نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق مطرح کرد؛

مهارت‌های ارتباطی با مخاطب کلید موفقیت در تبلیغ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق مطرح کرد؛

مهارت‌های ارتباطی با مخاطب کلید موفقیت در تبلیغ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق مطرح کرد؛

مهارت‌های ارتباطی با مخاطب کلید موفقیت در تبلیغ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق مطرح کرد؛

مهارت‌های ارتباطی با مخاطب کلید موفقیت در تبلیغ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق مطرح کرد؛

مهارت‌های ارتباطی با مخاطب کلید موفقیت در تبلیغ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق مطرح کرد؛

مهارت‌های ارتباطی با مخاطب کلید موفقیت در تبلیغ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق مطرح کرد؛

مهارت‌های ارتباطی با مخاطب کلید موفقیت در تبلیغ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق مطرح کرد؛

مهارت‌های ارتباطی با مخاطب کلید موفقیت در تبلیغ
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق مطرح کرد؛

مهارت‌های ارتباطی با مخاطب کلید موفقیت در تبلیغ

مسؤول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق، محتوا، شیوه و مهارت‌های ارتباطی را سه ضلع مهم تبلیغ برشمرد و با بیان اینکه مهارت‌های ارتباطی با مخاطب کلید موفقیت در تبلیغ است، از روحانیون کاروانهای عتبات خواست با رعایت مهارت‌های ارتباطی زمینه تبلیغ مؤثر را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به كربلاي معلي، حجت الاسلام والمسلمين رضا اسكندري مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جلسه هيجدهم روحانيون و مداحان كاروانها زيارتي عتبات، دانش مهارت‌هاي ارتباطي با مخاطب را از مهم‌ترين عوامل تبليغي برشمرد و گفت: از نظر علوم ديني و علم روان شناسي تبليغ براي جا دادن پيام در فكر و روح گيرنده پيام جايگاه فرستنده پيام را بزرگ مي‌كنند.
وي افزود: رسانه‌هاي تبليغي دنيا با استفاده از علوم ارتباطي جايگاه فرستنده پيام را جايگاه مقبول جلوه مي‌دهند. مثلا بي بي سي در اذهان عمومي خودش را به عنوان يك جايگاه خبري جهاني و بي طرف جا مي‌اندازد تا به اهداف سياسي خودش كه در راستاي اهداف استعمارگران است، برسد و در جنگ رواني براي اين كه يك پايگاه خبري كه در مسير صحيح حركت مي‌كند به اهدافش نرسد اعتبار اين پايگاه را زير سئوال مي‌برند تا پيام آن فرستنده پيام موثر نباشد.
حجت الاسلام والمسلمين اسكندري با بيان اينكه پيامبر اكرم (ص) قبل از رسالت و مبعوث شدنشان جايگاه بسيار ارزشمند و مقبولي در جامعه خود داشتند و تمامي اقشار جامعه ايشان را به عنوان يك انسان راستگو و امين مي‌شناختند، ابراز كرد: اين موضوع هم با نگاه الهي هم با علم روانشناسي تبليغ و علوم ارتباطات قابل بحث و گفتگو مي‌باشد؛ در علم ارتباطات مهارت‌هاي ارتباطي فرستنده پيام با مخاطبان پايه موفقيت در تبليغ هست.
وي محتوا، شيوه و مهارت‌هاي ارتباطي را سه ضلع مهم تبليغ برشمرد و با بيان اينكه مهارت‌هاي ارتباطي زمينه‌ساز فعاليت‌هاي تبليغي مناسب است، از روحانيان خواست كه از شيوه‌هاي تبليغي پيامبر اكرم (ع)، ائمه اطهار (ع) و علما و بزرگان حوزه كه ارتباط صميمي با مخاطب بوده است، درس بگيرند.
مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق به بيان نكاتي درباره شيوه‌هاي تعامل با مخاطب پرداخت و گفت: مهارت‌هاي ارتباطي بسترسازي مي‌كند تا گيرنده پيام به فرستنده پيام اعتماد پيدا كند كه اگر اعتماد نسبت به فرستنده در گيرنده وجود نداشته باشد هر پيامي كه بيان شود تأثيري نخواهد داشت.
وي افزود: روحاني، مداح و هر فرستنده پيام تا اعتماد را در مخاطب ايجاد نكند در ارسال پيام موفق نخواهد بود؛ بنابراين محتوا و شيوه ارسال پيام لازم است اما كافي نيست بلكه پايه اصلي مهارت‌هاي ارتباطي است.
حجت الاسلام والمسلمين اسكندري با اشاره به فرم نظرسنجي كه طي يكسال گذشته بين روحانيان و مداحان توزيع شده بود و از آنان مي‌خواست تا ديدگاده‌هاي خود را درباره مهم‌ترين مهارت‌هاي ارتباطي مورد نياز تبليغ بيان كنند، گفت: بيش از ۲۲ درصد از شركت كنندگان در اين نظرسنجي رعايت اخلاق را مهم‌ترين عامل مهارت‌هاي ارتباطي و تأثيرگذار در مخاطب عنوان كرده‌اند.
وي از ارتباط صميمي با زائران به عنوان يكي از پايه‌هاي موفقيت در تبليغ نام برد و متذكر شد: اگر از ابتدا متناسب با سطح سني و اجتماعي زائران، آنان را تكريم و احترام كرديم مثلا پيرمرد را تكريم كرديم، در اتوبوس جاي مناسب نشانديم يا بچه‌ها را مورد عطوفت و مهرباني قرار داديم، با جوانان هم صحبت شديم به اين وسيله زمينه‌هاي تبليغ را فراهم كرده‌ايم.
مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق از رعايت تواضع و فروتني، اخلاص و تقوا، احترام و كمك به ديگران، عامل بودن، محبت كردن، تقويت روحيه همكاري بين زائران، اجتناب از شوخي، به روز بودن، صداقت، پوشش زيبا، دلسوزي، نظم و هديه به مخاطب از مهارت‌هاي ديگر ارتباطي مورد نظر روحانيان و مداحان نام برد.




نظرات کاربران