قدردانی نماینده ولی فقیه از مسؤولان مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و فرودگاههای کشور قدردانی نماینده ولی فقیه از مسؤولان مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و فرودگاههای کشور قدردانی نماینده ولی فقیه از مسؤولان مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و فرودگاههای کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قدردانی نماینده ولی فقیه از مسؤولان مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و فرودگاههای کشور قدردانی نماینده ولی فقیه از مسؤولان مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و فرودگاههای کشور قدردانی نماینده ولی فقیه از مسؤولان مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و فرودگاههای کشور قدردانی نماینده ولی فقیه از مسؤولان مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و فرودگاههای کشور قدردانی نماینده ولی فقیه از مسؤولان مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و فرودگاههای کشور

قدردانی نماینده ولی فقیه از مسؤولان مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی و فرودگاههای کشور

سرپرست حجاج ایرانی از تلاش ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس فرودگاه‌ها برای جلوگیری از حمل مواد مخدر توسط برخی از زائران عمره به عربستان قدردانی کرد و موفقیت مسوولان در کشف و ضبط مواد مخدر در مبادی فرودگاههای کشور و دستگیری افراد خاطی را باعث عزت و آبروی جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر كه در نشست مشترك اعضاي شوراي هماهنگي و برنامه ريزي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت و مسوولان ستاد مبارزه با مواد مخدر و پليس فرودگاههاي ايران سخن مي‌گفت اظهار داشت: مسوولان و ماموران مبارزه با مواد مخدر تلاش‌هاي بسيار خوبي انجام داده‌اند و امروز مشكلات جدي گذشته با عربستان در حوزه مواد مخدر برطرف شده و به آبرويي براي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تبديل شده است.
وي مبارزه با مواد مخدر قبل از سفر حج و عمره را بسيار حساس و دشوار خواند و افزود: در روند كشف و شناسايي زائران معتاد به مواد مخدر، توجه به حقوق شهروندي آنان ضروري است.
در اين نشست سردار اكبر شاهي، مشاور دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي، گزارشي از امار كشفيات و دستگيري‌هاي زائران حامل مواد مخدر، قبل از عزيمت به حج و عمره، در فرودگاههاي كشور ارائه كرد و از آثار مثبت اين اقدامات خبر داد و افزود: در حالي كه در سال ۸۷ و ۸۸ به ترتيب ۴۶ و ۱۵۷ نفر از زائران ايراني در عربستان دستگير شدند اين آمار در سال ۸۹ به ۷ نفر و خوشبختانه با هوشياري دستگاههاي مربوطه و همكاري مناسب مردم در سالهاي ۹۲ و ۹۳ حتي يك نفر نيز به خاطر داشتن مواد مخدر در عربستان دستگير نشده است.
وي افزود‌: دستورالعمل ويژه‌اي در رابطه با جلوگيري از اعزام افراد معتاد به سفر معنوي حج و عمره تهيه شده كه بر اساس آن از اعزام افرادي كه به مواد مخدر اعتياد دارند جلوگيري به عمل مي‌آيد.
سردار اكبرشاهي تأكيد كرد: همراه داشتن هر نوع مواد مخدر و قرص متادون توسط حجاج ممنوع مي‌باشد و پليس ودستگاههاي مربوطه با اين افراد با جديت برخورد مي‌كنند.
وي افزود: كشور عربستان برخورد بسيار سختي با افرادي كه مواد مخدر به همراه دارند انجام مي‌دهد.
مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي از اعمال ماده ۱۷ اصلاحيه قانون مبارزه با مواد مخدر در مورد زائراني كه با خود مواد مخدر همراه داشته باشند خبر داد.
بر اساس ماده ۱۷ اصلاحيه قانون: چنانچه اتباع جمهوري اسلامي ايران با هر قصدي اقدام به نگهداري، حمل يا قاچاق هر مقدار مواد موضوع اين قانون به داخل يا خارج از كشور نمايند، از زمان قطعي شدن حكم به مدت يك تا پنج سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع الخروج مي‌شوند و در صورت هرگونه گذرنامه براي اتباع ايراني كه در خارج از كشور به سبب جرائم موضوع اين قانون محكوم شده‌اند مشمول ممنوعيت موضوع اين ماده مي‌باشد.
در ادامه اين نشست فرمانده پليس فرودگاه‌هاي كشور گفت: اين موضوع كه طي سه سال گذشته و با اقدامات موثر پليس فرودگاه، هيچ زائر ايراني در كشور عربستان به جرم حمل موادمخدر دستگير نشده به اين بدان معناست كه پليس ايران تشديد بازرسي و بازبيني در زمينه حمل مواد مخدر را سرلوحه كار خود قرار داده است.
سرهنگ حسن مهري تاكيد كرد: در حال حاضر پليس ايران قادر به كشف هرگونه جاسازي مواد مخدر از سوي زائران است و بر همين اساس مصمم است از حمل حتي يك گرم مواد مخدر جلوگيري كند.
مهري ادامه داد: پرسنل مجرب و متخصص كه قابليت شناسايي و چهره زني دارند، در مبادي ورودي استقرار يافته و به بررسي وسايل همراه و غيرهمراه زائران با استفاده از تجهيزات فني و دستگاه‌هاي مواد ياب در فرودگاه‌هاي كشور مي‌پردازند.
فرمانده پليس فرودگاه‌هاي كشور، همراه داشتن برخي از داروهاي درماني را نيز در عربستان جرم دانست و گفت: متادون و ترامادول از جمله موارد ممنوعه براي حجاج به شمار مي‌آيد و افراد بيماري كه از داروهاي خاص و حتي قرص‌هاي آرام بخش و كدئين دار استفاده مي‌كنند، بايد داروهاي خود را با پزشك كاروان چك كنند و يا حتما نسخه پزشك را به همراه داشته باشند.
وي از زائران خواست از حمل هرگونه داروي گياهي كه شباهت ظاهري به مواد مخدر دارد و نيز عدم شناخت پليس كشور عربستان خودداري كنند.
اين مقام انتظامي از مديران و پزشكان كاروان‌ها خواست ضمن توجيه زائران از آن‌ها بخواهند از حمل متادون و ترامادول به عربستان خودداري كنند.
پس از ارائه گزارش عملكرد ستاد مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي و پليس فرودگاههاي كشور در عمره سال جاري،نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، ضمن قدرداني از مسوولان ذيربط بر ضرورت آموزش‌هاي قبل از سفر عمره و حج و پخش فيلم عملكرد موفق پليس در شناسايي مواد جاسازي شده برخي زائران از طريق جلسات كارواني و متمركز و صدا و سيما تاكيد كرد.
وي بر برخورد با عوامل در صورتي كه در حمل مواد مخدر دخالت داشته باشند تاكيد كرد و افزود: با متخلفان برخوردي قاطع خواهد شد و براي هميشه از سيستم اعزام و همكاري با سازمان حج وزيارت حذف خواهند شد.
سرپرست حجاج ايراني اعمال سياست‌هاي تشويقي براي پرسنل دخيل در جلوگيري از حمل مواد مخدر در حج و عمره را ضروري دانست و كميته‌اي از سازمان حج و زيارت را مامور كرد تا با بررسي همه جانبه راههاي همكاري با مسوولان مبارزه با مواد مخدر در مبادي خروجي به مقصد عربستان و عراق جمع بندي نظرات كار‌شناسي را براي تصويب به شوراي هماهنگي و برنامه ريزي بعثه مقام معظم رهبري ارائه دهد.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه بتوان از ظرفيت حج و سفرهاي زيارتي در ترك معتادان بهره برداري كرد.




نظرات کاربران