پورمحمدی: حج فرصتی مناسب برای تحقق وحدت مسلمین در برابر مستکبران است پورمحمدی: حج فرصتی مناسب برای تحقق وحدت مسلمین در برابر مستکبران است پورمحمدی: حج فرصتی مناسب برای تحقق وحدت مسلمین در برابر مستکبران است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پورمحمدی: حج فرصتی مناسب برای تحقق وحدت مسلمین در برابر مستکبران است پورمحمدی: حج فرصتی مناسب برای تحقق وحدت مسلمین در برابر مستکبران است پورمحمدی: حج فرصتی مناسب برای تحقق وحدت مسلمین در برابر مستکبران است پورمحمدی: حج فرصتی مناسب برای تحقق وحدت مسلمین در برابر مستکبران است پورمحمدی: حج فرصتی مناسب برای تحقق وحدت مسلمین در برابر مستکبران است

پورمحمدی: حج فرصتی مناسب برای تحقق وحدت مسلمین در برابر مستکبران است

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که فلسفه حج و زیارت خانه خدا نمادی از تحکیم پیوند برادری و یکپارچگی جهان اسلام است، گفت: امت اسلامی بایستی از فرصت حج برای تحقق وحدت حقیقی برای مقابله با مستکبران عالم بهره جویند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري در مراسم توديع و معارفه مديران حج و زيارت استان، اظهار داشت: يكي از سنت‌هاي خوب در ماه مبارك رمضان، اعتكاف ويژه اين ماه است كه بايد بيش از پيش مورد توجه واقع شود.
وي با بيان اين‌كه روزه داري و عمل به دستورات اسلام به صورت قلبي، زباني و عملي در ماه رمضان از اهميت بسزايي برخوردار است، خاطرنشان كرد: بهره‌مندي از فرصت‌هاي معنوي ضيافت الله فرصتي براي زائران بيت الله الحرام در جهت كسب معارف الهي براي ايجاد آمادگي براي سفر به سرزمين وحي است.
نماينده خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر لزوم تأمين رفاه و آرامش حجاج بيت الله الحرام، گفت: همكاري و هماهنگي مديران كاروان‌هاي حج با عوامل و دست‌اندركاران حج ضروري است، ضمن اين‌كه توجه به قوانين و مقررات خاص كشور عربستان، نيز مورد تأكيد است.
امام جمعه مراغه حجاج بيت الله الحرام را سفيران فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در مناسك حج دانست و گفت: فلسفه حج و زيارت خانه خدا نمادي از تحكيم پيوند برادري و يكپارچگي جهان اسلام است، امت اسلامي بايستي از فرصت حج براي تحقق وحدت حقيقي براي مقابله با مستكبران عالم بهره جويند.
وي ادامه داد: هر سال بسياري از بندگان براي به جا آوردن آيين بزرگ حج به سوي مكه سرازير مي‌شوند كه اين حضور ميليوني و سرشار از عشق و ارادت مسلمانان جهان خاري در چشم دشمنان دين مبين اسلام است، چه خوب است آنان كه توفيق زيارت خانه خدا را يافته‌اند، از اين فرصت براي تقرب به درگاه ربوبي و تقواي الهي بهره مند شوند.
همچنين سعيد شبستري، معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي در سخناني با تأكيد بر ارتقاي درجه كيفي كاروان‌هاي زيارتي و ظرفيت اعزام زايران استان اظهار داشت: در چند سال گذشته درجه كاروان‌هاي زايران عمره و حج تمتع دو، سه و چهار بوده و بايد اين كيفيت ارتقا يابد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به خطر گروهك‌هاي تروريستي تكفيري در عراق، خواستار شكستن مهر سكوت مجامع بين المللي براي محكوميت اعمال جنايتكارانه و ضد بشري اين جنايتكاران شد و گفت: امروز حمايت و دفاع از مردم مظلوم غزه در برابر جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي ضرورتي مهم است.
همچنين امير روحي ملكي، مدير جديد حج و زيارت آذربايجان شرقي در سخناني با بيان اين‌كه خدمت به مردم به خصوص زايران بيت الله الحرام و عتبات عاليات افتخار بزرگ و مسووليت بسيار سنگيني است، اظهار داشت: خدمت به مردم بايد با انگيزه الهي باشد تا ثمر داشته باشد.
گفتني است، در پايان اين مراسم روحي ملكي به عنوان مدير جديد حج و زيارت آذربايجان شرقي معرفي شد و از تلاش‌هاي حجت الاسلام مشهوري تقدير بعمل آمد.




نظرات کاربران