همایش اسرار و معارف حج در بجنورد برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در بجنورد برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در بجنورد برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همایش اسرار و معارف حج در بجنورد برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در بجنورد برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در بجنورد برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در بجنورد برگزار شد همایش اسرار و معارف حج در بجنورد برگزار شد

همایش اسرار و معارف حج در بجنورد برگزار شد

در همایش اسرار و معارف حج در بجنورد حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور از اساتید حوزه و دانشگاه ، از زائرین خواست که در سفر به سرزمین وحی حفظ حرمت دو شهر مکه و مدینه را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همایش اسرار و معارف حج 1403 ویژه زائران بجنوردی امروز چهارشنبه(12 اردیبهشت) در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد .


در این همایش ، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور به تشریح اهمیت سفر حج پرداخت و اظهار کرد: زائرانی که در حال مشرف شدن به سفر الهی هستند در گام نخست توجه نمایند که به کدام سرزمین می روند و دعوت‌کننده چه کسی است؟


وی با بیان اینکه تشرف به سفر حج نیاز به دعوت شدن دارد سفر حج را یک سفر الهی دانست و گفت: لازمه ورود به حجی مقبول ، حلالیت طلبی است.


وی برخی کارهایی را که زائران باید قبل از تشرف به حج انجام دهند یادآور شد و ادامه داد: اعمالی که انجام می‌دهید اگر الهی باشد باعث بازدارندگی در مقابل ارتکاب گناهان خواهد شد.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تغییری که حج می تواند در نگرش انسان ها ایجاد کند، خاطرنشان کرد که همه اعمال زائرین با اخلاص سنجیده می شود.


در ابتدای این همایش آقای کاظمی ، مسئول آموزش نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان شمالی نکاتی را پیرامون اهمیت این سفر و اهداف برگزاری این همایش بیان کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران