وداع مهرآباد با حجاج پس از  ۶۳ سال وداع مهرآباد با حجاج پس از  ۶۳ سال وداع مهرآباد با حجاج پس از  ۶۳ سال بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وداع مهرآباد با حجاج پس از  ۶۳ سال وداع مهرآباد با حجاج پس از  ۶۳ سال وداع مهرآباد با حجاج پس از  ۶۳ سال وداع مهرآباد با حجاج پس از  ۶۳ سال وداع مهرآباد با حجاج پس از  ۶۳ سال

وداع مهرآباد با حجاج پس از ۶۳ سال

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه های کشور، گفت: پس از گذشت ۶۳ سال، عملیات اعزام زائران خانه خدا از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) منتقل شد و به این ترتیب فرودگاه مهرآباد با زائران سرزمین وحی خداحافظی می کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روابط عمومي شركت فرودگاه هاي كشور؛ منوچهر سپاسي در اين خصوص اظهار داشت: امسال براي نخستين بار عمليات اعزام زائران خانه خدا از فرودگاه امام انجام مي شود و بر اين اساس بيش از ۲۰ زائر از شش استان راهي سرزمين وحي مي شوند.
وي افزود: با ايجاد زيرساخت هاي لازم در فرودگاه امام و افتتاح سالن زيارتي حجاج، اين فرودگاه ميزبان زائران استان هاي لرستان، قزوين، البرز، قم، تهران و سمنان خواهد بود. وي اظهار داشت: در حج تمتع امسال ۶۴ هزار و ۸۵۰ نفر از ۱۹ فرودگاه كشور عازم خانه خدا مي شوند و اين فرودگاه ها شامل اروميه، گرگان، اهواز، مشهد، اصفهان، رشت، زاهدان، بندرعباس، كرمان، تبريز، كرمانشاه، اردبيل، يزد، بوشهر، همدان و زنجان است.
به گفته سپاسي، فرودگاه زنجان و همدان براي نخستين بار است كه عمليات انتقال زائران حج تمتع را انجام مي دهند. وي خاطرنشان كرد: پس از فرودگاه امام با ۲۰ هزار و ۴۰۰ زائر، فرودگاه مشهد با هشت هزار و ۸۵۰ زائر و اصفهان با هفت هزار و ۶۰۰ زائر بيشترين سهم زائران را به خود اختصاص داده اند و بندرعباس با ۴۳۵ زائر كمترين تعداد زائران را داراست.
سرپرست عمليات حج شركت فرودگاه ها، يادآور شد: در حج تمتع امسال شركت هواپيمايي سعودي ۵۰ درصد و ايرلاين هاي ماهان و ايران اير نيز هر كدام ۲۵ درصد پروازها را با هواپيماي ايرباس و بوئينگ ۷۴۷ انجام خواهند داد.
گفتني است، نخستين پرواز زائران ۱۴ شهريور ماه توسط شركت هواپيمايي ماهان از فرودگاه امام(ره) انجام مي شود و از ۱۷ مهر ماه تا ششم آبان نيز عمليات بازگشت حجاج بيت الله الحرام انجام و به اين ترتيب پرونده عمليات حج تمتع طي ۶۰ روز بسته مي شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران