نشستی درباره رمی جمرات در عربستان نشستی درباره رمی جمرات در عربستان نشستی درباره رمی جمرات در عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشستی درباره رمی جمرات در عربستان نشستی درباره رمی جمرات در عربستان نشستی درباره رمی جمرات در عربستان نشستی درباره رمی جمرات در عربستان نشستی درباره رمی جمرات در عربستان

نشستی درباره رمی جمرات در عربستان

دست اندرکاران حج عربستان در نشستی درباره رمی جمرات بر اهمیت تحویل زودهنگام مراکز اسکان حجاج تاکید کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، برخي از دستگاههاي دولتي عربستان كه نظارت مستقيمي بر خدمات رساني به حجاج بيت الله الحرام دارند بر ضرورت پايبندي به آماده سازي و تحويل زودهنگام مراكز اسكان حجاج داخل و خارج در موسم حج امسال تاكيد كردند تا جدولهاي زمان بندي خروج حجاج از چادرهاي خود به پل جمرات انجام شود به طوري كه اعضاي اين دستگاههاي دولتي طي نشست خود توصيه كردند خروج حجاج از ساعت ۱۱ تا ۱۴ بعدالظهر روز دوازدهم ذي الحجه ممنوع شود.
حاتم قاضي معاون امور حج و سخنگوي وزارت حج عربستان در گفتگو با عكاظ گفت: نشستي كه اخيرا برگزار شد يك كارگاه عملي به منظور آماده شدن براي موسم حج امسال بود كه اختصاص به موضوع اعزام حجاج و رمي جمرات داشت.
مسئولان وزارت امور شهري و روستايي، فرماندهان يگانهاي ويژه امنيتي حج و عمره، مسئولان موسسات طوافه و… از جمله شركت كنندگان در اين نشست بوده اند.
قاضي افزود: اين كارگاه همچنين مسائل متعدد مربوط به موضوع اعزام حجاج در مشاعر مقدسه و رمي جمرات را در جلساتي كه بيش از ۶ ساعت طول كشيد بررسي كرد كه طي آن شركت كنندگان به برخي نقاط مثبت در موسمهاي حج گذشته براي استفاده از آن در موسم حج آتي و نيز رفع نقاط منفي و اشتباهات رخ داده در موسمهاي گذشته و استفاده از دروس به بهترين وجه و ناديده نگرفتن جزئي‌ترين امور اشاره كردند.
اين مقام وزارت حج عربستان بر ضرورت اطلاع رساني و آموزش حجاج براي استفاده از طبقات فوقاني جمرات به منظور جلوگيري از ازدحام در طبقه همكف آن تاكيد كرد.
همچنين دستگاههاي دولتي عربستان بر اهميت اطلاع رساني به تمام بعثه‌هاي حج و دفاتر امور حج براي در نظر گرفتن اين ملاحظات و توصيه‌ها پيش از ورود حجاجشان به سرزمين مقدس وحي تاكيد كردند.


| شناسه مطلب: 44756




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران