بزرگ‌ترین و ساده‌ترین سفره افطاری مدینه عکس بزرگ‌ترین و ساده‌ترین سفره افطاری مدینه عکس بزرگ‌ترین و ساده‌ترین سفره افطاری مدینه عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بزرگ‌ترین و ساده‌ترین سفره افطاری مدینه عکس بزرگ‌ترین و ساده‌ترین سفره افطاری مدینه عکس بزرگ‌ترین و ساده‌ترین سفره افطاری مدینه عکس بزرگ‌ترین و ساده‌ترین سفره افطاری مدینه عکس بزرگ‌ترین و ساده‌ترین سفره افطاری مدینه عکس

بزرگ‌ترین و ساده‌ترین سفره افطاری مدینه عکس


سفره افطاری ساده هر شب به هنگام اذان‌ مغرب در مسجدالنبی پهن می‌شود تا مسلمانان روزه‌داری که از سراسر دنیا به زیارت حرم نبوی آمده اند، روزه خود را افطار کنند. ساده و ارزان، این دو ویژگی اساسی سفره‌های بی شمار افطاری است که این روزها در حرم شریف نبوی برای پذیرایی از روزه داران گشوده می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سفره افطاري ساده هر شب به هنگام اذان مغرب در مسجدالنبي پهن مي‌شود تا مسلمانان روزه‌داري كه از سراسر دنيا به زيارت حرم نبوي آمده اند، روزه خود را افطار كنند.
افطاري ساده مسلمانان با مليت‌ها، نژادها و مذاهب و فرقه‌هاي مختلف در كنار يكديگر و زير سايه رحمه للعالمين (ص) يادآور اين آيه شريفه است: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» (سوره حجرات آيه ۱۰)
در حرم شريف نبوي سفره‌هاي افطاري از بعد از نماز عصر و بتدريج انداخته مي‌شود. نماز عصر كه تمام شد، بانيان به سرعت محل مورد نظر خود را مفروش مي‌كنند وبا قرار دادن ظرف‌هاي بزرگ آب موسوم به كلمن كه با آب زمزم آميخته شده، محل را براي نشستن روزه دارها آماده مي‌سازند …
ساده و ارزان، اين دو ويژگي اساسي سفره‌هاي بي شمار افطاري است كه اين روزها در حرم شريف نبوي براي پذيرايي از روزه داران گشوده مي‌شود.
درباره اطعام كردن روزه دار در اسلام بسيار گفته شده است و احاديث فراواني نيز در اين زمينه وارد شده است.
افطاري‌هاي حرم شريف نبوي از نظر تعداد و اقلام محدود نيست و در هر سفري مي‌توان چيزي يافت كه ميل و اشتهاي روزه داري را تامين كند ولي غذاي اصلي به ترتيب فراواني نان – خرما- چاي و ماست است.
در سفره‌هاي افطاري حرم همچنين مي‌توان غذاهاي آماده رستوران‌هاي مشهور مدينه منوره را ديد كه در تعداد فراوان روي سفره‌ها براي پذيرايي از روزه داران عرضه مي‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران