منع ورود حجاج سه کشور به عربستان منع ورود حجاج سه کشور به عربستان منع ورود حجاج سه کشور به عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
منع ورود حجاج سه کشور به عربستان منع ورود حجاج سه کشور به عربستان منع ورود حجاج سه کشور به عربستان منع ورود حجاج سه کشور به عربستان منع ورود حجاج سه کشور به عربستان

منع ورود حجاج سه کشور به عربستان

مسئولان سعودی از منع ورود حجاج سه کشور آفریقایی به عربستان با توجه به شیوع بیماری خطرناک ابولا و تلاشهای گسترده برای تقویت امنیت بهداشتی حجاج خبر دادند.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، توفيق خوجه مديركل دفتر اجرايي شوراي وزيران بهداشت شوراي همكاري خليج فارس گفته است عربستان موفق به مهار ويروس كورونا شده است.
خوجه با اشاره به تدابير پيشگيرانه سعودي براي جلوگيري از ورود بيماران ناقل ويروسهايي همچون كورونا و ابولا اعلام كرد عربستان مانع سفر حج اتباع نيجريه نمي شود.
خوجه در گفتگو با الوطن بحرين گفت: وزارت بهداشت عربستان براي كنترل وضع بهداشت و جلوگيري از ورود بيماران مبتلا به ويروس هاي كورونا وابولا تلاش مي كند، با اين حال ورود حجاج از سه كشور آفريقايي ممنوع شده است.
به گفته وي، اتباع كشورهاي گينه، سيرالئون و ليبريا به سبب شيوع بيماري ابولا از ورود به سرزمين وحي براي اداي مناسك حج منع شده اند.
خوجه گفت: عربستان، 11 هزار پزشك و متخصص از تمام تخصص ها را از كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس و كشورهاي اسلامي پيشرو مانند مالزي به كمك گرفته است و مركز فرماندهي را با هدف تقويت امنيت بهداشتي حجاج و تضمين خالي بودن موسم حج از هرگونه بيماري واگيردار راه اندازي كرده است.
به گفته وي، اين مركز كمك زيادي به آماده كردن طرح ملي پيشگيرانه براي موارد اضطراري بهداشتي از جمله مبارزه با بيماري هاي واگيردار كرده است.


| شناسه مطلب: 47725




سلامت حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران