برگزاری همایش زائران حج درآذربایجان غربی عکس برگزاری همایش زائران حج درآذربایجان غربی عکس برگزاری همایش زائران حج درآذربایجان غربی عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری همایش زائران حج درآذربایجان غربی عکس برگزاری همایش زائران حج درآذربایجان غربی عکس برگزاری همایش زائران حج درآذربایجان غربی عکس برگزاری همایش زائران حج درآذربایجان غربی عکس برگزاری همایش زائران حج درآذربایجان غربی عکس

برگزاری همایش زائران حج درآذربایجان غربی عکس

همایش و گردهمایی زائران حج تمتع استان آذربایجان غربی با حضور زائران شهرستان ارومیه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، همايش و گردهمايي زائران حج تمتع استان آذربايجان غربي با حضور زائران شهرستان اروميه برگزار شد.
آغاز برنامه از ميدان امام حسين (عليه السلام) اين شهرستان با انجام پياده روي و حركت به سمت محل برگزاري مراسم بود كه در طول مسير تلبيه همخواني مي‌شد.
مراسم با قرائت قرآن و اجراي سرود جمهوري اسلامي توسط گروه موزيك ارتش جمهوري اسلامي آغاز شد.
در ابتداي مراسم حجت الاسلام و المسلمين سپهري مسئول دفتر نمايندگي بعثه رهبري در اين استان با اشاره به اهميت و جايگاه حج به تبيين اهداف انتخاب شعار حج (معنويت، خودباوري و اتحاد اسلامي) پرداخت و از ارگان ها، مديران، زائران كه در اجراي اين همايش و آموزش متمركز زائران حج تلاش كرده بودند تقدير و تشكر و به حاضران خيرمقدم گفت.
مديريت حج و زيارت استان آذربايجان غربي نيز پس از تقدير و تشكر و خير مقدم، گزارشي از برنامه‌ها و كارهاي انجام شده ارائه و يادآور شد: مبالغ مرجوعي از بابت ساك زائرين به حساب تمامي زائرين استان به جز ۶ نفر به دليل مشكلات اطلاعات حساب واريز شده است.
پس از برگزاري همايش، آموزش متمركز زائرين آغاز شد و در اين بخش اساتيد به صورت جداگانه با استفاده از مكان‌ها و نمادهايي كه مشخص شده بود به تشريح عملي اعمال عمره و حج تمتع پرداختند.
در ابتدا حجت الاسلام سيدي اعمال مسجد شجره و احرام را بيان داشت و مناسك و اعمال مربوط به اين مكان و تاريخ و اسرار ميقات را ارائه كرد.
زائرين پس از محرم شدن در مسجد شجره به سمت مسجد الحرام راهنمايي شدند، حجت الاسلام حاتم نژاد به بيان مسائل طواف و مسعي پرداخته و همه زائرين بصورت نمادين و آموزشي طواف، نماز طواف، سعي بين صفا و مروه را انجام دادند.
زائرين در ادامه به قسمتي كه با عنوان مشاعر مشخص شده بود راهنمايي شدند و در اين مكان حجت الاسلام ميرزائي با بيان اينكه زائرين پس از انجام عمره تمتع مي‌بايست دوباره احرام بسته و اعمال حج تمتع را آغاز نمايند، خلاصه اي از اعمال عمره و حج تمتع را بيان داشته و به توضيح مشاعر (مشعر، عرفات و مني) پرداخت و از اسرار، معارف، اعمال اين مكان‌هاي مقدس كلمات و جملات گوهرباري را بيان داشت.
با عنايت به شعار حج امسال يكي از ماموستا‌هاي اهل سنت به بيان مسائل و احكام ويژه اهل سنت پرداخت و ضمن تأكيد بر اعمال مشترك بسيار با اهل تشييع جزئيات اندكي كه مورد اختلاف اين دو مذهب مي‌باشد را از ديدگاه شافعي ارئه كرد.
در كنار برگزاري مراسم محلي براي پاسخگويي به سؤالات بانوان و پاسخ گويي به سؤالات در نظر گرفته شده بود.
همچنين در اين همايش زائرين و حاضران مسائل امنيت سفر خويش را از زبان معاون و مسئول حراست حج و زيارت اين استان شنيدند تا با مقررات كشور ميزبان آشنا شده و انشاءالله بدون بروز مشكلي سفر را آغاز و با حج مقبول به پايان رسانند.




نظرات کاربران