مکانی که نخستین آیات قران برمحمد نازل شد عکس مکانی که نخستین آیات قران برمحمد نازل شد عکس مکانی که نخستین آیات قران برمحمد نازل شد عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مکانی که نخستین آیات قران برمحمد نازل شد عکس مکانی که نخستین آیات قران برمحمد نازل شد عکس مکانی که نخستین آیات قران برمحمد نازل شد عکس مکانی که نخستین آیات قران برمحمد نازل شد عکس مکانی که نخستین آیات قران برمحمد نازل شد عکس

مکانی که نخستین آیات قران برمحمد نازل شد عکس

غار‌ حرا‌ از جمله مکان‌های مقدس واقع در اطراف شهر مکه است که هر روزه صدها نفر از زایران از ملیت‌های مختلف با گذر از پیچ و خم‌ها در دل کوه خود را به این مکان که محل نزول نخستین آیات قران کریم است؛ می رسانند و ساعاتی را با خالق خویش به راز ونیاز می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج به مكه مكرمه؛ آيه نوراني «اقرا بسم برب الذي خلق. خلق الانسان من علق…» نخستين ايات سوره مباركه علق است كه بر سردر ورودي غار كه فضاي داخلي ان بسيار كوچك است خود نمايي مي‌كند.
اين غار در بالاي كوه نور، كه در چهار كيلومتري شمال شرقي شهر مكه و كنار راه منا به عرفات واقع است، اكنون به علت گسترش و توسعه شهر مكه، در داخل مكه قرار گرفته‌است.
ارتفاع دهانهٔ غار حرا به اندازه قامت يك انسان است و عرض ان به اندازه ايستادن دونفر در مجاورت يكديگر است.
عرض آن حدود ۲۰ /۱ متر و طولش نيز حدود ۲ متر است. يكي از جلوه‌هاي ديدني اين غار انتهاي آن است كه از درون شكافي كه وجود دارد مي‌توان مسجدالحرام را ديد و به سمت ان نماز خواند.
مكان مقدسي كه امروز زيارت گاه زايران مشتاقي است كه با تحمل سختي و مشقت راه؛ ساعاتي را به تاسي از پيامبر گرامي اسلام (ص) به عبادت و راز و نياز مي‌پردازند.
باتوجه به گرماي هواي شهر مكه بسياري از زايران ترجيح مي‌دهند نيمه‌هاي شب صعود از كوه جبل نور را اغاز كنند و هنگام اذان و طليعه فجر در جوار غار حرا مشغول عبادت شوند.
عكس:واس


| شناسه مطلب: 48427




مكه اماكن غار حرا



نظرات کاربران