انتقاد شدید ملکِ عبدالله از روحانیون عربستان انتقاد شدید ملکِ عبدالله از روحانیون عربستان انتقاد شدید ملکِ عبدالله از روحانیون عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتقاد شدید ملکِ عبدالله از روحانیون عربستان انتقاد شدید ملکِ عبدالله از روحانیون عربستان انتقاد شدید ملکِ عبدالله از روحانیون عربستان انتقاد شدید ملکِ عبدالله از روحانیون عربستان انتقاد شدید ملکِ عبدالله از روحانیون عربستان

انتقاد شدید ملکِ عبدالله از روحانیون عربستان


ملکِ عبدالله پادشاه عربستان طی پیامی خطاب به خطبا و مبلغین سعودی از سستی آنان برای آگاه ساختن مردم در خصوص گروه‌های تروریستی بشدت انتقادکرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ملك عبدالله پادشاه عربستان طي پيامي خطاب به خطبا و مبلغين سعودي از سستي آنان براي آگاه ساختن مردم در خصوص گروه‌هاي تروريستي بشدت انتقادكرد.
در پي اين اقدام، معاون وزير امور اسلامي و اوقاف و ارشاد اظهار داشت: از جمعه آينده خطباي مساجد بايد به تشريح ديدگاه‌هاي ملك عبدالله پرداخته و هرگونه سستي و بي توجهي در اين خصوص قابل قبول نمي‌باشد.
وي افزود: سخنان ملك عبدالله خطاب به علما و خطبا و سستي آنها در انجام وظايف محوله مرا به ياد سخنان خليفه چهارم علي ابن ابيطالب رضي الله عنه خطاب به مسلمانان كه از جنگ با خوارج بر ميگشتند، مي‌اندازد كه فرمود: از سستي شما و فعال بودن دشمنان شما در امر باطل خود در شگفتم.
وزير امور اسلامي و اوقاف و ارشاد عربستان نيز طي مصاحبه اي اعلام كرد: گروه داعش فرقه اي ضاله و شاخه اي از القاعده است. خطباي جمعه مي‌بايست مردم را نسبت به خطر اقدامات اين گروه آگاه و هشيار نمايند.
همچنين چندي پيش طي يك نظر سنجي در فضاي مجازي عربستان در مورد گروه داعش، اعلام گرديد كه ۹۰درصد شركت كنندگان در نظر سنجي، افكار و اعمال دولت اسلامي عراق و شام را مطابق اسلام دانسته اند.
در اواخر سال گذشته نيز وزارت كشور عربستان با صدور بخشنامه اي فهرست احزاب و گروههاي تروريستي را منتشر و آن را در اختيار مراكز آموزشي و دانشگاهي قرار داد.
سفير عربستان درآنكارا در گفتگو با روزنامه الوطن درتاريخ بيستم فروردين ماه سال جاري اظهار داشت: ۸۵ درصد از افرادي كه از درگيريهاي سوريه بازگشته اند۲۰ساله و ۱۵درصد آنها زير ۲۰سال هستند. شيخ عبدالله السويلم عضو كميته هدايت زندانيان سعودي درگفتگويي با روزنامه الحيات در تاريخ چهاردهم مرداد ماه سال جاري اظهار داشت: زندانهاي عربستان محل زايش و توسعه تفكر تروريستي گرديده و تا كنون تعداد ۷۰ تن از زندانيان متمايل به افكار و ديدگاه‌هاي داعش شده اند. وي افزود اغلب افراد آزاد شده از زندان، در اقدامات تروريستي خارج از زندان نقش داشته اند وي، آنها را مردمي نوعاً معتقد ولي بي بصيرت شمرده است.
به نظر مي‌رسد با انتقال بحران سوريه به عراق و فعال شدن گروه داعش در بخشهايي از خاك اين كشور و مشاركت فعال جوانان سعودي در بدنه و فرماندهي گروه داعش و طولاني شدن بحران و احتمال توسعه دامنه آن به كشورهاي همجوار عراق و مشخصاً اردن، تركيه و عربستان، سعوديها كم كم احساس خطر كرده و نسبت به انتقال بحران به داخل عربستان ابراز نگراني مي‌كنند. بويژه آنكه زمينه انحراف و ايجاد هرگونه نا آرامي و سلب امنيت در عربستان بيش از كشورهاي مجاور ديگر مشاهده مي‌شود.


| شناسه مطلب: 47206




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران