رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان: 

تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی است رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان: 

تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی است رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان: 

تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان: 

تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی است رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان: 

تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی است رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان: 

تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی است رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان: 

تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی است رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان: 

تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی است
رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان:

تنها راه علاج، نابودی رژیم صهیونیستی است

ما معتقدیم کرانه باختری نیز باید مانند غزه مسلح شود و کسانی که علاقه‌مند به سرنوشت فلسطین هستند در این زمینه فعالیت کنند تا رنج و محنت مردم فلسطین، در پرتو دست قدرتمند آنها و ضعف دشمن صهیونیست کاهش یابد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از دفتر مقام معظم رهبري، حدود هزار دانشجو از دانشگاهها و مراكز آموزش عالي عصر روز گذشته با حضرت آيت الله خامنه اي ديداري ۲ و نيم ساعته داشتند تا رودررو، دغدغه ها، مطالبات و ديدگاههاي جامعه دانشجويي را با رهبر انقلاب اسلامي مطرح كنند و در سخنان و پاسخهاي ايشان، به تأمل در اولويتها و مسائل مختلف منطقه و كشور بپردازند.
حضرت آيت الله خامنه اي پس از شنيدن سخنان ۹۰ دقيقه اي نمايندگان تشكلها و گروههاي دانشجويي، با تحسين روحيه «پرنشاط، مطالبه گر، متفكرانه، منتقدانه و در عين حال مسئولانه» جامعه دانشجويي، به تبيين ريشه‌ها و عوامل حوادث دردناك غزه پرداختند و تأكيد كردند: اين جنايات خارج از تصور، واقعيت ذاتي رژيم گرگ صفت و كودك كشي است كه تنها علاجش نابودي و از بين رفتن است البته تا آن هنگام، مقاومت قاطع و مسلحانه فلسطيني‌ها و گسترش آن به كرانه باختري، تنها راه مقابله با اين رژيم وحشي است ضمن اينكه دفاع وقيحانه آمريكا و غرب از جنايات صهيونيستها بايد به عنوان يك تجربه مهم، در «شناخت، نگاه و برخورد» همه ما با غرب اثر بگذارد و بفهميم كه واقعيتها و حقيقت امريكا، همين است و ملت ايران نيز روز قدس با خروش عظيم خود، نشان مي‌دهد كه يار مظلوم و دشمن ظالم است.
تنها راه علاج، نابودي رژيم صهيونيستي است
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مصائبي كه بر مردم مظلوم غزه مي‌گذرد افزودند: اين حوادث نمود «سياست خشونت آشكار و مشت آهنيني» است كه رژيم نامشروع و جعلي در عمر ۶۶ ساله خود، بارها و بارها با افتخار و گستاخي آن را به اجرا درآورده است.
ايشان تأكيد كردند: همانگونه كه امام خميني مي‌فرمود اسرائيل بايد از بين برود البته نابودي اسرائيل به عنوان تنها راه علاج واقعي، به معناي از بين بردن مردم يهود اين منطقه نيست بلكه براي اين كار منطقي، ساز و كاري عملي وجود دارد كه جمهوري اسلامي آن را در مجامع بين المللي ارائه داده است.
ايشان افزودند: براساس اين ساز و كار مورد پسند ملتها، مردمي كه در اين منطقه زندگي مي‌كنند و اهل و متعلق به آنجا هستند در يك رفراندوم حكومت مورد نظر خود را اعلام مي‌كنند و از اين طريق، رژيم غاصب و جعلي از بين خواهد رفت.
رهبر انقلاب افزودند: البته تا زماني كه به ياري پروردگار، اين رژيم سنگدل و آدمكش نابود شود، برخورد قدرتمندانه و مقاومت قاطعانه و مسلحانه، راه علاج اين رژيم ويرانگر است. كسي گمان نكند اگر موشكهاي غزه نبود رژيم صهيونيستي كوتاه مي‌آمد
ايشان خاطرنشان كردند: كسي گمان نكند اگر موشكهاي غزه نبود رژيم صهيونيستي كوتاه مي‌آمد، چرا كه در كرانه باختري موشك يا تفنگ وجود ندارد و تنها سلاح مردم، سنگ است اما اين رژيم، مردم آنجا را نيز كشتار و تحقير مي‌كند.
رهبر انقلاب اسلامي با يادآوري تحقير و مسموم شدن ياسر عرفات به دست صهيونيستها افزودند: اشغالگران، حتي ملاحظه سازشكاران را نمي‌كنند و فقط در صورت برخورد مقتدرانه فلسطيني ها، احتمال كوتاه آمدن آنها وجود دارد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تلاش صهيونيستها براي آتش بس گفتند: رژيمي كه خارج از «حد تفكر و تصور بشر» جنايت مي‌كند با مقاومت قدرتمندانه فلسطيني ها، بيچاره شده و دنبال چاره كار است و اين ثابت مي‌كند كه صهيونيستها فقط زبان قدرت را مي‌فهمند. كرانه باختري بايد مانند غزه مسلح شود
رهبرانقلاب افزودند: با توجه به همين واقعيات، ما معتقديم كرانه باختري نيز بايد مانند غزه مسلح شود و كساني كه علاقه مند به سرنوشت فلسطين هستند در اين زمينه فعاليت كنند تا رنج و محنت مردم فلسطين، در پرتو دست قدرتمندآنها، و ضعف دشمن صهيونيست، كاهش يابد.
ايشان حمايت سياسي از مردم غزه را وظيفه همه ملتهاي مسلمان و غيرمسلمان خواندند و با اشاره به اعلام تنفر ملتها از رژيم وحشي اسرائيل تأكيد كردند: انشاءالله در روز قدس دنيا خروش عظيم ملت ايران را خواهد ديد و ملت نشان خواهد داد كه انگيزه حمايت از فلسطين، همچنان در اين سرزمين اسلامي، قدرتمند و موّاج است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به شعار نه غزه نه لبنان فتنه گران افزودند: عده اي مي‌خواستند با اين شعار، حقيقت ملت ايران را معكوس نشان دهند اما مردم نگذاشتند و در روز جمعه نيز بار ديگر نشان خواهند داد كه هميشه يار مظلوم و خصم ظالم هستند.
رهبر انقلاب با انتقاد بسيار شديد از حمايت و دفاع بي شرمانه مستكبران و در رأس آنها امريكا از فاجعه آفريني و خشونت غيرقابل توصيف صهيونيستها افزودند: حوادث غزه، تألم بار و غم افزاست اما مهمتر اين است كه با نگاهي عميق‌تر به حوادث جاري غزه، رفتار سلطه گران را در اين ماجرا مورد بررسي و تحليل قرار داد.
ايشان در همين زمينه خاطرنشان كردند: چند دولت غربي بويژه امريكا و انگليس خبيث از جناياتي كه هيچ انسان معمولي هم آن را قبول نمي‌كند، به صراحت دفاع مي‌كنند و رئيس جمهور امريكا در مقابل اين همه «كودك كشي و ويراني و زجر و شكنجه» مردم غزه، با منطقي مسخره مي‌گويد اسرائيل حق دارد از امنيت خود دفاع كند! اما آيا فلسطيني‌ها حق ندارند از امنيت خود و از زندگيشان دفاع كنند؟
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: مسئولان كشورهاي مستكبر نمي‌فهمند كه با دفاع از جنايات صهيونيستهاي پليد و مخرب، آبروي خود و كشورشان را در مقابل ملتها مي‌برند و تاريخ در مقابل همدستي آنها با اين فجايع، قضاوت سختي خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامي با ريشه يابي رفتار گستاخانه غربي‌ها خاطرنشان كردند: دفاع از جنايات صهيونيستها، در نظام ليبرال دمكراسي و در منطقي ريشه دارد كه از كمترين ارزشهاي اخلاقي برخوردار است و هيچ احساس انسانيتي در آن وجود ندارد.
ايشان در جمع بندي اين بخش از سخنانشان تأكيد كردند: امريكايي كه در قضاياي مختلف با جمهوري اسلامي در چالش است واقعيتش همين است كه مي‌بينيم، ما بايد امريكا را از اين ماجرا بهتر بشناسيم و اين شناخت به عنوان تجربه اي مهم، در برخورد و نگاه و رفتار ما با امريكا اثر بگذارد و براي ملت ما، دانشجويان، روشنفكران و براي همه ما به يك معيار تبديل شود. سلطه گران به بشر، حقوق بشر و به انسانيت، مطلقاً هيچ اعتقادي ندارند
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: رفتار سلطه گران با ظلمي كه به مظلومان غزه مي‌شود اثبات مي‌كند آنها به بشر، حقوق بشر و به انسانيت، مطلقاً هيچ اعتقادي ندارند و هرچه درباره آزادي و حقوق بشر مي‌گويند تمسخر آزادي و حقوق بشر است.
ايشان يك بار ديگر تأكيد كردند: اين حرفها را به عنوان نصيحت به مسئولان امريكايي نمي‌گوييم بلكه براي خودمان مي‌گوييم تا تكليف خودمان را بدانيم و در قضاوتها و تحليل هايمان بفهميم با چه كساني روبرو هستيم.
رهبر انقلاب افزودند: شعارهاي ضد امريكايي و ضد غربي و ضد استكباري كه در كشور شنيده مي‌شود ناظر به حقيقت و واقعيت وجودي امريكاست اما برخي به غلط تصور مي‌كنند كه اين شعارها، كاري تعصب آميز و بدون منطق فكري است.
رهبر انقلاب افزودند: نگاه ضد امريكايي و ضدغربي در ايران، يك نگاه عقلاني و متكي بر تجربه و محاسبه صحيح است. هدف اساسي دشمن، ايجاد اختلال در دستگاه محاسباتي ماست
ايشان با اشاره به سخنانشان در ديدار اخير با مسئولان و كارگزاران كشور افزودند: همانگونه كه بيان شد هدف اساسي دشمن، ايجاد اختلال در دستگاه محاسباتي ماست چرا كه اگر يك نظام محاسباتي دچار اختلال شود حتي با داده‌هاي صحيح، خروجيهاي غلط مي‌دهد و تجربه‌ها نيز به درد او نمي‌خورد.
حضرت آيت الله خامنه اي با برشمردن برخي تجربه‌هاي ايرانيان از رفتار غرب در چند دهه اخير افزودند: روي كار آوردن ديكتاتوري عجيب رضا قلدر، اشغال ايران در دهه ۲۰، غارت منافع نفتي، كودتاي ۲۸مرداد، حمايت همه جانبه از ديكتاتوري محمدرضا پهلوي، كارشكني در مقابل پيروزي انقلاب، حمايت همه جانبه از صدام و دهها توطئه ديگر، تجربه‌هاي ذي قيمتي است كه شناخت ملت را از امريكا، واقعي و عميق مي‌كند اما روشنفكران غربزده چون دستگاه محاسباتي آنها دچار اختلال شده حتي از اين تجربه‌هاي تلخ هم، استنتاج درست ندارند.
رهبر انقلاب، احياي عقلانيت صحيح را از مهمترين خدمات انقلاب اسلامي برشمردند و افزودند: برخلاف ملت، برخي دستان مي‌خواهد همان جريانهاي محقر غربزده بار ديگر امور كشور را به دست گيرند كه بايد در مقابل اين حركت، ايستاد و اين ايستادگي، كاملاً صحيح و عقلاني است.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش نخست سخنانشان، ديدار امروز با دانشجويان را ديداري خوب و نشانگر روحيه ايمان و شور و منطق و انگيزه در جوانان كشور دانستند و گفتند: مطالبي كه امروز نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي بيان كردند، نشانگر وجود همين روحيه در ميان دانشجويان است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ممكن است برخي مطالب مطرح شده غيرمنطقي يا غيرقابل تحقق و يا نادرست باشند اما مهمتر از اين جزئيات، وجود روحيه پرنشاط و مطالبه گر ميان دانشجويان است كه موجب خرسندي فراوان است.
ايشان تأكيد كردند: جوان دانشجو بايد مطالبه گر، پرانگيزه، پرنشاط، حاضر در صحنه و ناظر به مسائل كشور باشد كه به فضل خداوند اين روحيه، امروز در ميان دانشجويان وجود دارد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: البته روحيه مطالبه گري و انتقاد در ميان دانشجويان بايد همراه با رعايت اخلاق و انصاف و حدود شرعي و پرهيز از بيان مطالبي باشد كه به آن علم و يقين وجود ندارد.
حضرت آيت الله خامنه اي خطاب به دانشجويان گفتند: اميدوارم اين روحيه احساس تكليف، مطالبه گري و انتقاد تا زمانيكه به عنوان مسئولان آينده كشور، مسئوليت‌ها را در دست مي‌گيريد، در ميان شما باقي بماند زيرا اگر اينگونه شود، كشور نجات پيدا خواهد كرد.
ايشان با اشاره به مطالب برخي دانشجويان درخصوص لزوم هدايت جريان علمي كشور به سمت كاربردي شدن و حل مسائل و مشكلات جامعه، افزودند: امروز، كار و تلاش علمي در كشور و در دانشگاهها، تلاشي زنده، موفق و مورد تحسين است اما اين تلاش علمي بايد مقدمه عمل براي حل مشكلات كشور باشد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: انتشار مقالات علمي در پايگاههاي علمي معتبر جهان، اقدام علمي مورد تمجيد است اما مطلوب نهايي اين است كه كار علمي ناظر به نيازهاي عملي كشور باشد.
ارتباط بين شيوه‌هاي مديريت اقتصادي و فرهنگ جامعه، يكي ديگر از مطالب دانشجويان بود كه حضرت آيت الله خامنه اي درخصوص آن گفتند: ما قبول داريم كه ممكن است شيوه مديريت اقتصادي در جهت گيري‌هاي فرهنگي تأثيرگذار باشد اما مسئله مهم و حياتي نگاه و جهت گيريهاي فرهنگي است كه در همه سطوح بايد به آن توجه شود.
ايشان افزودند: اينكه در دهه هفتاد در حاليكه اعتراض‌ها به شيوه مديريت اقتصادي بود از جانب رهبري موضوع تهاجم فرهنگي مطرح شد، به دليل اهميت بسيار بالا و اصالت موضوع فرهنگ و جهت گيريهاي فرهنگي در همه مقاطع است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مطالب يكي از دانشجويان درخصوص مدت زمان سربازي به عنوان مانعي براي ازدواج دانشجويان خاطرنشان كردند: ازدواج جوانان، موضوع مهمي است كه بي تفاوتي نسبت به آن در جامعه، ممكن است تبعات ناخوشايندي را در آينده، به همراه داشته باشد. انگيزه براي ازدواج در ميان جوانان نبايد كاهش يابد
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: راه حل مشكل سربازي براي ازدواج جوانان، كوتاه كردن مدت زمان آن نيست و بايد شيوه‌هاي ديگري به كار گرفته شود اما مهمتر از آن، انگيزه براي ازدواج در ميان جوانان است، كه نبايد كاهش يابد.
ايشان با اظهار تأسف از بالا رفتن سن ازدواج بويژه در ميان دختران، تأكيد كردند: بايد جوانان، خانواده‌هاي آنان و مسئولان دانشگاهها، براي زمينه سازي رواج ازدواج در محيط‌هاي دانشگاهي و جلوگيري از افزايش سن ازدواج، هم انديشي و چاره جويي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي برخي سنت‌ها و باورهاي غلط را از موانع ازدواج جوانان برشمردند و گفتند: جوانان كه همواره داراي روحيه مطالبه گري و پيشنهاد دهنده روشهاي جديد هستند، بايد زمينه ساز ازميان برداشته شدن اين سنت‌ها و باورهاي غلط باشند. بايد حركت جدي در جامعه براي رواج ازدواج ميان جوانان و دانشجويان آغاز شود
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به بركات معنوي و مادي سنت حسنه ازدواج خاطرنشان كردند: بايد يك حركت جدي در جامعه براي رواج ازدواج ميان جوانان و دانشجويان آغاز شود.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه به سئوال يكي از دانشجويان اشاره كردند كه پرسيده بود آيا مواضع سياسي افراد و دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجويي بايد منطبق با نظرات رهبري باشد؟
حضرت آيت الله خامنه اي در پاسخ به اين سئوال گفتند: خير، اين تصور صحيحي نيست كه مواضع آحاد مردم از جمله دانشجويان كه جزو قشرهاي پيشرو هستند، بايد الگو گرفته و برگردان نظرات رهبري باشد.
ايشان افزودند: دانشجو به عنوان انساني مسلمان، مؤمن و صاحب فكر بايد با نگاه به صحنه تحليل داشته باشد و براساس آن تحليل نسبت به اشخاص، سياستها، جريانها و دولتها موضع گيري كند.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: تنها معيار صحيح تحليل، بايد تقوا يعني دخالت ندادن هواي نفس در طرفداري يا مخالفت، و در تمجيد يا انتقاد، باشد. نبايد همه منتظر بمانند تا رهبري، موضع خود را درباره يك شخص و يا يك سياست اتخاذ كند
ايشان افزودند: نبايد اينگونه تصور شود كه همه بايد منتظر بمانند تا رهبري، ابتدا موضع خود را درباره يك شخص و يا يك سياست اتخاذ كند و بقيه بر همان اساس موضع گيري كنند.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اين روش كارها را قفل خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: رهبري وظايفي دارد كه به توفيق الهي آنها را انجام خواهد داد اما دانشجويان هم وظايفي دارند كه بايد با معيار تقوا و با در نظر گرفتن شرايط صحنه، آنها را انجام دهند.
ايشان يك نكته را هم خاطرنشان كردند و گفتند: البته اگر در زمينه اي نظري از جانب رهبري بيان شود، ممكن است اين نظر، در تشخيص كساني كه به رهبري حسن ظن دارند، مؤثر باشد اما اين به معناي ساقط شدن نظر ديگران نيست.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه دانشجويان نسبت به موضوعات مختلف دغدغه داشته باشند و مسائل را با چشم باز پيگيري كنند، افزودند: دانشجويان در واقع نمايشگر وجدان بيدار ملت و نشان دهنده گرايش‌هاي عمومي جامعه هستند لذا بايد كاملاً آگاهانه، با چشم باز و با احساس تكليف به مسائل مختلف نگاه كنند و محيط كشور و منطقه، تهديدها و فرصت ها، و دشمنان و دشمني‌ها را بخوبي بشناسند.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش پاياني سخنان خود چند توصيه هم به دانشجويان داشتند.
توصيه اول: تقويت مطالعات ديني و سياسي در كنار آن كار علمي و بالا بردن قدرت تحليل.
رهبر انقلاب اسلامي دانشجويان را به تفكر در مسائل فراخواندند و با تأكيد بر پرهيز از نگاه احساسي و روزنامه اي به مسائل، خاطرنشان كردند: بسياري از موضوعات از جمله موضوعاتي كه از زبان دانشجويان مطرح شد بايد در همان كرسي‌هاي آزاد انديشي كه قبلاً مطرح كرديم و در بحث‌هاي آزاد دانشجويي در محيط‌هاي دانشگاهي تعيينِ تكليف شوند.
رقابت گفتماني در محيط‌هاي دانشگاهي، با منطق قوي و همراه با تحمل مخالف
رقابت گفتماني در محيط‌هاي دانشگاهي، با منطق قوي و همراه با تحمل مخالف، توصيه دوم رهبر انقلاب اسلامي به دانشجويان بود.
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: هيچگاه نبايد از جريان مخالف تعجب و وحشت كرد و يا خشمگين شد بلكه بايد با تقويت مباني و استحكام موضع، وارد رقابت گفتماني شد و ديدگاه مخالف را تحمل كرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران