احداث  دو زايرسراي مجهز در دو مرز چذابه و شلمچه احداث  دو زايرسراي مجهز در دو مرز چذابه و شلمچه احداث  دو زايرسراي مجهز در دو مرز چذابه و شلمچه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
احداث  دو زايرسراي مجهز در دو مرز چذابه و شلمچه احداث  دو زايرسراي مجهز در دو مرز چذابه و شلمچه احداث  دو زايرسراي مجهز در دو مرز چذابه و شلمچه احداث  دو زايرسراي مجهز در دو مرز چذابه و شلمچه احداث  دو زايرسراي مجهز در دو مرز چذابه و شلمچه

احداث دو زايرسراي مجهز در دو مرز چذابه و شلمچه

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت از ساخت دو زايرسراي مجهز با مشاركت بخش خصوصي در دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايرنا، ˈناصر خدر نژادˈ روز جمعه در همايش تجليل از خادمان زايران اربعين حسيني در مجتمع فرهنگي رفاهي شركت ملي حفاري ايران در اهواز با غيرقابل قبول خواندن امكانات پذيرايي و اسكان زايران كشورمان در دو مرز شلمچه و چذابه افزود: با وجود آنكه دو مرز از سه مرز مجاز كشور براي تردد زايران در استان خوزستان مي‌باشد ولي امكانات اين دو مرز مناسب شان و جايگاه زايران نيست.
وي با انتقاد از وضعيت نامناسب جاده ۴۰كيلومتري الوان (عبدالخان) به مرز چذابه گفت: كيفيت اين جاده بسيار نامناسب است و بايد با تعامل با دستگاههاي ذيربط اين جاده دسترسي به مرز چذابه در ۸۰كيلومتري شمال غرب اهواز بهسازي و نقاط حادثه خيز آن حذف شود.
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت كشور با اشاره به تشكيل ستاد اربعين در سازمان متبوع خود به منظور خدمات رساني بهتر با زايران اربعين شهادت امام حسين (ع) افزود: با توجه به خيل عظيم زايران اربعين حسيني، سازمان حج و زيارت نگاه ويژه اي به اعزام و انتقال زايران به شهرهاي مقدس عراق بويژه كربلا دارد.
خدرنژاد افزود: در اربعين سال آينده برنامه ريزي منسجم‌تر و هماهنگي‌تري براي اعزام زايران ايراني از سوي سازمان حج و زيارت صورت خواهد گرفت.
وي با اشاره به شور و اشتياق وصف ناپذير زايران ايراني براي رساندن خود به كربلا در اربعين حسيني ابراز اميدواري كرد با انسجام بهتر سال آينده شاهد حماسه اربعين حسيني عظيم‌تري باشيم و امكانات بيشتر براي اعزام زايران به كربلا مهيا شود.
خدرنژاد با تجليل از خادمان به زايران اربعين حسيني اظهار داشت: هيچكس بجز آقا امام حسين (ع) نمي‌تواند از شما خادمان زايران تقدير كند چون شما با عشق و خلوص به زايران خدمت كرديد.
وي گفت: خوشبختانه با وجود اعزام زيادي از زايران اربعين حسيني به كربلا، هيچ اتفاق ناگواري براي زايران پيش نيامد.
در اين مراسم ˈناصر حويزاويˈ مدير حج و زيارت خوزستان با تجليل از خادمان زايران اربعين حسيني اظهار داشت: در اربعين امسال ۲۵۰هزار زاير از طريق دو مرز شلمچه و چذابه به كربلا اعزام شدند.
وي از نماينده ولي فقيه در خوزستان، مرزباني، فرمانداران خرمشهر و دشت آزادگان، هلال احمر و شهرداران منطقه در خدمت به زايران اربعين حسيني تقدير كرد.
حجت الاسلام ˈ سيد ابوالحسن حسن زادهˈ امام جمعه موقت اهواز، خستگي ناپذيري و تلاش مخلصانه و بي منت را ويژگي‌هاي خادمان زايران اربعين حسيني در خوزستان توصيف و ابراز اميدواري كرد در اربعين سال آينده شاهد خلق حماسه عظيم‌تري باشيم.
وي گفت: بايد استان خوزستان به مركزي براي اعزام زايران اربعين حسيني از سراسر جهان تبديل شود ولي بايد در يك تلاش جمعي اين امكان را فراهم كرد.
در پايان اين همايش از ۱۵۰نفر از خادمان زايران اربعين حسيني با اهدا لوح سپاس تقدير شد.


| شناسه مطلب: 42748




خدرنژاد عتبات



نظرات کاربران