رایزنی‌های فرهنگی هیأت چینی‌ در شهر قم تصاویر رایزنی‌های فرهنگی هیأت چینی‌ در شهر قم تصاویر رایزنی‌های فرهنگی هیأت چینی‌ در شهر قم تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رایزنی‌های فرهنگی هیأت چینی‌ در شهر قم تصاویر رایزنی‌های فرهنگی هیأت چینی‌ در شهر قم تصاویر رایزنی‌های فرهنگی هیأت چینی‌ در شهر قم تصاویر رایزنی‌های فرهنگی هیأت چینی‌ در شهر قم تصاویر رایزنی‌های فرهنگی هیأت چینی‌ در شهر قم تصاویر

رایزنی‌های فرهنگی هیأت چینی‌ در شهر قم تصاویر

دبیر کل انجمن اسلامی چین در راس هیاتی با حضور در شهر مقدس قم با شماری از شخصیت‌های علمی این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.


به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، آقاي بدرالدين، دبير كل انجمن اسلامي چين، روز جمعه ۲۹ فروردين ماه در راس هياتي به شهر مقدس قم سفر كرد و افزون بر زيارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله عليها) با تني از چند از شخصيت‌هاي علمي ديدار و گفت‌وگو كرد.
براساس اين گزارش، آقاي بدرالدين در نخستين برنامه خود به شهر مقدس قم در پژوهشكده حج وزيارت حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت حضور يافت و با حجت‌الاسلام احمد زادهوش، معاون پژوهشي اين پژوهشكده به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.
وي افزون بر اين نشست از كتابخانه جامع و تخصصي حج وزيارت وابسته به پژوهشكده حج وزيارت بازديد و منابع علمي در اين كتابخانه را بسيار ارزشمند خواند و خواستار تبادل نظر علمي با محققان و پژوهشگران اين پژوهشكده و محققان چيني شد.
دبير كل انجمن اسلامي چين همچنين با حضور در جامعه المصطفي العالميه با معاون تربيتي اين مركز علمي به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.
مردم چين، تبليغات منفي عليه ايران را باور نمي‌كنند
آقاي بدرالدين جين دبيركل انجمن اسلامي چين در حاشيه سفر يكروزه خود به قم به حوزه نيوز گفت: ايران و چين دو كشور با تمدن كهن هستند كه از پيشينه مناسبي در روابط فرهنگي برخوردارند. ما به عنوان مسلمانان چين، علاقه مند افزايش تبادلات علمي و فرهنگي بين دو كشور هستيم.
وي ادامه داد: ده‌ها سال از فعاليت انجمن اسلامي چين در زمينه‌هاي آموزشي، پژوهشي و ترويجي مي‌گذرد و ما از ارتباط با مراكز اسلامي در ايران استقبال مي‌كنيم زيرا به غناي فكري و معرفتي در مكتب اهل بيت عليهم السلام اعتقاد داريم.
دبيركل انجمن اسلامي چين با اشاره به تبليغات منفي عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: در سالهاي گذشته تبليغات مسموم فراواني از سوي رسانه‌هاي ارتباط جمعي در جهان عليه جمهوري اسلامي شده است كه هيچكدام صحت ندارد و مردم چين هم به آن اعتقاد ندارند.
وي خاطر نشان كرد: يك موج سراسري تبليغاتي عليه اسلام و مسلمانان وجود دارد كه در اين راه از انواع و اقسام فريب‌هاي رسانه اي بهره مي‌گيرد و ما به عنوان مسلمانان بايد در برابر اين اقدامات، فعاليت‌هاي ايجابي در معرفي خودمان داشته باشيم همچنان كه انجمن اسلامي چين نيز با راه اندازي پايگاه اينترنتي، زمينه را براي آشنايي همه اقشار با فرهنگ، عقايد و روحيات مسلمانان راه اندازي كرده ايم و مجله «مسلمان چيني» را به چند زبان همچون چيني، عربي، انگليسي و تركي منتشر مي‌كنيم.
دبيركل انجمن اسلامي چين سفر خود به ايران و ديدار با شخصيت‌هاي ديني در جمهوري اسلامي را بسيار خوب توصيف و خاطر نشان كرد: اين سفر، انگيزه ام را بيش از قبل تقويت كرد كه فصل نويني از ارتباط فكري بين مسلمانان ايران و چين را رقم بزنيم.
وي در پايان ابراز داشت: قصد دارم هنگام بازگشت به كشورم، گزارشي از اين سفر را در مطبوعات و مجلات چين منتشر نمايم تا مردم چين به ويژه مسلمانان چين بيشتر با ايران و مكتب اهل بيت آشنا شوند.
درسي كه دبيركل انجمن اسلامي چين از يك مرجع شيعه گرفت
بدرالدين جين دبيركل انجمن اسلامي چين از كتابخانه مرحوم آيت الله العظمي مرعشي نجفي در قم بازديد كرد.
وي در اين بازديد از نزديك در جريان چگونگي جمع اوري و نگاهداري بيش از ۴۰ هزار نسخه خطي در سومين كتابخانه جهان اسلام قرار گرفت.
نسخه قرآني مربوط به ۱۳۰۰ سال قبل، دستخط منسوب به امام علي عليه السلام، نسخه كهن قرآن با ترجمه فارسي مربوط به قرن ۷، خط شيخ طوسي، نسخه اي از زبور مربوط به ۸۰۰ سال قبل و وجود نسخه‌هاي نفيس به زبان‌هاي مختلف همچون چيني، حبشي، آشوري و… شگفتي آقاي بدرالدين را برانگيخته بود به طوري كه چندبار حين بازديد، وجود اين آثار ارزشمند در كتابخانه مرحوم مرعشي نجفي و بخصوص تلاش‌هاي آن مرحوم در گردآوري آثار را تحسين كرد.
وي در ادامه اين بازديد با حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود مرعشي نجفي مدير كتابخانه و فرزند مرجع فقيد ديدار كرد. در اين ديدار طرفين بر ضرورت همكاري فرهنگي بين ايران و چين تاكيد كردند.
دبيركل انجمن اسلامي چين گفت: اين كتابخانه بسيار تاثيرگذار است و بنيانگذار اين كتابخانه، شخصيت بزرگي است كه بايد زندگينامه اش نوشته شود و ما بخوانيم و از زندگي ايشان درس بگيريم. ما بايد از اين شخصيت بزرگ ياد بگيريم كه چگونه مي‌توان با دستهاي خالي، كارهاي بزرگ براي تبليغ اسلام به انجام برسانيم.
آقاي بدرالدين در پايان در دفتر يادبود كتابخانه، طي جملاتي كوتاه به زبان چيني نوشت: بسيار خوشحال شدم كه از اين كتابخانه بازديد كردم و آرزو مي‌كنم كه رابطه دوستانه ميان مسلمانان ايران و چين روز به روز تقويت شود.
عكس: حميد جباري نيك




نظرات کاربران