اعمال و عبادات در شب بیست و هفتم ماه رمضان اعمال و عبادات در شب بیست و هفتم ماه رمضان اعمال و عبادات در شب بیست و هفتم ماه رمضان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اعمال و عبادات در شب بیست و هفتم ماه رمضان اعمال و عبادات در شب بیست و هفتم ماه رمضان اعمال و عبادات در شب بیست و هفتم ماه رمضان اعمال و عبادات در شب بیست و هفتم ماه رمضان اعمال و عبادات در شب بیست و هفتم ماه رمضان

اعمال و عبادات در شب بیست و هفتم ماه رمضان

این شب از شب‌های برجسته و متمایز ماه مبارک رمضان است و عبادت در آن، کامل کننده عبادات سایر شب‌های ماه رمضان، به ویژه لیالی قدر است. بدین جهت برای متدّینان، عبادت پیشه گان و عارفان، شب ویژه و با فضیلتی است.

به گزارش سرويس انديشه پايگاه اطلاع رساني حج، اين شب از شب‌هاي برجسته و متمايز ماه مبارك رمضان است و عبادت در آن، كامل كننده عبادات ساير شب‌هاي ماه رمضان، به ويژه ليالي قدر است. بدين جهت براي متدّينان، عبادت پيشه گان و عارفان، شب ويژه و با فضيلتي است.
اعمال و عبادات اين شب عبارتند از:
۱. انجام أعمال مشترك شب‌هاي ماه رمضان، به ويژه اعمال مشترك دهه آخر.
۲. غسل كردن.
۳. خواندن ۳۰ ركعت نماز [۱۵ نماز دو ركعتي]. به اين صورت كه هشت ركعت بين نماز مغرب و عشا و بيست و دو ركعت ديگر، پس از نماز عشا به جا آورده شود.
۴. خواندن دعاي: اَلْحَمْدُ لِلّه الّذي خَلَقَ بَدايعَهُ بقُدْرتِهِ …
۵. خواندن دعاي: يا مادّ الظّلِ و لَو شِئتَ جَعَلْتَهُ ساكِناً …
۶. خواندن دعاي: اَللّهُمّ ارْزقني التّجافِي عَن دار الغرور …
۷. خواندن دعاي: رَبَّنا آمَنّا فَاغفرلنا ذنوبنا …




مطالب مرتبط

نظرات کاربران