عربستان خبر مرکز پزشکی ایران را تایید کرد عربستان خبر مرکز پزشکی ایران را تایید کرد عربستان خبر مرکز پزشکی ایران را تایید کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان خبر مرکز پزشکی ایران را تایید کرد عربستان خبر مرکز پزشکی ایران را تایید کرد عربستان خبر مرکز پزشکی ایران را تایید کرد عربستان خبر مرکز پزشکی ایران را تایید کرد عربستان خبر مرکز پزشکی ایران را تایید کرد

عربستان خبر مرکز پزشکی ایران را تایید کرد

یک مقام بهداشتی سعودی تاکید کرد: هیچ بیماری واگیردار در میان حجاجی که عربستان را به مقصد کشورهای خود ترک می کنند، وجود نداشته است. این در حالی است که پیش از این رییس مرکز پزشکی حج ایران این خبر را اعلام کرده بود.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از روزنامه الوطن، عبدالغني المالكي مدير نظارت بهداشتي در فرودگاه بين المللي جده تاكيد كرد: هيچ بيماريهاي واگيردار در ميان حجاج خارج شده از عربستان وجود نداشته است.
وي خاطر نشان كرد: در مراكز بهداشتي هنگام خروج حجاج بيت الله الحرام هيچ نوعي از بيماريهاي واگيردار مشاهده نشده است و در صورت بروز مورد مشكوك تدابير لازم اتخاذ خواهد شد.
وي گفت: سه مرز بهداشتي در فرودگاه جده، به ۱۲ هزار و ۵۷۵ حاجي نيازمند به نظارت خدمت رساني كرده است.
اين مقام سعودي خاطر نشان كرد: بيشتر اين افراد از خستگي شديد به ويژه حجاج مسن و التهابات در دستگاه تنفسي و افزايش قند خون و فشار خون و برخي مشكلات ديگر در نتيجه تاخير در مصرف كردن داروهاي خود رنج مي‌بردند.
وي از بستري شدن ۳۷۵ حاجي و انتقال ۷۰ نفر به بيمارستان‌ها خبر داد و تاكيد كرد: تمام مراكز بهداشتي براي ارائه خدمات بهداشتي به حجاجي كه خارج مي‌شوند، آماده‌اند و تمام دارو‌ها و پزشكان متخصص در پزشكي اورژانس و زنان و زايمان تامين شده است.


| شناسه مطلب: 48681




سلامت حج تمتع



مطالب مرتبط

نظرات کاربران