گزارش خبری تحلیلی از اوضاع عراق؛

وحدت شیعه و سنی در عراق در مقابل تروریستهای تکفیری گزارش خبری تحلیلی از اوضاع عراق؛

وحدت شیعه و سنی در عراق در مقابل تروریستهای تکفیری گزارش خبری تحلیلی از اوضاع عراق؛

وحدت شیعه و سنی در عراق در مقابل تروریستهای تکفیری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارش خبری تحلیلی از اوضاع عراق؛

وحدت شیعه و سنی در عراق در مقابل تروریستهای تکفیری گزارش خبری تحلیلی از اوضاع عراق؛

وحدت شیعه و سنی در عراق در مقابل تروریستهای تکفیری گزارش خبری تحلیلی از اوضاع عراق؛

وحدت شیعه و سنی در عراق در مقابل تروریستهای تکفیری گزارش خبری تحلیلی از اوضاع عراق؛

وحدت شیعه و سنی در عراق در مقابل تروریستهای تکفیری گزارش خبری تحلیلی از اوضاع عراق؛

وحدت شیعه و سنی در عراق در مقابل تروریستهای تکفیری
گزارش خبری تحلیلی از اوضاع عراق؛

وحدت شیعه و سنی در عراق در مقابل تروریستهای تکفیری

تروریستهای تکفیری برای چندین بار به سبب وحدت شیعه و سنی در سامراء نتوانسته اند نقشه شوم خود برای اشغال حرم مطهر امامین عسکریین علیهما السلام را عملی کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، چند روزي است كه تروريستهاي تكفيري موسوم به دولت اسلامي عراق و شام (داعش) با جولان دادن در برخي مناطق عراق موجي از رعب و وحشت ايجاد كرده اند.
تروريستهاي داعش بنا به عوامل ودلايل فراوان توانستند بر موصل بزرگترين شهر شمالي عراق مسلط شوند، آنها همچنين بر برخي مناطق كركوك و صلاح الدين هم مسلط شدند و با اشغال مراكز دولتي و سرقت از بانكها و تعرض به نواميس مردم موجي از رعب و وحشت ايجاد كرده اند.
تروريستهاي تكفيري پس از سيطره بر موصل به جولان خود ادامه داده و توانستند بر برخي مناطق از جمله بيجي و تكريت مسلط شوند كه با بسيج عشاير و همكاري آنها با نيروهاي امنيتي، اين شهرها از وجود تروريستها پاكسازي شد.
روز پنجشنبه نيز فرمانده يگان ويژه لشگر طلايي عراق از خنثي شدن حمله مجدد تروريستهاي داعش به سامراء خبر داد.
برواري تاكيد كرده است كه اوضاع در سامراء كاملا آرام است.
تا كنون نيروهاي مسلح عراق با حمايت نيروي هوايي ضربات كوبنده اي به مخفيگاه‌هاي داعش در استانهاي صلاح الدين و الانبار و نينوا براي پاكسازي اين مناطق از وجود تروريستها وارد كرده اند.
اينكه اين گروه تروريستي چگونه شكل گرفته و چگونه توانسته است بر برخي مناطق مسلط شود، يك حقيقت را نشان مي‌دهد كه در سخنان نوري المالكي نخست وزير عراق آشكار است: داعش و گروههاي تروريستي در راستاي توطئه حساب شده حاميان خود دست به حملات تروريستي زده اند چرا كه اين گروه در حد و اندازه ارتش عراق نيست.
تروريستهاي تكفيري قصد داشتند در حمله برق آساي خود به شهر مقدس سامراء در روز پنجشنبه ۱۵ بهمن، حرمين مطهر امامين عسكريين عليهما السلام را اشغال تا كابوس چند سال پيش براي ملت عراق را تكرار كنند، كابوسي كه تروريستهاي القاعده در آن زمان با منفجر كردن اين مكان مقدس ايجاد كرده و نتيجه آن ريخته شدن خون هزاران انسان بي گناه بر زمين و مشكلات فراواني بود كه تا مدتها گريبانگير عراقي‌ها شده بود.
اما تروريستها در حمله اخير خود به سامراء به يك دليل ناكام ماندند، اين بار ملت عراق با درس گرفتن از جنايت چند سال پيش تكفيريها در سامراء، همگي با لبيك به نداي مرجعيت عالي ديني و در راس آنها آيت الله سيستاني، توطئه تكفيريها را در سامراء خنثي كرده و با حمايت گسترده از نيروهاي امنيتي، تروريستهاي داعش را بيرون راندند.
تروريستهاي تكفيري مقاومت مردمي اعم از شيعه و سني و عشاير در سامراء در مقابل يورش خود به اين شهر مقدس را غافلگيركننده دانسته اند.
البته تروريستهاي داعش در چند نوبت به شهر سامراء حمله كردند كه باز هم با ديوار مستحكمي به نام عشاير و نيروهاي امنيتي روبرو شدند.
تلاش تكفيريها براي اشغال سامراء از عمق كينه ودشمني آنها با اهل بيت عصمت و طهارت (ع) و مراقد مطهر آنها حكايت مي‌كند اين در حالي است كه مردم شهر سامراء با وجودي كه اكثريت آنها اهل سنت هستند، اما در طول تاريخ همواره خود از مهمترين حاميان حرم مطهر و مقدسات بوده اند.
تروريستهاي تكفيري مورد حمايت برخي رژيمهاي عربي به زعم خود درصدد شعله ور كردن آتش فتنه مذهبي ميان شيعيان و اهل سنت از طريق تعرض به مقدسات اسلامي شيعيان هستند كه تا كنون به سبب هوشياري مردم و مراجع ديني ناكام مانده اند.
متاسفانه هر چند تروريستهاي تكفيري با تكيه بر حمايتهاي گسترده لجستيكي و تسيلحاتي و حتي سياسي برخي كشورهاي منطقه و با خيانت و همدستي برخي عناصر داخلي در عراق توانسته اند بر برخي مناطق سيطره يابند، اما تحركات آنها يك نتيجه بسيار مثبت داشته و آن افزايش همدلي و همبستگي ميان مردم به ويژه گروههاي سياسي است.
برگزاري نشست سران سياسي كه برخي از آنها اختلافات اساسي دارند در چارچوب يك نشست ملي نشان داد كه آنها به خوبي عمق خطر تروريستهاي تكفيري را درك كرده اند و اين حقيقت را فهميده اند كه اكنون زمان اختلاف و دودستگي نيست.
نوري المالكي نخست وزير عراق با اشاره به خيانت و كوتاهي برخي فرماندهان امنيتي در انجام وظايف در عين حال تاكيد كرده است اكنون زمان بازخواست و معرفي مقصر نيست و همه بايد دست به دست هم دهند تا هر چه زودتر شر تروريستهاي تكفيري را از سر مردم عراق كوتاه كنند.
يكي از مهمترين حربه هايي كه تروريستهاي تكفيري و حاميان آنها در عراق در پيش گرفته اند حربه شايعه پراكني و پخش شايعات دروغ در ميان مردم است كه متاسفانه همچنان برخي عناصر همسو با تكفيريها كه با وجود گذشت بيش از يك دهه از سرنگوني صدام، همچنان گرايشهاي بعثي تكفيري خود را حفظ كره اند، به اين شايعات دروغ دامن مي‌زنند.
وزارت دفاع عراق از مردم خواسته است هرگز شايعاتي را كه هدف كاستن از عزم و اراده نيروهاي مسلح اين كشور در جنگ با تروريسم پخش مي‌شود، باور نكنند.
در كربلاي معلي هم شيوخ عشاير و بزرگان و ديگر اهالي شهر در يك تجمع با شكوه بر حمايت كامل خود از امنيت اين شهر مقدس و زائران و مشاركت در تامين امنيت در كنار نيروهاي ارتش تاكيد كردند.
نكته بسيار مهم پيام مرجعيت عالي ديني عراق يعني آيت الله سيستاني و فراخوان ايشان براي حمايت از ارتش و نيروهاي مسلح عراق در نبرد با تروريستهاست كه نقش بسزايي در تقويت وحدت شيعي و سني و افزايش همبستگي ملي در مقابله با تروريستهاي تكفيري دارد.
مرجعيت ديني عالي عراق با بيان اينكه با نگراني اوضاع امنيتي اخير در استان نينوي و مناطق مجاور را دنبال مي‌كند بر ضرورت وحدت عراقيها براي نابوي تروريسم تاكيد كرده است.
ديگر مراجع ديني عراق و شخصيتهاي بانفوذ در ميان مردم، هم به حمايت صريح از نبرد مبارزه با تروريسم پرداخته و مردم را به قرار گرفتن در كنار ارتش و نيروهاي مسلح دعوت كرده اند.
حتي سياستمداران عراقي كه تا چند روز پيش اختلافات اساسي با يكديگر داشتند و اين اختلافات مانع برگزاري نشست مي‌شد، دور هم جمع شدند تا راههاي دفع اين خطر بزرگ از عراق را بررسي كنند.
در اين زمينه سيد عمار حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق تاكيد كرده است حاضر است براي دفاع از عراق و مقدسات لباس رزم بپوشد.
تروريستها براي ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم همزمان حملات انتحاري به چند منطقه از جمله كاظمين، سامراء و شهرك نشين صدر بغداد انجام دادند. سامراء براي دومين بار در برابر تروريستهاي داعش مقاومت و ايستادگي كرد.
از سوي ديگر خانواده حكيم اعلام كرده اند براي آمادگي از ميهن در برابر تروريستها كاملا آماده اند.
سيد عمار حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق گفته است اگر اقتضا كند در صدر داوطلبان براي دفاع از ميهن قرار خواهد گرفت.
مقتدي صدر هم در بيانيه اي با اشاره به تلاشهاي دشمنان براي شعله ور كردن آتش فتنه مذهبي خواستار وحدت همه عراقيها براي مقابله با تروريستها وحمايت از مقدسات شد.
وي از آمادگي خود براي تشكيل گردانهاي صلح براي دفاع از مقدسات البته بدون اينكه خللي در ماموريت و وظيفه نيروهاي مسلح ايجاد كند خبر داده است.
عقيل الطريحي استاندار كربلاي معلي هم از تشكيل لشگري از مردم كربلا مجهز به پيشرفته‌ترين تجهيزات نظامي براي دفاع از شهر مقدس كربلا خبر داده است.
ابوالوليد فرمانده نيروهاي ارتش عراق كه به نزديكي‌هاي موصل رسيده اند تاكيد كرده است سرهاي هر داعشي و كساني را كه از آنها در موصل حمايت كنند قطع خواهيم كرد.
نوري المالكي نخست وزير عراق هم تاكيد كرده است يك ارتش مردمي براي كمك به ارتش عراق ايجاد خواهدكرد.
از سوي ديگر عشاير مركز و جنوب عراق هم حالت آماده باش كامل براي دفاع از بيوت مراجع عظام در نجف اشرف در برابر هرگونه تعدي احتمالي تكفيريها خبر داده اند.
عشاير اعلام كردند ما فرزندان عشاير مركز و جنوب عراق با اطلاع از نيتهاي شرورانه و طرح جنايتكارانه براي دست درازي و تعرض به مقدسات اسلامي و حوزه علميه نجف اشرف آمادگي كامل خود را براي دفاع از مقدسات و مراجع عظام در برابر ظالمان و اشرار اعلام مي‌كنيم و دستان متجاوزان را قطع خواهيم كرد.
نكته قابل توجه ديگر تشكيل هسته‌هاي دفاع مردمي به مثابه ارتش مردمي براي مقابله با تروريستهاي تفكيري است كه نوري المالكي نخست وزير عراق از مردم خواسته بود با به دست گرفتن سلاح در كنار ارتش و نيروهاي امنيتي با تروريستها بجنگند.
در اين زمينه فرماندهي پليس الديوانيه از باز شدن باب ثبت نام از داوطلبان براي مشاركت در نبرد با داعش خبر داده است.
آيت الله بشير النجفي از مراجع تقليد عراق هم بر ضرورت همبستگي و وحدت عراقيها در مقابل تروريستها و تشكيل ارتش ذخيره براي حمايت از نيروهاي مسلح در مبارزه با تروريسم تاكيد كرده است.
وي از مردم عراق خواسته است براي رزمندگان عراقي در نبرد با تروريستهاي تكفيري دعا كنند.
رهبران سياسي عراق هم كه چهارشنبه شب در منزل ابراهيم الجعفري رئيس ائتلاف ملي نشست برگزار كردند بر مقابله با تروريسم وحشيانه اي كه عراق را هدف قرار داده تاكيد كردند. از تكريت و فلوجه هم خبر مي‌رسد نيروهاي ارتش تلفات و خسارتهاي سنگيني به تروريستها وارد كرده اند.
به هر حال تروريستهاي تكفيري هر چند مشكلات و مصايب زيادي را براي ملت عراق به وجود آورده اند اما نكته اي كه قابل توجه است رويگرداني اهل سنت از اين جنايتكاران است كه همواره جنايات خود را به بهانه حمايت از اهل سنت عراق توجيه مي‌كنند حقيقتي كه در سامراء نمود داشت و مردم اين شهر كه اكثريت آنها اهل سنت هستند مشت محكمي به تروريستهاي تكفيري با بيرون راندن آنها از شهرشان زدند و همچنان هم بر حمايت از شهر و مقدسات آن تاكيد مي‌كنند.
مردم عراق با درك خطرات تروريستهاي تكفيري به اهميت وحدت و همبستگي مردمي براي خنثي كردن توطئه‌هاي دشمنان به ويژه تكفيريها در شعله ور كردن آتش فتنه مذهبي در عراق پي برده اند و عزم خود را براي پاكسازي كشورشان از وجود اين جرثومه‌هاي فساد با لبيك گفتن به نداي مراجع ديني خود جزم كرده اند.


| شناسه مطلب: 46000




وحدت عتبات عراق



مطالب مرتبط

نظرات کاربران