مقصودی‌نژاد: نگرانی خاصی از شیوع ابولا در حج نیست مقصودی‌نژاد: نگرانی خاصی از شیوع ابولا در حج نیست مقصودی‌نژاد: نگرانی خاصی از شیوع ابولا در حج نیست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مقصودی‌نژاد: نگرانی خاصی از شیوع ابولا در حج نیست مقصودی‌نژاد: نگرانی خاصی از شیوع ابولا در حج نیست مقصودی‌نژاد: نگرانی خاصی از شیوع ابولا در حج نیست مقصودی‌نژاد: نگرانی خاصی از شیوع ابولا در حج نیست مقصودی‌نژاد: نگرانی خاصی از شیوع ابولا در حج نیست

مقصودی‌نژاد: نگرانی خاصی از شیوع ابولا در حج نیست

معان حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت از راه‌اندازی دو بیمارستان برای زائران ایرانی در حج تمتع خبر داد و اظهار کرد: نگرانی خاصی از شیوع ابولا در حج نیست اما پیشگیری‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايكنا، عادل مقصودي‌نژاد، معان حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت با اشاره به آغاز اعزام گروه‌هاي راه‌انداز حج از روز ۱۰ شهريور ماه، گفت: با توجه به اينكه اولين گروه زائران ايراني ۱۴ شهريور ماه به مدينه منوره اعزام مي‌شوند، ۱۰ شهريور ماه ۴۰ نفر از همكاران مركز پزشكي به عنوان گروه راه‌انداز بيمارستان مدينه به اين شهر اعزام مي‌شوند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه ۲۱ شهريور ماه زائران ايراني وارد مكه مي‌شوند، چهار روز قبل از ورود زائران ايراني به مكه ۲۰ نفر از ايران و ۲۰ نفر از همكاران ما در مدينه وارد شهر مكه مي‌شوند تا بيمارستان ايران در مكه را راه‌اندازي كنند.
مقصودي‌نژاد از برگزاري آخرين جلسه هماهنگي كميته سلامت حج تمتع در ايران نيز خبر داد و اعلام كرد: تمام دستورالعمل‌هاي پزشكي حج سال جاري مرور و اقدامات مورد بررسي قرار گرفت.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا نگراني در خصوص شيوع ابولا در حج تمتع وجود دارد يا خير، عنوان‌ كرد: تاكنون مشكل خاصي در خصوص ويروس ابولا وجود نداشته و پيشگيري‌هاي لازم براي عدم ورود زائران كشورهايي كه در آن‌ها ابولا شيوع پيدا كرده به عربستان صورت گرفته است اما ما بايد اقدامات پيشگيرانه را انجام دهيم كه مهم‌ترين اقدام پيشگيرانه رعايت بهداشت فردي زائران است.
مقصودي‌نژاد تصريح كرد: آموزش‌هاي و توصيه‌هاي لازم در خصوص حفظ بهداشت و پيشگيري از ابتلا به بيماري‌ها به زائران ارائه شده است.


| شناسه مطلب: 47388




سلامت هيئت پزشكي



نظرات کاربران