سرپرست حجاج ایرانی: 

برای تحقق حجی کارآمد‌تر،بایدپویایی مجموعه حج حفظ شود سرپرست حجاج ایرانی: 

برای تحقق حجی کارآمد‌تر،بایدپویایی مجموعه حج حفظ شود سرپرست حجاج ایرانی: 

برای تحقق حجی کارآمد‌تر،بایدپویایی مجموعه حج حفظ شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سرپرست حجاج ایرانی: 

برای تحقق حجی کارآمد‌تر،بایدپویایی مجموعه حج حفظ شود سرپرست حجاج ایرانی: 

برای تحقق حجی کارآمد‌تر،بایدپویایی مجموعه حج حفظ شود سرپرست حجاج ایرانی: 

برای تحقق حجی کارآمد‌تر،بایدپویایی مجموعه حج حفظ شود سرپرست حجاج ایرانی: 

برای تحقق حجی کارآمد‌تر،بایدپویایی مجموعه حج حفظ شود سرپرست حجاج ایرانی: 

برای تحقق حجی کارآمد‌تر،بایدپویایی مجموعه حج حفظ شود
سرپرست حجاج ایرانی:

برای تحقق حجی کارآمد‌تر،بایدپویایی مجموعه حج حفظ شود

سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم بهره گیری از نظرات همه افراد در سطوح مختلف تاکید کرد و افزود: اگر می‌خواهیم حجی بهتر و کارآمد‌تر از سایر کشور‌ها داشته باشیم، باید پویایی مجموعه حج و زیارت حفظ شود و این پویایی نیز هنگامی تحقق می‌یابد که از نظرات همه افراد استفاده شود.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در جلسه هفتگي كاركنان و كارمندان سازمان حج، ضمن تقدير و تشكر از مقام معظم رهبري بخاطر به حضور پذيرفتن كارگزاران حج اظهار داشت: توفيق دست داد تا مجموعه كارگزاران حج و زيارت به محضر مقام معظم رهبري مشرف شوند و معظم له از آنچه كه در مجموعه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت صورت گرفته اظهار رضايت كرده و فرمودند «به آنچه تاكنون در حوزه حج و زيارت انجام شده است قانع نباشيد». بنابراين اهداف و افق‌هاي بلندتر و بزرگتري در پيش است كه انشاءالله با برنامه ريزي مناسب بايد به آنها دست پيدا كنيم.
سرپرست حجاج ايراني، يكي ديگر از توصيه‌هاي مقام معظم رهبري به دست اندركاران حج و زيارت را استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي حج عنوان كرد و اظهار داشت: حج و زيارت داراي ظرفيت‌هاي بسيار بالا ومهمي بويژه در حوزه فرهنگي است، بايد تلاش شود تا در يك برنامه زمان بندي شده خود را به آن اهداف و افق ترسيم شده برسانيم.
وي بر لزوم برنامه ريزي بلند مدت در حوزه‌هاي اجرايي و فرهنگي حج با توجه به اهميت سند راهبردي حج و زيارت، تاكيد كرد و اظهار داشت: مجموعه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت بايد از هم اكنون نسبت به اتفاقات آينده، با اتكا به نظرات كارشناسان مجربي كه در اختيار دارند، برنامه ريزي و آينده نگري داشته باشند.
استفاده از ابزار روز براي رسيدن به اهداف حج نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تصريح كرد: اكنون ديگر زمان آزمون و خطا نيست. در جهان امروز، علم و تكنولوژي به صورت جهشي در حال رشد است. هر روز ابزار جديدي براي سهولت انجام كارها در سايه علم و تكنولوژي ساخته مي‌شود. اگر در برنامه ريزي‌هاي خود درست عمل نكنيم، عقب مي‌مانيم و تا خود را به سطح تكنولوژي روز برسانيم، چه بسا نسل جديدي از تكنولوژي ظهور كند و ما ديگر توان جبران نداشته باشيم.
وي افزود: در برنامه‌هاي خود بايد همگام با ابزار و تكنولوژي روز حركت كنيم و اين امر منوط به تقويت نظرات كارشناسي و اقدام براساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده است.
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر، پذيرش علم و تكنولوژي روز را مساوي با رها كردن داشته‌هاي گذشته، ندانست و اظهار داشت: بايد براساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته به سوي افقي كه براي مجموعه حج و زيارت ترسيم شده حركت كنيم و در بين راه نيز مشكلات را آسيب شناسي و برطرف نماييم.
نتيجه همه فعاليت‌ها در حج، محصولي فرهنگي است وي محصول همه كارها در حوزه حج و زيارت را فرهنگي دانست و اظهار داشت: همه امكانات حج وزيارت در دو حوزه اجرا و فرهنگ، بايد در خدمت دستيابي به اهدافي مانند تحول روحي و اخلاقي زائر، توجه به مساله فلسطين در ايام حج به عنوان مهم‌ترين مشكل امت اسلامي، مساله اتحاد اسلامي و ديگر اهداف فرهنگي ترسيم شده قرار داشته باشند و گر نه حاجي را به حج بردن و مسكن، غذا و امكانات مناسب در اختيار آنها قرار دادن و به كشور بازگرداندن، بدون اين كه تحولي روحي و معنوي در آنها ايجاد شود، ما را به اهداف مورد نظرمان نخواهد رساند.
وي تاكيد كرد: امور اجرايي مقدمه اي براي فعاليت‌هاي فرهنگي است و عنايت معظم له نيز بر همين مساله است و مكرراً توصيه فرموده اند كه از ظرفيت‌هاي حج استفاده كنيد.
ضرورت تقويت اتاق فكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني بر لزوم تقويت اتاق فكر بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت تاكيد كرد و اظهار داشت: لازم است از افراد خوش فكر و داراي انديشه قوي كه از دانش لازم برخوردارند، بهره بگيريم. نبايد از افكار و كارهاي نو هراسي به دل راه داد. امروزه در دنيا آن مديري موفق است كه نه تنها از دانش مديريت برخوردار باشد، بلكه جرات و جسارت ايجاد تحول را نيز داشته باشد.
وي افزود: در بسياري از اوقات هنگامي كه ايده جديدي مطرح مي‌شود عده اي با آن مخالفت مي‌ورزند زيرا مخالفان عادت كرده اند با همان روش قديمي كارها را انجام دهند. در چنين حالتي مجموعه دچار ركود شده و پسرفت خواهد داشت. ولي اگر به خلاقيت‌ها و تخصص‌ها بها داده شود و مجموعه متخصصين به كمك يكديگر بيايند، مطمئنا امور اصلاح خواهد شد.
نظام پيشنهادات و انتقادات به عنوان راهكاري براي توسعه
وي به جايگاه «نظام پيشنهادات و انتقادات» در مديريت اشاره كرد و اظهار داشت: اين مساله در جهان امروز از اهميت بسزايي برخوردار است و از اركان موسسات و شركت‌هاي بزرگ بين المللي محسوب مي‌شود. زماني يكي از اساتيد دانشگاه در كشور سوئد به بنده گفت" كار من در كشور سوئد اين است كه به كارخانه‌ها وارد شده و از كارگران متخصص و غير متخصص و كارفرمايان مي‌خواهم در باره كارخانه اي كه در آن كار مي‌كنند، نظر، پيشنهاد و يا انتقادي دارند مطرح نمايند. پيشنهادات ارائه شده را گردآوري و مورد بررسي قرار داده و چند پيشنهادي را كه ممكن است در پيشرفت كارها موثر باشد را جدا نموده و به مسئولين كارخانه ارائه مي‌دهم سپس اين نظرات به برنامه تبديل و در كارخانه اجرايي مي‌شوند.
آقاي قاضي عسكر افزود: مجموعه حج و زيارت، داراي افراد متخصص و مخلص بسياري است كه تحت عنوان مدير، روحاني، عوامل خدماتي و نيروهاي سازمان و بعثه و… به حج اعزام مي‌شوند هر كدام از اين افراد در حوزه كاري خود داراي نظرات كارشناسي مهمي هستند. لازم است اين نظرات پس از جمع آوري تبديل به برنامه شده تا در جهت دستيابي به اهداف ترسيم شده در حج، مورد استفاده قرار گيرد. در صورت تحقق اين امر مجموعه بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت از حالت روزمره گي خارج شده و پويايي مي‌شود.
وي رضايت مقام معظم رهبري از روند كارها در حوزه حج و زيارت را افتخاري براي مجموعه دانست ولي در عين حال بار ديگر تاكيد كرد: به اين وضعيت هرگز قانع نيستيم و با كمال اخلاص و صميمت از نظرات يكديگر بهره مي‌گيريم تا گام‌هاي موثرتري براي بهبود روند كارها برداريم.
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني بر لزوم بهره گيري از نظرات همه افراد در سطوح مختلف تاكيد كرد و افزود: اگر مي‌خواهيم حجي بهتر و كارآمد‌تر از ساير كشور‌ها داشته باشيم، بايد پويايي مجموعه حج و زيارت حفظ شود و اين پويايي نيز هنگامي تحقق مي‌يابد كه از نظرات همه افراد استفاده شود. اين كه بگوييم فقط عده خاصي مي‌فهمند و به نظرات بقيه نمي‌توان اعتنا كرد، كار درستي نيست. بايد به فكر و انديشه همه افراد احترم گذاشت. قرآن مجيد نيز در اين باره مي‌فرمايد: «الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ». ما نظرات را بايد بشنويم و بهترين آنها را انتخاب كنيم.




نظرات کاربران