زمان ساخت زائر سرای چزابه و شلمچه اعلام شد زمان ساخت زائر سرای چزابه و شلمچه اعلام شد زمان ساخت زائر سرای چزابه و شلمچه اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زمان ساخت زائر سرای چزابه و شلمچه اعلام شد زمان ساخت زائر سرای چزابه و شلمچه اعلام شد زمان ساخت زائر سرای چزابه و شلمچه اعلام شد زمان ساخت زائر سرای چزابه و شلمچه اعلام شد زمان ساخت زائر سرای چزابه و شلمچه اعلام شد

زمان ساخت زائر سرای چزابه و شلمچه اعلام شد

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در نشستی صمیمی با کارگزاران حج وزیارت استان فارس که در شیراز برگزار شد، با اشاره به اهدای ۷۵۰۰ متر زمین توسط ستاد بازسازی عتبات تشریح کرد: تا پایان اردیبهشت ماه زائر سرای چزابه و هتل شلمچه را کلنگ خواهیم زد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در بيست و هشتمين روز بهار ۹۳، شيراز سومين حرم اهل بيت (ع) در ايران، ميزبان رئيس سازمان حج و زيارت كشور و معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بود كه طي نشست صميمانه با حضور محمدي معاونت سازمان حج و زيارت، حجت الاسلام والمسلمين شهسواري مدير كل حوزه رياست و روابط عمومي، نظافتي مدير كل امور عتبات، سيد ابوالحسن رضوي مديرعامل شركت شمسا، فرهمند مدير عامل عمره سعادت، مديران دفاتر و شركت‌هاي زيارتي و مديران كاروان‌هاي حج تمتع و پيشكسوتان در سالن اجتماعات جمعيت هلال احمر فارس برگزار گرديد.
رئيس سازمان حج و زيارت كشور با اشاره به نامگذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري به نام «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي» اذعان كرد: در سال جاري سفرهاي استاني را به صورت جدي دنبال مي‌كنيم تا با جمع بندي بتوانيم در بطن مردم قرار بگيريم و مديريت جهادي را پيشه راه خود كنيم.
سعيد اوحدي در ادامه سخنان خود افزود: از آنجايي كه حج و زيارت يك خانواده بزرگ بوده و يكي از وظايف ابتدايي خانواده اين است كه بتواند با برقرار كردن ارتباط باعث رشد و بالندگي و انسجام هر چه بيشتر شود كه به شخصيت و هويت بالنده‌تر اجتماعي بيانجامد.
وي همچنين با اشاره به نقش اساسي اخلاق در خانواده اظهار كرد: حج و زيارت با توجه به ارزش هايي كه خداوند به عنوان يك غنيمت و توفيق بزرگ به اين خانواده عنايت كرده است، بايد شخصيت و هويت خودش را در عاليترين شرايط به مردم معرفي نمايد.
اين مقام مسئول در گوشه اي از سخنان خود به فرمايشات مقام معظم رهبري در رابطه با اخلاق تاكيد كرد و گفت: مقام عظماي ولايت فرمودند از الزامات قبولي حج و زيارت واقعي، اخلاق خوب و نيكو است.
رئيس سازمان حج و زيارت همچنين ياد و خاطره ۱۴۶۰۰ شهيد اين استان را گرامي داشت و تشريح كرد: مسيري كه من و شما امروز با افتخار از آن عبور مي‌كنيم را همين شهيدان براي ما باز كردند، شهداي ما خون‌ها و سرها در جهت باز شدن اين مسير داده اند. پس اگر اين مسير را شناختيم و قدر دانستيم، خداوند اقتدار معنوي را بر ما نازل مي‌كند و مسيرها باز و درها به رويمان گشوده مي‌گردد.
وي از افزايش ظرفيت ۴۰ درصدي زائرين عتبات عاليات عراق در نوروز خبر داد و گفت: در نوروز امسال تمام تلاشمان را كرديم تا زائري كه قصد سفر كرده را پاسخ مثبت گفته و راهي نماييم.
سعيد اوحدي ضمن برشمردن مباني علمي و ديني آموزش در حوزه حج و زيارت، اظهار كرد: درصورتيكه عمليات آموزش منجر به استفاده بهتر زائران از فضاي معنوي زيارت گردد، موجب پيشرفت معنوي كارگزاران مي‌شود.
اين مقام مسئول ضمن يادآوري حضور ميداني سازمان حج و زيارت در اربعين براي اولين بار تصريح كرد: به حرمت خون شهدا بايد زائران ما عزتمند در اين سفر حضور پيدا كنند؛ اين بود كه در پي يافتن راه كار قانوني برآمديم تا اينكه سازمان حج و زيارت نه براي تصدي گري بلكه براي استفاده از ظرفيت‌هاي منابع ديگر در جهت توسعه خدمات رفاهي زائرين قدم عظيمي را برداشت.
وي در ادامه اذعان نمود: با همكاري و همياري بانك‌هاي كشور و بانك توسعه اقتصادي عراق با تمام توان خود و از بركت اقدامات صورت گرفته در اربعين گذشته، در مسير خدا و اهل بيت (ع)، شركتي با سرمايه هزار ميليارد تومان در راستاي توسعه زيرساخت‌هاي خدماتي زائران در عراق به ثبت رسيد.
اوحدي با اشاره به اهداي ۷۵۰۰ متر زمين توسط ستاد بازسازي عتبات تشريح كرد: تا پايان ارديبهشت ماه زائر سراي چزابه و هتل شلمچه را كلنگ خواهيم زد.
وي گفت: در مراحل بعدي افزايش سرمايه، مسير را براي كارگزاران باز مي‌گذاريم چرا كه با توجه به فرمايشات رهبر عظيم الشان، اگر براي حوزه اقتصادي تدبير و طراحي نشود ممكن است به ضد فرهنگ تبديل شود.
رئيس سازمان حج و زيارت كشور در پايان ضمن برشمردن مباني علمي، ديني و ارزشي امر آموزش خطاب به حاضرين گفت: در صورتيكه عمليات آموزش منجر به استفاده بهتر زائران از فضاي معنوي زيارت گردد، موجب پيشرفت معنوي كارگزاران مي‌شود
گفتني است در حين اجراي اين مراسم نقطه نظرات تعدادي از كارگزاران استان به سمع و نظر مديران و رياست محترم سازمان رسيد و در پايان جلسه پرسش و پاسخ برگزار گرديد.
بيش از ۸۳۰ هزار ايراني به عمره اعزام خواهند شد
مهندس اوحدي و جمعي از مديران سازمان حج و زيارت در سفر به استان فارس ضمن شركت در همايش دو روزه مسئولان و مدرسين مراكز آموزش كارگزاران زيارتي سراسر كشور، با آيت الله دستغيب توليت آستان مقدس احمدي و محمدي شاهچراغ (ع) ديدار كردند.
مهندس اوحدي در اين ديدار گفت: يكي از عرصه‌هاي ظهور و بروز مديريت جهادي كه در شعار سال۹۳ از سوي رهبر معظم انقلاب بر آن تأكيد شده است، مديريت در حج و زيارت است.
وي افزود: مديريت جهادي، مديريتي ميداني است و ما در مسير تحقق شعار رهبر انقلاب در حوزه حج و زيارت كارگروهي در سازمان حج تشكيل داده ايم تا ضمن شناسايي ظرفيت‌هاي موجود، به سمت تقويت و بهبود ظرفيت دروني با رويكرد توسعه گام برداريم.
رياست سازمان حج و زيارت ضمن گزارش اقدامات سال گذشته اين سازمان، ادامه داد: در عمره گذشته ۴۹۰ هزار نفر به سرزمين وحي اعزام شدند كه با اقدامات مديريتي و تمهيدات صورت گرفته در عمره جاري بيش از ۸۳۰ هزار ايراني به عمره اعزام خواهند شد و در صدد هستيم تا اين تعداد اعزام را نيز افزايش دهيم.
مهندس اوحدي بيان كرد: براي اولين بار در تاريخ سازمان حج و زيارت هزينه حج تمتع در دو قسط از زائران دريافت شد كه با اين اقدام در ايام پاياني سال از لحاظ اقتصادي به زائران فشار وارد نشد و موجبات رضايتمندي مردم فراهم شد.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص سفرهاي عتبات نيز توضيح داد: با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته و با همت اداره‌كل عتبات سازمان حج و زيارت و شركت شمسا آمار اعزام زائران در ايام عيد نوروز نسبت به ايام عادي سال ۴۰ درصد افزايش يافت و در نيمه دوم سال گذشته اعزام زائران به عتبات نسبت به نيمه اول سال حدود ۵۵ درصد افزايش يافته است.
آيت الله دستغيب توليت آستان مقدس احمدي و محمدي شاهچراغ (ع) در اين ديدار ضمن خوشامدگويي به رئيس سازمان حج و زيارت و هيئت همراه، گفت: بحمدالله سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري اقدامات خوبي در حوزه فرهنگي انجام داده اند و در اين راستا تأكيد مي‌شود حتما از روحانيون با سواد و با تجربه براي كاروان‌ها استفاده گردد.
آيت الله دستغيب در پايان گفت: توليت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) آمادگي دارد تا در زمينه‌هاي مختلف از جمله در اختيار گذاشتن فضا و امكانات براي آموزش و برگزاري همايش زائران با سازمان حج و زيارت همكاري نمايد.


| شناسه مطلب: 44777




سعيد اوحدي عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران