بازداشت چند عنصر داعشی در حال اعزام به حج بازداشت چند عنصر داعشی در حال اعزام به حج بازداشت چند عنصر داعشی در حال اعزام به حج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازداشت چند عنصر داعشی در حال اعزام به حج بازداشت چند عنصر داعشی در حال اعزام به حج بازداشت چند عنصر داعشی در حال اعزام به حج بازداشت چند عنصر داعشی در حال اعزام به حج بازداشت چند عنصر داعشی در حال اعزام به حج

بازداشت چند عنصر داعشی در حال اعزام به حج

حکومت عراق یک هواپیمای حامل حجاج که از «اربیل» به سمت عربستان پرواز می‌کرد را مجبور به فرود نمود و تعدادی از عناصر داعش که در جنایت «اسپایکر» نقش داشتند را دستگیر کرد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از افكارنيوز، توقف پرواز يك هواپيماي كردستاني به عربستان، مشاجره اي بين بغداد و اقليم به وجود آورده است.
ماجرا از آنجا آغاز شد كه حكومت مركزي عراق يك هواپيماي حامل حجاج بيت الله حرام كه از «اربيل» به سمت عربستان به پرواز درآمده بود را مجبور به فرود در فرودگاه بغداد نمود. دليل اين كار وجود چند تن از عناصر داعش در اين هواپيما بود. اين افراد داعش، از جمله جنايتكاراني بودند كه در «فاجعه اسپايكر» ۱۷۰۰ دانشجوي شيعه را قتل عام كردند.
اما عجيب اينكه اين اقدام، ناراحتي مسؤولان اقليم كردستان را به همراه داشته است!
«مريوان نقشبندي» سخنگوي وزرات اوقاف اقليم كردستان عراق در اين زمينه مدعي شد: حكومت مركزي عراق سفر حجاج سني را عمداً با مشكل مواجه كرده است.
در مقابل اين ادعا، مقامات امنيتي عراق در فرودگاه بغداد اعلام كردند كه چند تن از نيروهاي داعش كه در جنايت پادگان اسپايكر شركت داشتند در اين هواپيما بوده و قصد سفر به سعودي را داشتند.
به گفته اين مقامات، اين اشخاص از مناطقي بودند كه همچنان تحت كنترل كامل داعش است!
تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.


| شناسه مطلب: 47906




حج تمتع عراق



مطالب مرتبط

نظرات کاربران