سخنران کربلا: اقتصاد با معنویت سامان می‌یابد سخنران کربلا: اقتصاد با معنویت سامان می‌یابد سخنران کربلا: اقتصاد با معنویت سامان می‌یابد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سخنران کربلا: اقتصاد با معنویت سامان می‌یابد سخنران کربلا: اقتصاد با معنویت سامان می‌یابد سخنران کربلا: اقتصاد با معنویت سامان می‌یابد سخنران کربلا: اقتصاد با معنویت سامان می‌یابد سخنران کربلا: اقتصاد با معنویت سامان می‌یابد

سخنران کربلا: اقتصاد با معنویت سامان می‌یابد

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در کربلا ارتباط با خدا، اقتصاد حلال، ارتباط با برادران و خواهران دینی و تفریح سالم را چهار پیام زیارت عنوان کرد و گفت: از راه معنویت است که می‌توان اقتصاد را سامان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، حجت الاسلام محمدعلي فرشاد سخنران نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جمع پرشور زائران حسيني حاضر در سرداب حرم مطهر قمر بني هاشم (ع) به تبيين پيام سفرهاي زيارتي پرداخت و آن را سبب بيمه شدن زائر دانست.
وي با اشاره به روايتي از امام كاظم (ع) درباره مديريت زندگي و تقسيم ۲۴ ساعت شبانه‌روز به ارتباط با خدا، اقتصاد حلال، ارتباط با برادران ديني و تفريح سالم، اظهار داشت: امام كاظم (ع) مي‌فرمايند بخشي از وقت را به عبادت و مناجات با خدا صرف كنيد.
مديريت زندگي از نگاه امام كاظم سخنران نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا تصريح كرد: شيعه علوي بايد ارتباط خود را با خدا قوي كند و زماني را براي ارتباط با او قرار دهد نه به عنوان اينكه به بهشت برود يا به جهنم نرود، بلكه به عنوان شكر نعمت‌هاي الهي كه به ما عطا كرده است.
وي با بيان اينكه هرگز نمي‌توان شكر نعمت‌هاي الهي را به شمارش آورد، ادامه داد: پيامبر اكرم (ص) با آن همه عظمت و بزرگي مقام كه فرشتگان آسمان و زمين به گرد نعلين‌هاي ايشان در معراج افتخار مي‌كردند، در گوشه‌اي از منزل دستانش را بالا مي‌برد و با اشك چشم از خدا مي‌خواست نعمت‌هايش را از او دريغ نكند.
حجت الاسلام فرشاد گفت: ما هم شب‌ها از رختخواب فاصله بگيريم و با خداوند متعال راز و نياي كنيم و به او بگوييم كه نعمت‌هاي فراواني به ما عطا كرده‌اي، نكند اين نعمت‌ها را از ما بگيري. وي با بيان اينكه امام كاظم (ع) مي‌فرمايند مقداري از زمان را براي انجام كار حلال قرار دهيد، تصريح كرد: آن حضرت ابتدا مي‌فرمايند كه عبادت خداوند بعد اقتصاد حلال، يعني بهبود اقتصاد بدون معنويت امكان‌پذير نيست و از راه معنويت است كه مي‌توان اقتصاد را سامان داد.
ضرورت تدبر و تأمل در آيات قرآن سخنران نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، معاشرت با برادران و خواهران ديني و تفريح سالم و بدون گناه را از ديگر مطالبات امام كاظم (ع) عنوان و اظهار كرد: ارتباط با خدا، اقتصاد حلال، ارتباط با برادران و خواهران ديني و تفريح سالم چهار پيام زيارت است كه بايد در زندگي به كار بنديم.
وي همچنين در سخنراني مراسم صبح بعثه مقام معظم رهبري در صحن مطهر امام حسين (ع) كه همه روزه بعد از نماز صبح برگزار مي‌شود، بر تدبر در قرآن و انديشه در آيات نوراني آن تأكيد كرد و افزود: هرچه مي‌توانيد قرآن بخوانيد كه حتي نگاه به خطوط آن هم عبادت است.
حجت الاسلام فرشاد با بيان اينكه تدبر و تأمل در آيات قرآن مورد تأكيد ائمه اطهار (ع) است، درخواست امام حسين (ع) براي فرصت در شب عاشورا را نماز و قرائت قرآن عنوان كرد و گفت: هرچه بيشتر انس خود را با نماز و قرآن بيشتر كنيم، به امام حسين (ع) نزديك‌تر شده‌ايم.


| شناسه مطلب: 44877




امام كاظم كربلا



نظرات کاربران