پنجمین مرحله همایش آموزشی عمره‌گزاران قم پنجمین مرحله همایش آموزشی عمره‌گزاران قم پنجمین مرحله همایش آموزشی عمره‌گزاران قم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پنجمین مرحله همایش آموزشی عمره‌گزاران قم پنجمین مرحله همایش آموزشی عمره‌گزاران قم پنجمین مرحله همایش آموزشی عمره‌گزاران قم پنجمین مرحله همایش آموزشی عمره‌گزاران قم پنجمین مرحله همایش آموزشی عمره‌گزاران قم

پنجمین مرحله همایش آموزشی عمره‌گزاران قم


پنجمین مرحله همایش متمرکز آموزشى توجیهى زائرین کاروان­هاى عمره مفردۀ ۹۳۹۲ استان قم در ورزشگاه شهید حیدریان قم با حضور روحانیون، مدیران و ۳۶۰۰ نفر از زائران در قالب ۲۵ کاروان برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،‌پنجمين مرحله همايش متمركز آموزشى توجيهى زائرين كاروان­هاى عمره مفردۀ ۹۳۹۲ استان قم در ورزشگاه شهيد حيدريان قم با حضور روحانيون، مديران و ۳۶۰۰ نفر از زائران در قالب ۲۵ كاروان با تلاوت آياتى از قرآن آغاز شد و سپس مدير حج و زيارت استان ضمن عرض خيرمقدم از روحانيون و كارگزاران و زائران كاروان‌هاي عمره تقدير و تشكر و تذكراتي را در خصوص مسائل كلي سفر عمره و مسائل اجرايي را ارائه كرد.
تأكيد بر لزوم حضور زائرين و بهره برداري حداكثري از جلسات آموزشي، تأكيد بر عمل به توصيه‌هاي كارگزاران زيارتي در خصوص مقدمات سفر و آمادگي براي سفر عمره مفرده، لزوم همكاري زائرين با نهادهاي مذكور در تمام مراحل سفر، رعايت ضوابط و مقررات، توجه ويژه به حساسيت­هاي كشور عربستان بالأخص زمان تشرف به حرمين شريفين و بقيع به منظور پيشگيري از مواجه شدن با مشكلات احتمالي، رعايت نظم و انضباط در طول سفر؛ رعايت حجاب اسلامي و الگو بودن براي بانوان ساير استان‌ها، مراجعه به عوامل ايراني هتل‌ها در صورت بروز هرگونه مشكل و عدم ارتباط و طرح مشكلات با عوامل سعودي هتل از جمله موارد مطرح در اين همايش بود.
در ادامه همايش سرهنگ جعفري نماينده ستاد پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر استان قم ضمن توضيح در خصوص مجازات حمل و مصرف آن در ايران و عربستان، از زائراني كه به دلايل مختلف با اين مسأله مواجه مي‌باشند تقاضا نمود تا با مراجعه به پزشك با آمادگي كامل به اين سفر مقدس عزيمت نمايند.
حجت ­الاسلام رفيعي ديگر سخنران اين مراسم نيز با اشاره به سه مرحلۀ قبل سفر، حين سفر و بعد از سفر به زائرين توصيه كرد: « قبل از سفر اخلاص را سرلوحه اين سفر نموده و از مال حلال و با طلب حلاليت از اقوام، آشنايان و دوستان و با انجام وصيت به اين سفر قدم بگذاريد در حين مسافرت فرصت‌ها را مغتنم بشماريد و وقت خويش را صرف بازار­گردي ننماييد و با انجام امور عبادي مستحبي از فرصت‌ها بهره برداري نماييد. در طول سفر صبر و تحمل در سختيها و بيماري‌ها و دوري از اظهار عجز در مقابل مشكلات موجبات ثواب را براي عمره گزار فراهم مي‌نمايد علاوه بر اين، خوشرفتاري با زائران و نزديكان موجب استفاده بيشتر در اين سفر خواهد شد.
وي افزود: در طول سفر امام عصر (عج) و معصومين (ع) را ياد كنيد و از انجام كارهاي وهن انگيز و اعمالي كه موجب سوء استفاده عناصر وهابي مي‌گردد جداً خودداري شود چرا كه به فرموده رئيس فقه جعفري حضرت امام صادق (ع) شما شيعيان موجب زينت ما باشيد نه سرافكندگي.
حجت‌الاسلام رفيعي ادامه داد: بعد از سفر نيز با مراقبت در اعمال و دوري از گناه در حفظ دستاورد‌هاي خود از اين سفر تلاش نماييد زيرا در روايات آمده چند گروه دعايشان قبول مي‌شود و از آن جمله دعاي عمره گزار مي‌باشد ».
سپس مالكي نژاد مداح اهل بيت (ع) با ذكر مصيبت در ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام ا…عليها) روح معنوي را بر جلسه حاكم كرد.
در ادامه همايش جناب حجت ­الاسلام والمسلمين مقدادي با توضيحات و ارائه نمادين مناسك عمره توسط گروهي از زائرين، زائرين را با كم و كيف انجام مناسك عمره مفرده آشنا كرد.


| شناسه مطلب: 44784




قم آموزش حج



نظرات کاربران