توصیه سفیر ایران در عراق به زائران عتبات عالیات توصیه سفیر ایران در عراق به زائران عتبات عالیات توصیه سفیر ایران در عراق به زائران عتبات عالیات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توصیه سفیر ایران در عراق به زائران عتبات عالیات توصیه سفیر ایران در عراق به زائران عتبات عالیات توصیه سفیر ایران در عراق به زائران عتبات عالیات توصیه سفیر ایران در عراق به زائران عتبات عالیات توصیه سفیر ایران در عراق به زائران عتبات عالیات

توصیه سفیر ایران در عراق به زائران عتبات عالیات

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به زائران عتبات عالیات توصیه کرد به هیچ عنوان زمینی و انفرادی به عراق سفر نکنند. برنامه سفر زائران عتبات عالیات فقط به نجف وکربلا خواهد بود و حتی سفر به کاظمین دربرنامه سفر گنجانده نشده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از واحد مركزي خبر، حسن دانايي فر، سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق گفت: طبق برنامه سالهاي گذشته در بيست روز اول ماه مبارك رمضان سفر به عتبات عاليات تعطيل مي‌شد كه امسال هم طبق همين قاعده عمل شد.
وي با اشاره به اينكه سفر زائران عتبات عاليات با هماهنگي سازمان حج وزيارت در دهه پاياني ماه مبارك رمضان و شبهاي قدر اغاز شده است، گفت: سفر زائران از طريق هوايي و فقط به فرود گاه نجف خواهد بود و ديگر هيچ زائري به صورت زميني اعزام نخواهد شد.
سفير ايران در عراق گفت: برنامه سفر زائران عتبات عاليات فقط به نجف وكربلا خواهد بود و حتي سفر به كاظمين دربرنامه سفر گنجانده نشده است هرچند درحال بررسي‌هاي بيشتري هستيم تا اين محدوديت را نيز رفع كنيم.
دانايي فر درباره اينكه همه مرزهاي بازرگاني ايران وعراق فعال است و مشكلي دراين زمينه وجودندارد گفت: با وجود مشكلاتي كه در داخل عراق بوجود امده اما مشكلي در مرزهاي ما نيست و تا الان گزارشي مبني بر تعطيلي در روند كار بازرگاني دراين بخشها واصل نشده است.
وي با بيان اينكه درمرزهاي شمالي ازحاج عمران، سردشت، مريوان، پرويز خان مشكلي نيست و همه مرزهاي جنوبي نيز نظير مهران، چزابه وشلمچه ۲۴ ساعته فعال هستند وكار مي‌كنند گفت: حجم صادرات مابه عراق بيشتر شده است و برخي ممنوعيتها كه مسئولان عراقي در بخشهاي بهداشت و گمركي اعمال مي‌كردند با هماهنگي صورت گرفته در طول اين ۱۵ روز گذشته يا كاملا مر تفع شده و يا بسيار كاهش يافته است و مرزها اماده صادرات به عراق هستند.


| شناسه مطلب: 46714




كربلا عتبات



نظرات کاربران