راز زنده شدن جوان مقتول چه بود؟ راز زنده شدن جوان مقتول چه بود؟ راز زنده شدن جوان مقتول چه بود؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
راز زنده شدن جوان مقتول چه بود؟ راز زنده شدن جوان مقتول چه بود؟ راز زنده شدن جوان مقتول چه بود؟ راز زنده شدن جوان مقتول چه بود؟ راز زنده شدن جوان مقتول چه بود؟

راز زنده شدن جوان مقتول چه بود؟

حقایق تاریخی نشان می دهد که فرستادن صلوات بر پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت ایشان ریشه تاریخی دور و درازی دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در ميان بنى اسراييل ، شخصى كشته شد كه قاتل او معلوم نبود، خداوند وحى فرستاد كه گاوى را با صفات مخصوصى كشته ، يكى از اعضاى او را بر بدن مقتول بزنند تا او خبر از قاتل خود دهد. آن گاو نزد جوانى از بنى اسراييل بود كه خداوند به اين جوان عنايت كرد و صلوات را تعليم داده بود.
آن جوان در خواب ديد كه به او امر شد كه گاوش را نفروشد، مگر به امر مادرش. آن جوان از خواب برخاست، بنى اسراييل نزد او آمدند تا گاو را از او بخرند، مادر جوان گفت: بايد پوست اين گاو را پر از طلا كنيد تا آن را به شما بفروشيم. آنها راضى شده ، گاو را خريدند، سپس او را كشته و يكى از عضوهاى بدنش را بر پيكره مرده زدند. آن مرده زنده شد و خبر داد كه قاتل او پسر عمويش است.
بنى اسراييل گفتند: نمى دانيم كه كدام عجيب تر است: زنده شدن اين جوان يا ثروتمند شدن اين مرد.
خداوند به حضرت موسى (ع) وحى كرد كه: به بنى اسراييل بگو كه اگر مى خواهند زندگى دنيايى آنها نيكو گردد و در آخرت نيز بهشت نصيب آنها گردد، ذكرى را بگويند كه اين جوان بدان تمسك جست و آن صلوات بر محمد و آل محمد عليهم السلام مى باشد.
آن جوان به موسى (ع) گفت: من چگونه اين اموال را از شر حسودانم و دشمنانم حفظ نمايم؟
موسى گفت: بر اموالت صلوات بر محمد و اهل بيت طاهرينش بفرست تا خداوند ضرر هر دشمن و حسودى را از تو دفع نمايد.
بنى اسراييل نزد موسى آمدند و گفتند: ما همه اموال خود را به اين جوان بخشيديم، دعايى كن كه خداوند نيز به ما روزى گسترده عنايت فرمايد.
موسى گفت: شما نيز به انوار مقدس اهل بيت توسل جوييد و بر محمد و اهل بيت او صلوات بفرستيد. آنها نيز چنين كردند، سپس حق تعالى وحى فرستاد به موسى (ع ) كه: در فلان خرابه هزاران دينار طلا وجود دارد، آن را ميان خود قسمت نماييد.
اين فراوانى مال ، به سبب بركت صلوات بر محمد و اهل بيت او حاصل شد.
منبع: آثار و بركات صلوات در دنيا، برزخ و قيامت، نوشته عباس عزيزى.


| شناسه مطلب: 44770




معارف حج



نظرات کاربران