آیا ماه به دور کعبه طواف می کند؟ آیا ماه به دور کعبه طواف می کند؟ آیا ماه به دور کعبه طواف می کند؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیا ماه به دور کعبه طواف می کند؟ آیا ماه به دور کعبه طواف می کند؟ آیا ماه به دور کعبه طواف می کند؟ آیا ماه به دور کعبه طواف می کند؟ آیا ماه به دور کعبه طواف می کند؟

آیا ماه به دور کعبه طواف می کند؟


مسئول رصدخانه دانشگاه فردوسی مشهد طواف ماه به دورِ کعبه را علمی ندانست و تکذیب کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، محمد مهدي مطيعي افزود: هر گونه عبورماه از بالاي مكه به گونه اي كه ماه دقيقا در بالاي شهر مكه و يا كعبه واقع شود از نظر علم نجوم در اين روزها امكان پذير نيست.
وي ادامه داد: در رمضان و شوال ۱۴۳۲ هجري قمري مصادف با مرداد و شهريور سال ۱۳۹۰ هجري شمسي، در طي چند شب ماه در طول حركت ظاهري خود، در بالاي كعبه قرار گرفته است و هيچ وقت در مدارش به دور كعبه چرخش نكرده است كه بتوان اصطلاح طواف را براي آن به كار برد.
مطيعي تصريح كرد: ماه تقريبا در هر ۳/۲۷ روز يك دور كامل به دور زمين مي‌گردد و در طول اين مدت ممكن است در تاريخ‌هاي قابل محاسبه از سرسوي كعبه (نقطه بالاي كعبه در آسمان) عبور كند. اما طي اين روزها اين اتفاق نيفتاده و نخواهد افتاد.


| شناسه مطلب: 38697




كعبه مسجدالحرام



مطالب مرتبط

نظرات کاربران