نرم‌افزار چند رسانه‌ای «لبیک» رونمایی می‌شود نرم‌افزار چند رسانه‌ای «لبیک» رونمایی می‌شود نرم‌افزار چند رسانه‌ای «لبیک» رونمایی می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نرم‌افزار چند رسانه‌ای «لبیک» رونمایی می‌شود نرم‌افزار چند رسانه‌ای «لبیک» رونمایی می‌شود نرم‌افزار چند رسانه‌ای «لبیک» رونمایی می‌شود نرم‌افزار چند رسانه‌ای «لبیک» رونمایی می‌شود نرم‌افزار چند رسانه‌ای «لبیک» رونمایی می‌شود

نرم‌افزار چند رسانه‌ای «لبیک» رونمایی می‌شود

مدیر بخش چند رسانه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از رونمایی جدید‌ترین نرم افزار چند رسانه‌ای این مرکز با همکاری نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در هفته حج خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام عبدالحميد مرتضوي منش، ضمن تبريك فرارسيدن دهه كرامت و هفته حج اظهارداشت: نرم افزار فاخر و گرانسنگ چند رسانه‌اي دانشنامه حج (لبيك ۱) به همت مركز نور و مشاركت نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت پس از سه سال تلاش توليد و به زودي رونمايي خواهد شد.
مدير پروژه دانشنامه حج (لبيك ۱) افزود: اين نرم افزار با بكارگيري جديد‌ترين تكنيك‌هاي برنامه نويسي و امكانات و قابليت‌هاي منحصر به فرد، نسل جديدي را در توليدات نرم افزاري رقم زده است بطوريكه در طرح‌هاي گرافيكي تلفيقي از سبك اسلامي – ايراني و سبك مترو و همچنين در برنامه نويسي اين نرم افزار از محيط توسعه كيوتي (Qt) استفاده شده است.
اين محقق و پژوهشگر علوم اسلامي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه اطلاعات اين نرم افزار در هشت موضوع پيرامون مكه و مدينه دسته بندي شده است، ادامه داد: قرآن، زندگانى پيامبر‏ و اهل بيت (ع)، معارف حج (آداب زيارت، اسرار و معارف‏ حج)، اماكن، مناسك حج، كتابخانه، پرسش‌هاي رايج و نگارخانه از جمله موضوعات اين نرم افزار است.
وي عموم زائران و روحانيون كاروان‌هاي حج و عمره را مخاطبين اين نرم افزار دانست و بيان داشت: اين نرم افزار حاوي متن كامل قران كريم به دو رسم الخط عثمان طه و خط ايرانى با اتصال به دو قرائت، ۳ ترجمه منتخب و ۸ تفسير منتخب همچنين ارائه آيات مرتبط با مكه و مدينه همراه با دسته بندى آيات و بر قراري ارتباط آيات با ترجمه‌ها، تفاسير و كتاب با قرآن در مكه و مدينه است.
حجت الاسلام مرتضوي منش با بيان اينكه اين نرم افزار داراي تعداد زيادي فيلم، عكس و صوت مي‌باشد، اضافه كرد: محققان و پژوهشگران مي‌توانند با مراجعه به بخش كتابخانه اين نرم افزار به بيش از ۴۰۰ عنوان كتاب عربي و فارسي دسترسي داشته باشند.
مدير بخش چند رسانه‌اي مركز نور ادامه داد: در اين نسخه از دانشنامه حج (لبيك ۱) «۹۵ساعت صوت قرآن به صورت ترتيل و تحقيق»، «۳۲۴ساعت فايل صوتي در قالب ۷۳۵تراك»، «بيش از ۶ ساعت فيلم در قالب ۵۸ قطعه»، «ارائه ۵۳ پاورپوينت توليدي»، «نمايش بيش از ۸هزار و ۴۶۰ تصوير و نقشه» و «۷۳ تصوير سه بعدي پارانوما» بخشي از محتويات ارائه شده در اين نرم افزار گرانسنگ است.
اين محقق و پژوهشگر حوزه علميه در ادامه به برخي از قابليت‌ها و امكانات اين محصول جديد اشاره كرد و گفت: «ارائه ليست كليه كتاب‌هاي مرتبط با حج بصورت كاملا گزينشي با توجه به فهرست موضوعي و با در نظر گرفتن سطوح مختلف»، «ارائه متون مقالات مجله مي‌قات و سفرنامه‏هاى حج نمايش متون كامل به همراهى پاورقى‏‌ها، تصاوير»، «رنگى كردن، چاپ و خروجي به فايل»، «امكان جستجوهاى ساده و تركيبى به همراه فهرست واژگان‏» و.. از جمله اين امكانات است.
وي توضيحات تكميلي را به روز رونمايي اين محصول ارزشمند موكول كرد و گفت: اين نرم افزار قرار است، ساعت ۹ صبح روز يكشنبه ۹ شهريور ماه همزمان با اختتاميه جشنواره فرهنگي و هنري ديدار در تالار علامه اميني دانشگاه تهران با حضور و سخنراني حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني و حجت الاسلام حميد شهرياري، رييس مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي رونمايي شود.




نظرات کاربران