سیگار معضلی در کشور عربستان سیگار معضلی در کشور عربستان سیگار معضلی در کشور عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سیگار معضلی در کشور عربستان سیگار معضلی در کشور عربستان سیگار معضلی در کشور عربستان سیگار معضلی در کشور عربستان سیگار معضلی در کشور عربستان

سیگار معضلی در کشور عربستان

یک منبع سعودی اعلام کرد افزایش سیگاریها در عربستان سلامت جامعه را تهدید می کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه الشرق عربستان در مطلبي نوشت: افزايش ميزان افراد سيگاري در عربستان، سلامت جامعه اين كشور را تهديد مي‌كند.
اين روزنامه نوشت: اولين همايش اطلاع رساني درباره زيانهاي استعمال مواد مخدر و دخانيات در جده برگزار شد كه طي آن شيخ عبدالله العثيم رئيس شوراي اداري جمعيت اطلاع رساني درباره زيانهاي سيگار و مواد مخدر اعلام كرد اين جمعيت از طريق فعاليتهاي خود توانسته است بسياري از جوانان را از شر مواد مخدر و دخانيات نجات دهند.
سليمان الزايدي مدير خدمات بيمارستان الامل هم خاطر نشان كرد: مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد كه مواد مخدر بسياري از خانواده‌ها را در جامعه عربستان گرفتار كرده و ميزان افراد سيگاري در اين كشور به ۳۰ درصد جمعيت آن رسيده است.
خبر ديگر اينكه جمعيت خيريه اطلاع رساني بهداشتي موسوم به «حياتنا» موضع علمي خود را درباره آزار جنسي كودكان در عربستان اعلام كرد.
عبدالرحمن يحيي القحطاني سخنگوي رسمي جمعيت حياتنا اعلام كرد: اين موضع علمي مبتني بر نقش جمعيت در اطلاع رساني و آموزش در زمينه بهداشت و تقويت بهداشت و با هدف درخواست براي فراهم كردن فضاي كاملي در حمايت از كودكان در مقابل آزار جنسي و جلوگيري از گسترش اين معضل و مقابله با عوامل خطرناك و اجراي طرحها و برنامه‌هاي اطلاع رساني فراگير ملي اتخاذ شده است.
اين جمعيت اعلام كرده است: آزار جنسي، بيش از ۲۱ درصد كل موارد آزار را در عربستان به خود اختصاص داده است و از وزارت آموزش درخواست مي‌كند با اين معضل در مدارس برخورد كند.
القطحاني افزود: توجه اين جمعيت به اين بعد ناشي از اين است كه آزار جنسي ممكن است اثرات منفي خطرناكي براي بهداشت داشته باشد و حتي آثار رواني و جسماني را علاوه به پيامدهاي اجتماعي در بربگيرد.
وي اعلام كرد: جمعيت خيريه بهداشتي «حياتنا» با نگراني به نتايج مطالعات مربوط به پديده آزار جنسي كودكان در عربستان نگاه مي‌كند، هر چند اين پديده محدود است، اما خطرناك است به ويژه اينكه بسياري از كساني كه در معرض آزار جنسي قرار مي‌گيرند، از افشاي اين مساله خودداري مي‌كنند.
سخنگوي رسمي اين جمعيت گزارش ثبت ملي از موارد آزار كودكان در بخش بهداشتي در سال ۱۴۳۳ قمري را مورد توجه قرار داد كه نشان مي‌دهد نسبت موارد آزار جنسي، بيش از ۲۱ درصد موارد آزار را تشكيل مي‌دهد.
بر اساس نتايج مطالعات و آمار اعلام شده، بيشتر موارد آزار كودكان از ناحيه افراد نزديك به كودكان خواه اعضاي خانواده يا دوستان يا اقوام يا كارگران منزلي صورت گرفته است.


| شناسه مطلب: 44720




مواد مخدر عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران