تخریب ۳۰ مکان مذهبی عراق از سوی داعش در کمتر از یک ماه تخریب ۳۰ مکان مذهبی عراق از سوی داعش در کمتر از یک ماه تخریب ۳۰ مکان مذهبی عراق از سوی داعش در کمتر از یک ماه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تخریب ۳۰ مکان مذهبی عراق از سوی داعش در کمتر از یک ماه تخریب ۳۰ مکان مذهبی عراق از سوی داعش در کمتر از یک ماه تخریب ۳۰ مکان مذهبی عراق از سوی داعش در کمتر از یک ماه تخریب ۳۰ مکان مذهبی عراق از سوی داعش در کمتر از یک ماه تخریب ۳۰ مکان مذهبی عراق از سوی داعش در کمتر از یک ماه

تخریب ۳۰ مکان مذهبی عراق از سوی داعش در کمتر از یک ماه

یک سازمان مدنی عراقی از تخریب ۳۰ مزار، مرقد دینی و اثر باستانی در موصل در کمتر از یک ماه در استان نینوا خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از شبكه السومريه، يك سازمان مدني اعلام كرد: گروه‌هاي تروريستي از زمان تسلط بر موصل در شمال عراق و بخشهايي از كركوك تعداد زيادي مزار، مرقد ديني و آثار باستاني مهم را كه برخي از آنها قدمتي زياد داشته اند، تخريب كرده اند.
در بيانيه اين سازمان آمده است: تعداد مرقدها، مزارها و مساجدي كه تخريب شده اند بيش از ۳۰ مرقد، مزار و مسجد است كه مهمترين آنها قبور پيامبران بزرگ الهي، يونس، شيث، جرجيس و دانيال (ع) است. اين مزارها با مواد منفجره و بمب تخريب شده اند.
اين سازمان مدني تاكيد كرد: تروريستهاي وابسته به داعش توجهي به اهميت آثار تاريخي، مزارها و مساجد ندارند و خطر ويراني همه مرقدها در مناطق تحت تسلط داعش را به ويژه خطر تخريب مناره الحدباء كه قدمتي ۶۰۰ ساله دارد، تهديد مي‌كند.
سازمان مذكور خواستار تحرك جامعه بين المللي و سازمان ملل براي حمايت از مرقدها، مزارهاي ديني و تاريخي شد و از يونسكو خواست كه اقدام جدي در قبال خطراتي كه آثار تاريخي عراق، منطقه و دنيا را تهديد مي‌كند به عمل آورد.
شايان ذكر است كه تروريستهاي وابسته به گروهك داعش در ادامه تخريب اماكن مذهبي روز گذشته مرقد يونس نبي (ع)، جرجيس (ع) و شيث پيامبر (ع) را منفجر كردند.




نظرات کاربران