روزانه ۳۰۰ دانشجو در مسجد جعرانه محرم می‌شوند روزانه ۳۰۰ دانشجو در مسجد جعرانه محرم می‌شوند روزانه ۳۰۰ دانشجو در مسجد جعرانه محرم می‌شوند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روزانه ۳۰۰ دانشجو در مسجد جعرانه محرم می‌شوند روزانه ۳۰۰ دانشجو در مسجد جعرانه محرم می‌شوند روزانه ۳۰۰ دانشجو در مسجد جعرانه محرم می‌شوند روزانه ۳۰۰ دانشجو در مسجد جعرانه محرم می‌شوند روزانه ۳۰۰ دانشجو در مسجد جعرانه محرم می‌شوند

روزانه ۳۰۰ دانشجو در مسجد جعرانه محرم می‌شوند

روزانه بیش از ۳۰۰ تن از دانشجویان ایرانی در مسجد مقدس جعرانه، محل احرام پیامبر عظیم‌الشأن اسلام محرم می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج به مكه مكرمه، اين دانشجويان بعد از زيارت شهداي فخ در محله «شهدا» ي شهر مكه و حضور بر سر مزار ام‌المومنين، ميمونه (همسر گرامي پيامبر اسلام) در منطقه سرف (ورودي مكه مكرمه از سمت مدينه منوره) به سمت جعرانه حركت مي‌كنند.
آنها در طول مسير از منطقه بني‌سعد كه پيامبر دوران كودكي‌اش را در آنجا گذرانده، عبور مي‌كنند و به جعرانه مي‌رسند. اين دسته از دانشجويان با حضور در مسجد مقدس جعرانه با تاريخ كودكي پيامبر در قبيله بني‌سعد، وقايع فتح مكه و غزوه حنين آشنا مي‌شوند و از رشادت اصحاب باوفاي حضرت در اين جنگ بيش‌تر مي‌شنوند.
جعرانه محلي است كه پيامبر مكرم اسلام (ص) بعد از غزوه حنين ۱۳ روز در آنجا توقف داشتند و غنائم غزوه حنين در آن منطقه تقسيم شد كه تقسيم غنائم در اين منطقه با اتفاقات مهمي همراه بود. در پايان، پيامبر از اين مسجد مقدس محرم شده و به مكه آمدند، اعمالشان را انجام دادند و به مدينه منوره بازگشتند.
دانشجويان با تأسي به پيامبر بزرگ اسلام (ص) و حضور در قدمگاه ايشان در مسجد جعرانه، از اين مسجد محرم مي‌شوند و اعمال عمره مجدد بجا مي‌آورند.
يادآور مي‌شود، كساني كه در مكه مكرمه به سر مي‌برند، براي عمره مجدد بايد از حرم خارج شده و پشت حرم (ادني‌الحلّ) دوباره محرم شوند.
زائران در حال حاضر از ۳ مسجد محرم مي‌شوند كه اين مساجد، عبارتند از جعرانه، حديبيه و تنعيم. مسجد جعرانه، محل احرام پيامبر براي انجام اعمال عمره و مسجد حديبيه، محل وقوع صلح پربركت حديبيه و نزول آياتي از قرآن است. پيامبر و اصحابشان ۱۹ شبانه‌روز با لباس احرام در منطقه حديبيه توقف كردند و پس از صلح، شترها را قرباني و حلق كرده، از احرام خارج شدند و به مدينه بازگشتند. اما مسجد تنعيم، محل احرام عايشه، همسر پيامبر عظيم‌الشأن اسلام است.




نظرات کاربران