ارائه برنامه‌های فرهنگی متناسب با سطح علمی و سنی به زائران مدینه منوره ارائه برنامه‌های فرهنگی متناسب با سطح علمی و سنی به زائران مدینه منوره ارائه برنامه‌های فرهنگی متناسب با سطح علمی و سنی به زائران مدینه منوره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ارائه برنامه‌های فرهنگی متناسب با سطح علمی و سنی به زائران مدینه منوره ارائه برنامه‌های فرهنگی متناسب با سطح علمی و سنی به زائران مدینه منوره ارائه برنامه‌های فرهنگی متناسب با سطح علمی و سنی به زائران مدینه منوره ارائه برنامه‌های فرهنگی متناسب با سطح علمی و سنی به زائران مدینه منوره ارائه برنامه‌های فرهنگی متناسب با سطح علمی و سنی به زائران مدینه منوره

ارائه برنامه‌های فرهنگی متناسب با سطح علمی و سنی به زائران مدینه منوره

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره از شناسایی گروه‌های سنی و تحصیلی زائران اعزامی به عمره مفرده قبل از سفر خبر داد و گفت: زائران وارد شده به مدینه در گروه‌های سنی و تحصیلی شناسایی و برای هر گروه برنامه‌های ویژه فرهنگی طراحی شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني، مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره، به تشريح برنامه‌هاي فرهنگي بعثه در مدينه منوره پرداخت و اعلام كرد: براي اجراي تخصصي‌تر برنامه‌هاي فرهنگي در مدينه منوره مخاطبان از قبل از نظر سن و سطح تحصيلات شناسايي شده و براي هر گروه خاص برنامه ويژه طراحي شده است.
وي ادامه داد: اساتيد، دانشجويان، زوج‌هاي جوان، كودكان، افرادي كه به سن تكليف رسيده‌اند و ... جزو گروه‌هاي ويژه ما هستند كه برنامه‌هايي متناسب با سطح فكري، تحصيلي و موقعيت سني آنها طراحي و اجرا مي‌شود.
حجت‌الاسلام روحاني برنامه‌هاي طراحي شده براي عمره 91 ـ 92 را شامل همايش، هم‌انديشي، پرسش‌و پاسخ، جلسات تلاوت و تفسير قرآن، جلسات تاريخ تطبيقي، برگزاري مراسم دعا و... متناسب با هر كدام از اين اقشار اعلام و با اشاره به كوتاه بودن زمان عمره و مدت حضور زائران در مدينه، گفت: برنامه‌هاي فرهنگي بعثه در حقيقت نوعي تلنگر زدن، نشان دادن راه و در مسير حركت قرار دادن زائران است.
وي تصريح كرد: طبيعي است كه در شش روز نمي‌توان زائران را با تمام مفاهيم ديني آشنا كرد، اما ترويج، تشويق، شيرين كردن و آشنايي با معارف و مباحث ديني در آموزش‌هاي قبل از سفر عمره توسط روحانيان كاروان‌ها آغاز مي‌شود، در مدينه به صورت منسجم‌تر دنبال و در مكه نيز ادامه پيدا مي‌كند.
مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در مدينه از جمله همايش‌هاي طراحي شده براي اجرا در عمره را همايش شيوه و سبك زندگي نبوي اعلام و عنوان كرد: در چنين همايش‌هايي شاخصه‌هاي كلي سبك زندگي نبوي به زائران ارائه و زائران به دنبال كردن مبحث به صورت شخصي تشويق مي‌شوند.




نظرات کاربران