«وعجّل فرجهم» را چه کسی به صلوات افزود؟ «وعجّل فرجهم» را چه کسی به صلوات افزود؟ «وعجّل فرجهم» را چه کسی به صلوات افزود؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«وعجّل فرجهم» را چه کسی به صلوات افزود؟ «وعجّل فرجهم» را چه کسی به صلوات افزود؟ «وعجّل فرجهم» را چه کسی به صلوات افزود؟ «وعجّل فرجهم» را چه کسی به صلوات افزود؟ «وعجّل فرجهم» را چه کسی به صلوات افزود؟

«وعجّل فرجهم» را چه کسی به صلوات افزود؟

برخی می‌پرسند عبارت «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» که پس از صلوات بر محمد و آل محمد ذکر می‌شود، آیا در احادیث معصومان (ع) وارد شده و منصوص است یا از چیزهایی است که علاقه‌مندان و ارادتمندان به امام زمان (عج) آن را به صلوات اضافه کرده‌اند؟

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، برخي مي‌پرسند عبارت «وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ» كه پس از صلوات بر محمد و آل محمد ذكر مي‌شود، آيا در احاديث معصومان (ع) وارد شده و منصوص است يا از چيزهايي است كه علاقه‌مندان و ارادتمندان به امام زمان (عج) آن را به صلوات اضافه كرده‌اند؟
براي يافتن پاسخ اين پرسش، اين حديث از امام صادق (ع) را با هم مي‌خوانيم: «مَنْ قالَ بَعدَ صَلوةِ الْفَجْرِ و بَعدَ صَلوةِ الظُّهرِ اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّد و اَلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُمْ لَمْ يَمُتْ حَتّي يُدْرِكَ الْقَائِمَ مِن اَلِ مُحَمَّد صلي الله عليه و آله و سلم؛ هر كس پس از نماز صبح و نماز ظهر بگويد «اللّهم صلّ علي محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم» از دنيا نمي‌رود مگر آنكه قائم آل محمد (صلي‌الله عليه وآله) را درك مي‌كند.»
منبع: سفينه‌البحار، حاج شيخ عباس قمي، ج ۲، ص۴۹


| شناسه مطلب: 48672




حديث



نظرات کاربران