اتمام معاینات پزشکی نزدیک به نیمی از زائران حج تمتع اتمام معاینات پزشکی نزدیک به نیمی از زائران حج تمتع اتمام معاینات پزشکی نزدیک به نیمی از زائران حج تمتع بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اتمام معاینات پزشکی نزدیک به نیمی از زائران حج تمتع اتمام معاینات پزشکی نزدیک به نیمی از زائران حج تمتع اتمام معاینات پزشکی نزدیک به نیمی از زائران حج تمتع اتمام معاینات پزشکی نزدیک به نیمی از زائران حج تمتع اتمام معاینات پزشکی نزدیک به نیمی از زائران حج تمتع

اتمام معاینات پزشکی نزدیک به نیمی از زائران حج تمتع

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای بررسی آخرین اقدامات درخصوص حج پیش رو و سفرهای عمره برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی برگزار و آخرین اقدامات درخصوص حج 1403 و سفرهای عمره بررسی شد.


در این جلسه رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از اتمام معاینات پزشکی حدود نیمی از 81958 زائر معرفی شده خبر داد و گفت: بیش از 15هزارو هفتصد پرونده در دست بررسی است.


دکترسیدعلی مرعشی با اشاره به اینکه 376 نفر برای بررسی های بیشتر به کمیسیون پزشکی معرفی شده اند، گفت: بیش از 24600 نفر نیز تاکنون معاینه و تعیین تکلیف نشده اند.


وی در خصوص تامین داروهای مورد نیاز در حج گفت: با توجه به خریدهای صورت گرفته از شرکت های دارویی در داخل، اقلام و تجهیزات ظرف روزهای آینده تکمیل خواهد شد و از دیروز هم اختصاص واکسن به استان ها با توجه به سهمیه بندی استانی درحال انجام است.



دراین نشست که رئیس، معاونین و چند تن از مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری شرکت داشتند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم اطلاع رسانی به مردم در خصوص فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته برای حج پیش رو و تلاش انجام شده برای استیفای حقوق زائران حج 1402 از ناحیه انجام دادن و یا ضعف در ارائه خدمات توسط برخی شرکت های طرف قرارداد در کشور میزبان تاکید کرد.



آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز سرعت عمل بیشتر در برخی استان ها برای پایان یافتن معاینات حجاج ۱۴۰۳ و فراهم شدن زمینه برای اخذ روادید در مهلت تعیین شده را خواستار شد.



در ادامه این نشست، آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از پیگیری های صورت گرفته در حوزه های مسکن، نقل شهری و بین شهری، پرواز و تغذیه و تدارکات گزارش داد و از تامین صددرصد نیاز مسکن در مکه و مدینه خبر داد و گفت: تعداد هتل ها در مکه نسبت به سال قبل 23 درصد کاهش یافته که بدلیل تمرکز بیشتر زائران درهتل های بزرگ است.



 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران