ظریف با آیت‌الله سیستانی و مراجع نجف دیدار کرد ظریف با آیت‌الله سیستانی و مراجع نجف دیدار کرد ظریف با آیت‌الله سیستانی و مراجع نجف دیدار کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ظریف با آیت‌الله سیستانی و مراجع نجف دیدار کرد ظریف با آیت‌الله سیستانی و مراجع نجف دیدار کرد ظریف با آیت‌الله سیستانی و مراجع نجف دیدار کرد ظریف با آیت‌الله سیستانی و مراجع نجف دیدار کرد ظریف با آیت‌الله سیستانی و مراجع نجف دیدار کرد

ظریف با آیت‌الله سیستانی و مراجع نجف دیدار کرد

وزیر خارجه کشورمان با مرجع عالی شیعیان در عراق، دیدار و گفت‌وگو کرد، ظریف همچنین در نجف به دیدار علما و مراجع عظام دیگر از جمله آیت‌الله فیاض، آیت‌الله نجفی و آیت‌الله حکیم رفت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، «محمد جواد ظريف» كه در روز دوم سفرش به اين كشور امروز وارد نجف اشرف شد تا با مراجع عظام در اين شهر ديدار و گفت‌وگو كند لحظاتي پيش با آيت‌الله سيستاني مرجعيت عالي شيعيان در عراق ديدار كرد.
وي پيش از اين ديدار از منزل امام خميني «ره» در اين شهر بازديد كرد.
منابع خبري اعلام مي‌كنند كه احتمال دارد رئيس دستگاه ديپلماسي ايران پس از ديدار با مرجعيت عالي شيعيان در يك نشست خبري با نماينده آيت‌الله سيستاني حضور يابد.
ظريف در نجف به ديدار علما و مراجع عظام ديگر از جمله آيت‌الله فياض، آيت‌الله نجفي و آيت‌الله حكيم رفت.
ايران بر وحدت و امنيت ملي عراق تاكيد دارد
وزير خارجه كشورمان پس از ديدار با مراجع عظام در نجف اشرف در جمع خبرنگاران گفت كه ايران بر وحدت ملي، تماميت ارضي و توسعه و امنيت عراق تاكيد دارد.
وي اظهار داشت: هدف ايران، همانطور كه قبلا اعلام شد، ضرورت وحدت ملي، تماميت ارضي، توسعه و امنيت عراق است. در اين زمينه، با مقامات و مسئولان مختلف در عراق صحبت كرديم. امروز هم فرصتي شد تا از نظرات مراجع استفاده كنيم.
ظريف افزود: همه تلاش‌ها بايد به كمك مردم و دولت عراق بيانجامد و به اميد خدا منجر به مبارزه با تروريسم شود.
وزير خارجه ايران عصر امروز عازم كربلا خواهد شد.
روز گذشته در اولين روز سفر رسمي ظريف به عراق، رئيس دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران با مقامات عالي‌رتبه عراق از جمله حيدر العبادي نخست‌وزير مأمور به تشكيل كابينه، نوري المالكي نخست‌وزير پيشين، سليم الجبوري رئيس پارلمان، هوشيار زيباري وزير خارجه، فواد معصوم رئيس جمهور، عمار حكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق و ابراهيم جعفري ديدار و گفت‌‌وگو كرد.
وزير خارجه ايران با سران اهل سنت عراق ديدار كرد
شب گذشته محمد جواد ظريف، وزير خارجه ايران به همراه هيأت همراه، با تعدادي از سران سياسي اهل سنت عراق، از جمله اسامه نجيفي، محمود المشهداني روساي سابق مجلس ملي عراق و صالح مطلك معاون نخست‌وزير پيشين عراق ديدار و گفت‌وگو كرد.
در اين ديدار كه صريح و صميمي بود، روند تشكيل دولت فراگير، چالش‌هاي سياسي و امنيتي عراق مورد بررسي قرار گرفت و ظريف، بر آمادگي ايران در حمايت از دولت و وحدت عراق و تمامي گروههاي سياسي در اين كشور تأكيد كرد.
وي همچنين گفت كه بايد عراق در راستاي صيانت، تماميت ارضي و وحدت ملي خود در چارچوب قانون اساسي گام بردارد.




نظرات کاربران