حداد عادل:در سفر عمره اخیر به آرامش رسیدم حداد عادل:در سفر عمره اخیر به آرامش رسیدم حداد عادل:در سفر عمره اخیر به آرامش رسیدم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حداد عادل:در سفر عمره اخیر به آرامش رسیدم حداد عادل:در سفر عمره اخیر به آرامش رسیدم حداد عادل:در سفر عمره اخیر به آرامش رسیدم حداد عادل:در سفر عمره اخیر به آرامش رسیدم حداد عادل:در سفر عمره اخیر به آرامش رسیدم

حداد عادل:در سفر عمره اخیر به آرامش رسیدم

دکتر حداد عادل، چندی پیش به عمره مفرده رفته بود و هم اکنون از حال و هوای حضور در مسجدالحرام و مناجات ابوحمزه ثمالی می گوید:

حداد عادل در بخشي از گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه دائم خودم با خودم در دلم نجوا مي كنم، اظهار داشت: مرتبا در فكر هستم كه دارم چه كار مي كنم و مرتبا خودم را ارزيابي مي كنم. يك اشتباهي را كه مي كنم، بارها اين را براي خودم را تكرار مي كنم كه چه چيزي شد كه اين اتفاق افتاد. ولي بعضي وقتها ديگران از من گله مي كننند كه به حرف آنها گوش نكرده ام. نمي دانم اين جور مواقع حق با آنها است و يا حق با من است. ولي كلا دلم مي خواهد كه نصيحت شنو باشم.
عادل در خصوص اينكه چقدر احساس رضايت مندي در زندگي داريد، گفت: معمولا احساس رضايت دارم، به خصوص اين ايام آرامش دارم و نگراني روحي شخصي ندارم اما آخرين بار كه يك رضايت عميقي برايم پيدا شد، سفر اخيرم به مكه بود. هر روز در حدود 6 تا 7 ساعت در مسجد الحرام بودم و در مدينه هم كه بودم در مسجد النبي بودم و مخصوصا در يكي از روزها كه دعاي مفصل ابو حمزه ثمالي را مي خواندم وقتي به ياد آن روز و آن ساعت و آن مكان كه كعبه در مقابلم بود، مي افتم يك قطعه به ياد ماندني و بسيار رضايت بخش از ايام اخير عمرم در خاطرم نقش بسته است.
وي ادامه داد: ذهنم در آن زمان پراكنده نبود و به قول حافظ كه مي گويد: «خاطرت كي رقم فيض پذيرد / هيهات مگر از نقش پراكنده، ورق ساده كني» آن موقع به هيچ چيزي جز به مضامين آن دعا فكر نمي كردم و چيز ديگري در ذهنم نبود.




نظرات کاربران