تقدیر از زوج‌های جوان در سالروز میلاد ام ابیها تصاویر تقدیر از زوج‌های جوان در سالروز میلاد ام ابیها تصاویر تقدیر از زوج‌های جوان در سالروز میلاد ام ابیها تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تقدیر از زوج‌های جوان در سالروز میلاد ام ابیها تصاویر تقدیر از زوج‌های جوان در سالروز میلاد ام ابیها تصاویر تقدیر از زوج‌های جوان در سالروز میلاد ام ابیها تصاویر تقدیر از زوج‌های جوان در سالروز میلاد ام ابیها تصاویر تقدیر از زوج‌های جوان در سالروز میلاد ام ابیها تصاویر

تقدیر از زوج‌های جوان در سالروز میلاد ام ابیها تصاویر


تعدادی از زوج‌های جوان در سالروز میلاد با سعادت دخت نبی اکرم (ص) با حضور در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، این روز خجسته را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري با توجه به سالروز ميلاد با سعادت ام ابيها حضرت فاطمه زهرا (س) از زوج‌هاي جواني كه براي زيارت امام حسين (ع) در كربلا حضور داشتند، براي شركت در مراسمي دعوت به عمل آورد و از آنان تقدير كرد.
در اين مراسم كه با حضور ۳۰ زوج خوشبخت برگزار شد كه بعضا هم اين نفرات را افرادي از خانواده و يا روحاني و مداح كاروان همراهي مي‌كردند، حجت الاسلام علي شهيدي كارشناس مسؤول امور فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در سخناني اهميت و ارزش زيارت را براي آنان تبيين كرد.
وي با بيان اينكه اسلام دين زندگي است، برخي دستورالعمل‌هاي زندگي را با توجه به آيات قرآن و رواياتي از ائمه اطهار (ع) مطرح كرد و گفت: پيامبر اكرم (ص) مي‌فرمايند «از ما نيست كسي كه وسعت زندگي به او داده شود، اما به همسرش سخت بگيرد.
كارشناس مسؤول امور فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در بيان احاديثي مرتبط با حق زن بر مرد و حق مرد بر زن با اشاره به حديث ديگري از پيامبر اكرم (ص) افزود: هر مردي كه زحمت كشد و بر عيالش انفاق كند، خداوند متعال به اندازه هر درهم، هفتصد درهم به او عطا مي‌كند.
وي اخلاق نيكو را سبب افزايش كارايي مرد عنوان و ابراز كرد: پيامبر اكرم (ص) در حديث ديگري مي‌فرمايند «هر زني كه شوهرش را اذيت كند از او هيچ توبه و حسنه‌اي قبول نمي‌شود تا اينكه شوهرش از او اعلام رضايت كند، همچنين است وضعيت مرد در برابر زن».
حجت الاسلام شهيدي با اشاره به حديثي از امام باقر (ع) كه مي‌فرمايند «به راستي خداوند بر مردان و زنان جهاد را واجب كرد كه جهاد مرد دفاع از دين، ناموس و كشور و جهاد زن صبر در برابر دشواري‌هاي زندگي است، اظهار داشت: جهاد زن مراقبت، مواظبت و نگهداري از شوهر است.
كارشناس مسؤول امور فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا همچنين با اشاره به لطافت، شرافت، نجابت و ظرافتي كه خداوند متعال در خلقت زنان قرار داده است، خطاب به مردان توصيه كرد كه قدر اين نعمت الهي را بدانند و براي خوشبخت كردن آنان تمام تلاش خود را به كار بندند.




نظرات کاربران