چگونه به زیارت مشاهد ائمه (ع) مشرف شویم؟ چگونه به زیارت مشاهد ائمه (ع) مشرف شویم؟ چگونه به زیارت مشاهد ائمه (ع) مشرف شویم؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چگونه به زیارت مشاهد ائمه (ع) مشرف شویم؟ چگونه به زیارت مشاهد ائمه (ع) مشرف شویم؟ چگونه به زیارت مشاهد ائمه (ع) مشرف شویم؟ چگونه به زیارت مشاهد ائمه (ع) مشرف شویم؟ چگونه به زیارت مشاهد ائمه (ع) مشرف شویم؟

چگونه به زیارت مشاهد ائمه (ع) مشرف شویم؟

صل اول در آداب زیارت است و آن بسیار است و در اینجا به چند چیز اکتفا مى ‏شود.

به گزارش سرويس انديشه پايگاه اطلاع رساني حج، فصل اول در آداب زيارت است و آن بسيار است و در اينجا به چند چيز اكتفا مى ‏شود: اول: غسل پيش از بيرون رفتن براى سفر زيارت؛ دوم: ترك كلام بيهوده و لغو و مخاصمه و مجادله در راه و سوم: غسل براى زيارت هر امامى و آنكه بخواند دعاى وارده آن را و بيايد آن در اول زيارت وارث، چهارم: طهارت از حدث كبرى و صغرى است.
پنجم: پوشيدن جامه‏ هاى پاك و پاكيزه و نو و نيكو است سفيد بودن رنگ آن ؛ ششم: در وقت رفتن به روضه مقدسه گامها را كوتاه برداشتن و به آرامى و وقار سير نمودن و خاضع و خاشع بودن و سر به زير انداختن و به بالا و اطراف خود التفات ننمودن ؛ هفتم: خوشبو نمودن خود را در غير زيارت امام حسين عليه السلام و هشتم: در وقت رفتن به حرم مطهر زبان را به ذكر تكبير و تحميد و تسبيح و تهليل و تمجيد مشغول كردن و به صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد عليهم السلام دهان را معطر نمودن به شمار مي‌آيد.
نهم: بر در حرم شريف ايستادن و اذن دخول طلبيدن و سعى در تحصيل رقت قلب و خضوع و شكستگى خاطر نمودن به تصور و فكر در عظمت و جلالت قدر صاحب آن مرقد منور و اينكه مى بيند ايستادن او را و مى‏ شنود كلام او را و جواب مى ‏دهد سلام او را چنانچه به همه اينها شهادت مى ‏دهد در وقت خواندن اذن دخول و تدبر در محبت و لطفى كه به شيعيان و زائران خود دارند و تأمل در خرابيهاى حال خود و خلافها كه به آن بزرگواران كرده و فرموده ‏هاى بى حد كه از ايشان نشنيده و آزارها و اذيتها كه از او به ايشان يا به خاصان و دوستان ايشان رسيده كه برگشت آن به آزردن ايشان است و اگر براستى در خود نگرد قدمهايش از رفتن باز ايستد و قلبش هراسان و چشمش گريان شود و اين روح تمام آداب است.
دهم: مقدم داشتن پاى راست در وقت داخل شدن و مقدم داشتن پاى چپ در وقت بيرون آمدن مانند مساجد و يازدهم: رفتن به نزد ضريح مطهر و دوازدهم: گفتن تكبير در نزد ديدن قبر مطهر پيش از شروع در خواندن زيارت و در خبرى است كه هر كه تكبير بگويد پيش روى امام عليه السلام و بگويد لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ‏ نوشته شود براى او رضوان الله الاكبر.


| شناسه مطلب: 47447




معارف زيارت



نظرات کاربران