بررسی لوازم تحقق آرامش و امنیت زائران در نجف بررسی لوازم تحقق آرامش و امنیت زائران در نجف بررسی لوازم تحقق آرامش و امنیت زائران در نجف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بررسی لوازم تحقق آرامش و امنیت زائران در نجف بررسی لوازم تحقق آرامش و امنیت زائران در نجف بررسی لوازم تحقق آرامش و امنیت زائران در نجف بررسی لوازم تحقق آرامش و امنیت زائران در نجف بررسی لوازم تحقق آرامش و امنیت زائران در نجف

بررسی لوازم تحقق آرامش و امنیت زائران در نجف

جلسه داخلی دفتر نمایندگی بعثهِ مقام معظم رهبری در نجف اشرف در حالی برگزار شد که مسؤول دفتر نمایندگی بعثه‌ مقام معظم رهبری در نجف اشرف شرط تحول در حوزه باورهای دینی و اخلاقی را تحقق لوازم آرامش و امنیت وجودی دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، در اين جلسه كه با هدف ارائه پيشنهادات و نظرات برگزار گرديد، فيض آبادي اظهار داشت: تحول طبيعت بايد باعث تحول وجودي ما نيز بشود و اين دگرگوني و تحولات مي‌تواند در حوزه باورهاي ديني و اخلاقي و رفتاري ما صورت بگيرد.
وي با بيان اينكه ما مي توانيم اين سال جديد را به سال آرامش و امنيت وجودي تبديل كنيم و اين در فضاي اجتماعي و محيطي و كاري بايستي محسوس و ملموس باشد، خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود ديدن، كار را براي رضاي خدا انجام دادن، سهل گير و نرم خو بودن، صداقت و راستگوئي را پيشه خود ساختن و مشورت كردن در امور را براي تحقق چنين فضايي لازم دانست.
مسؤول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف از كم‌گويي، گزيده‌گويي و نرم‌گويي، حقير و كوچك نشمردن ديگران، ايجاد محبت و تلاش در جهت مهرورزي و صفا و صميميت و يكدلي، احترام به نقطه نظرات ديگران، پرهيز از تعصب هاي بيجا، پرهيز ا ز هرگونه سوء ظن و سوء برداشت، خود ارزيابي داشتن، عدم ايجاد حساسيت براي ديگران، تلاش جهت آرامش روحي و رواني براي خود و ديگران به عنوان لوازم ديگر تحقق آرامش نام برد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حديثي از امام علي (ع) از جلد چهارم كتاب ميزان الحكمه، اين حديث راهكار مناسبي براي همه دانست و افزود: شخص عاقل كمبودهاي ديني، فكري، اخلاقي و تربيتي خود را شمارش مي كند و آن ها را در سينه اش يا روي كاغذ مي نويسد و در زدودن آن ها مي كوشد.
وي بر پرهيز از عدم انسجام در برنامه‌ها و بي‌برنامگي در امور تأكيد كرد و خواستار برنامه‌ريزي كارشناسي جامع و هدفمند يكساله يا دوساله براي زائرين و طرح يك چهارچوب منطقي و مستدل متناسب با شرائط و اقتضائات شد.
حجت الاسلام فيض آبادي در پايان گفت: برنامه ها نبايستي به صورت سليقه اي و بدون در نظر گرفتن شرائط و اقتضائات زمان و مكان و مخاطبان انجام بگيرد، مخصوصا امور فرهنگي بايد هوشمندانه، حساب شده و با مطالعه و هدفمند باشد تا آثار خوبي را بوجود آورد.
در پايان اين جلسه هر يك از كاركنان دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در نجف به صورت جداگانه به ارائه نظرات و پيشنهادات خود در زمينه خدمات فرهنگي به زائران پرداختند.


| شناسه مطلب: 44700




زيارت نجف امام علي



مطالب مرتبط

نظرات کاربران