دیدار وزیر خارجه‌ بنین‌ با سرپرست حجاج ایرانی دیدار وزیر خارجه‌ بنین‌ با سرپرست حجاج ایرانی دیدار وزیر خارجه‌ بنین‌ با سرپرست حجاج ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار وزیر خارجه‌ بنین‌ با سرپرست حجاج ایرانی دیدار وزیر خارجه‌ بنین‌ با سرپرست حجاج ایرانی دیدار وزیر خارجه‌ بنین‌ با سرپرست حجاج ایرانی دیدار وزیر خارجه‌ بنین‌ با سرپرست حجاج ایرانی دیدار وزیر خارجه‌ بنین‌ با سرپرست حجاج ایرانی

دیدار وزیر خارجه‌ بنین‌ با سرپرست حجاج ایرانی

وزیر امور خارجه جمهوری بنین‌ با حضور در بعثه‌ جمهوری اسلامی در مکه‌مکرمه با سرپرست حجاج ایرانی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج، در اين ديدار كه سفير بنين‌ در عربستان و سفير جديد آن در ايران نيز حضور داشتند، آقاي نصيرو باكو، با ابراز خوش‌وقتي از سطح بالاي روابط و مبادلات ميان ايران و بنين گفت:‌ ما كاملا به نقش مهم ايران در تامين ثبات منطقه خاورميانه واقف هستيم.
وي به خطر گروه‌هاي تكفيري اشاره و با تاكيد بر نقش مخرب داعش و بوكوحرام در آفريقا اظهار داشت: ما با كشورهاي هم‌جوار خود در حال ايجاد يك پيمان منطقه‌اي براي مقابله با توريست‌ها هستيم و از شما درخواست مي‌كنيم تا در اين زمينه به ما كمك كنيد.
وزير خارجه بنين به سفر چندماه پيش خود به تهران پرداخت و با اشاره به پروژه ساخت نيروگاه برق ايران در بنين، خواستار مساعدت بيشتر در ساخت و اجراي اين نيروگاه شد.
در ادامه اين ديدار نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با تاكيد بر اين‌كه جمهوري اسلامي به‌دنبال برقراري روابطي حسنه با تمامي كشورهاي جهان، به جز رژيم صهيونيستي است، تاكيد كرد: كشورهاي غربي مي‌خواهند نظر خود را به ما تحميل كنند كه يك نمونه‌اش را در بحث انرژي هسته‌اي مي‌بينيد. وي افزود: در حالي كه اسرائيل صدها بمب اتم دارد، به ما مي‌گويند كه حق استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را هم نداريد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسكر با تاكيد بر اينكه مردم ايران انقلاب كرده‌اند تا تبعيض نپذيرند، ادامه داد: بايد با قدرت در برابر كشورهاي سلطه‌گر ايستاد و اجازه نداد كه آن‌ها هر چه را مي‌خواهند به ما تحميل كنند.
سرپرست حجاج ايراني به ايده درست تشكيل قدرت منطقه‌اي توسط بنين براي مقابله با فتنه‌ها اشاره و اضافه كرد: در ابتداي انقلاب اسلامي اقدامات تروريستي بسياري عليه جمهوري اسلامي صورت گرفت و حتي در اين اواخر اسرائيلي‌ها دانشمندان هسته‌اي ايران را نيز ترور كرد، با اين همه دستگاه‌هاي امنيتي ايران توانستند با همه اين موارد مقابله و برخورد كنند.
وي افزود: رهبر انقلاب سه سال پيش گفتند كه آن‌هايي كه امروز از تروريست‌ها حمايت كنند، خودشان بيشتر از همه ضرر خواهند كرد و امروز اين پيش‌بيني محقق شده است.
اميرالحاج ايران در پايان ابراز اميدواري كرد كه روابط ميان دو كشور در آينده بيش از پيش گسترش يابد.




نظرات کاربران