سالن حجاج فرودگاه امام موقتی است سالن حجاج فرودگاه امام موقتی است سالن حجاج فرودگاه امام موقتی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سالن حجاج فرودگاه امام موقتی است سالن حجاج فرودگاه امام موقتی است سالن حجاج فرودگاه امام موقتی است سالن حجاج فرودگاه امام موقتی است سالن حجاج فرودگاه امام موقتی است

سالن حجاج فرودگاه امام موقتی است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تنها ۱۵ درصد از طرح اصلی فرودگاه امام ساخته شده است، اعلام کرد: سالن حجاج فرودگاه امام خمینی (ره) که امروز - یکشنیه - افتتاح شد به شکل موقتی بوده و ترمینال اصلی حجاج در این فرودگاه همزمان با توسعه شهرک فرودگاهی احداث خواهد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايسنا، عباس آخوندي در حاشيه مراسم افتتاح سالن حجاج فرودگاه امام تصريح كرد: از چند سال قبل با توجه به مشكلات و محدوديت‌هاي فرودگاه مهرآباد در مديريت پروازهاي حج، لزوم جابجايي پرواز‌ها احساس شد و پس از برنامه ريزي‌ها در اين رابطه بنا شد پروازهاي حج به فرودگاه امام منتقل شوند كه البته اين مساله به فراهم كردن مقدمات بسياري احتياج داشت.
وي اضافه كرد: البته با چاره‌اي كه به شكل موقتي انديشيده شد بنا شده پل ارتباطي فرودگاه امام به شكل موقت پروازهاي حج امسال را مديريت كند كه امروز استفاده از آن به شكل رسمي كليد خورد ولي با توسعه شهرك بزرگ فرودگاهي امام سالن حج رسمي كه به شكلي آبرومند و در شأن حجاج ايراني خواهد بود پروازهاي حج را انجام مي‌دهيم.
وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌كه در سال جاري تجربه تحويل بار حجاج فرودگاه امام در محل منازلشان براي نخستين بار اجرا مي‌شود، اظهار كرد: اين تجربه كه يك روش نوين براي خدمات‌رساني به حجاج است باعث مي‌شود معطلي آن‌ها در فرودگاه براي تحويل بار‌هايشان به حداقل برسد.
آخوندي افزود: البته اين كار براي نخستين بار انجام مي‌شود و انتظار نداريم كه بدون هيچ مشكل و محدوديتي انجام شود اما پروسه تحويل بار در فرودگاه از سوي شركت پست، شركت فرودگاه‌ها و همچنين مسئول كاروان‌هاي حجاج، بار‌ها مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته و ارزيابي شده است.
وي با بيان اين‌كه آنچه درحال حاضر در فرودگاه امام مي‌بينيم تنها ۱۵ درصد از كل طرح اصلي است، اظهار كرد: ‌ براي اين فرودگاه طرح‌ها و برنامه‌هاي توسعه‌اي گسترده‌اي طراحي شده كه البته براي اجرايي شدن نياز به منابع مالي دارد. دولت براي تامين اعتبارات لازم روش‌هاي مختلفي را از جمله صندوق پروژه و حتي اوراق مشاركت در نظر گرفته كه در يك يا دو ماه آينده نهايي شده و اطلاع رساني راجع به آن صورت خواهد گرفت.
وزير راه و شهرسازي از برنامه‌ريزي براي ارتباط سريع ريلي فرودگاه امام با فرودگاه مهر‌آباد خبر داد و اظهار كرد: اين برنامه كه هماهنگي‌هاي ابتدايي‌اش با شركت راه آهن جمهوري اسلامي انجام شده مي‌تواند تغيير اساسي در ارتباط فرودگاه امام با فرودگاه‌هاي ديگر و البته ايستگاه مركزي راه آهن تهران داشته باشد.


| شناسه مطلب: 47476




هواپيمايي حج ۹۳



نظرات کاربران