بیمارستان مدینه، افتخاری تازه برای ایران بیمارستان مدینه، افتخاری تازه برای ایران بیمارستان مدینه، افتخاری تازه برای ایران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیمارستان مدینه، افتخاری تازه برای ایران بیمارستان مدینه، افتخاری تازه برای ایران بیمارستان مدینه، افتخاری تازه برای ایران بیمارستان مدینه، افتخاری تازه برای ایران بیمارستان مدینه، افتخاری تازه برای ایران

بیمارستان مدینه، افتخاری تازه برای ایران

از راه‌اندازی بیمارستان جدید ایران در مدینه‌منوره،‌ چند روزی بیش‌تر نمی‌گذرد؛ ساختمانی بزرگ و نوساز در منطقه العوالی و خط مرزی توسعه حرم‌نبوی.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج، زمان شروع تمهيدات راه‌اندازي اين بيمارستان به بهار امسال بازمي‌گردد و كار ايجاد تغييرات در كاربري آن از مسكوني به پزشكي نيز از تيرماه آغاز شده و شهريورماه به پايان رسيده است. اين‌ها را دكتر عادل مقصودي‌نژاد، معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت مي‌گويد.
سرپرست حجاج ايراني و رئيس سازمان حج و زيارت در نخستين بازديد از اين مركز پزشكي، در طبقه اول بيمارستان با كادر درماني گفت‌وگو مي‌كنند، اما بيشتر تخت‌هاي اورژانس خالي است. مهندس سعيد اوحدي به مزاح مي‌گويد كه مي‌گفتيتد چند نفر را به مريضي مي‌زديد تا اين‌جا پُر مي‌شد! او ابراز خوشحالي مي‌كند كه با وضع سلامت حجاج ايراني به‌گونه‌اي است كه از اين تخت‌ها استفاده نشده. حال و احوال با معدود بيماران بستري در اتاق‌هاي ديگر ادامه دارد؛ اميرالحاج ايران از آن‌ها درباره سابقه بيماريشان مي‌پرسد و اين‌كه ان‌شاالله زود‌تر مرخص شوند. رئيس سازمان حج و زيارت هم از ترخيص دو آمبولانس پيش‌رفته در مكه‌مكرمه خبر مي‌دهد كه در ايام تشريق كارآيي ويژه‌اي خواهند داشت.
برخي دستگاه‌ها و تجيهزات از بيمارستان قديمي مركز پزشكي به اين مكان منتقل شده‌اند و مابقي به تازگي تهيه شده‌اند؛ اين‌ها بخشي از توضيحات كوتاه دكتر سيدعلي مرعشي رئيس مركز پزشكي حج و زيارت است كه تاكيد مي‌كند خوش‌بختانه تاكنون هيچ بيماري از اتاق احيا (ريكاوري) استفاده نكرده است.
بيماران پس از پذيرش به بخش‌ها و مطب‌هاي مختلف ارجاع داده مي‌شوند؛ در اتاقي، پزشك متخصص چشم در فاصله آمدن بيمار جديد، در حال خواندن صفحه‌اي از قرآن است. حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر مي‌گويد كه براي ما باعث خوشبختي است كه اطبايي در اين‌جا حضور دارند كه از كوچك‌ترين لحظاتشان براي انس با خدا بهره مي‌برند.
از تعداد مراجعات پرسيده مي‌شود، چون بيمارستان خارج از محدوده مركزي حرم واقع شده. دكتر علي تركان مدير آن توضيح مي‌دهد كه بيماراني بدين‌جا مراجعه مي‌كنند كه يا شرايط خاصي دارند و يا از تجويز پزشك عمومي مستقر در مجموعه اقامتيشان اقناع نشده‌اند. طبقه هم‌كف و اول بيمارستان به خدمات درماني و پزشكي اختصاص دارد؛ از راديولوژي گرفته تا آي. سي. يو. با كادر درماني‌اي خندان و آماده. در يك محيط سه هزار و ۲۵۰ متر مربعي كه براي خدمات پزشكي در نظر گرفته است. اين‌را دكتر سيدامين‌رضا طباطبايي، معاون مركز حج اعلام مي‌كند.
بازديد به انت‌ها رسيده و حالا نوبت گفت‌وگوي مشترك تلويزيوني است؛ اميرالحاج و روساي سازمان و مركز پزشكي حج و زيارت. خبرنگاران واحدمركزي خبر، شبكه خبر، سحر و پرس. تي. وي هم حضور دارند و مصاحبه با نقل بخشي از تازه‌ترين سخنان رهبر انقلاب در بيمارستان پايان مي‌رسد كه «من به پزشكان ايراني افتخار مي‌كنم».




نظرات کاربران