بانوان در حج تمتع امسال پیشی گرفتند بانوان در حج تمتع امسال پیشی گرفتند بانوان در حج تمتع امسال پیشی گرفتند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بانوان در حج تمتع امسال پیشی گرفتند بانوان در حج تمتع امسال پیشی گرفتند بانوان در حج تمتع امسال پیشی گرفتند بانوان در حج تمتع امسال پیشی گرفتند بانوان در حج تمتع امسال پیشی گرفتند

بانوان در حج تمتع امسال پیشی گرفتند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امسال ۶۴ هزار زائر در قالب ۴۵۱ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که از این تعداد ۵۲ درصد زن و ۴۸ درصد مرد هستند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت ، با اشاره به اعزام ۶۴ هزار زائر به تمتع امسال، گفت: اعزام زائران تمتع از ۱۴ شهريور در قالب ۴۵۱ كاروان آغاز و تا ۶ آبان ۹۳ نيز ادامه خواهد داشت.
وي در ادامه افزود: از ۶۴ هزار نفر، تعداد ۶۱ هزار و ۵۰۰ را نفر زائر و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نيز را عوامل اجرايي، روحانيون، مديران و معينه‌هاي كاروان‌ها را تشكيل مي‌دهند كه از اين تعداد ۵۲ درصد زن و ۴۸ درصد مرد هستند.
اوحدي همچنان اظهار داشت: ۵۰ درصد كاروان‌ها شامل ۲۲۵ كاروان به صورت مدينه اول و ۵۰ درصد ديگر شامل ۲۲۶ كاروان به صورت مدينه بعد اعزام خواهند شد.
رئيس سازمان حج و زيارت تاكيد كرد: حداقل و حداكثر هزينه سفر به خانه خدا در حج امسال ۷ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۰ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان است و كف قيمت‌ها نسبت به سال گذشته هيچ تغييري نكرده، اما سقف قيمت‌ها حدود ۲۵۰ هزار تومان افزايش يافته كه علت آن افزايش نرخ ارز است.
شايان ذكر است امسال با تاكيدات نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و به همت سازمان حج و زيارت براي نخستين بار، ثبت نام در كاروان‌هاي حج تمتع حدود سه ماه زودتر از سال‌هاي گذشته آغاز شد و بر اين اساس فرصت بيشتري براي آموزش زائران و برنامه‌ريزي براي سفر ايشان وجود خواهد داشت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران