فقیهی خبر داد؛

نام نویسی عمره دانشگاهیان ۲۷مهر ماه آغاز میشود فقیهی خبر داد؛

نام نویسی عمره دانشگاهیان ۲۷مهر ماه آغاز میشود فقیهی خبر داد؛

نام نویسی عمره دانشگاهیان ۲۷مهر ماه آغاز میشود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فقیهی خبر داد؛

نام نویسی عمره دانشگاهیان ۲۷مهر ماه آغاز میشود فقیهی خبر داد؛

نام نویسی عمره دانشگاهیان ۲۷مهر ماه آغاز میشود فقیهی خبر داد؛

نام نویسی عمره دانشگاهیان ۲۷مهر ماه آغاز میشود فقیهی خبر داد؛

نام نویسی عمره دانشگاهیان ۲۷مهر ماه آغاز میشود فقیهی خبر داد؛

نام نویسی عمره دانشگاهیان ۲۷مهر ماه آغاز میشود
فقیهی خبر داد؛

نام نویسی عمره دانشگاهیان ۲۷مهر ماه آغاز میشود

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز ثبت نام عمره دانشگاهیان از ۲۷ مهر لغایت ۱۰ آبان ماه در سایت لبیک خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، صبح امروز نشست خبري عمره دانشگاهيان با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد رضا فقيهي رئيس ستاد عمره و اصحاب رسانه در دفتر مركزي ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين فقيهي با بيان گزارش اجمالي از اعزام دانشگاهيان به عمره در دوره گذشته گفت: در سال گذشته ۱۷۵۰۰ نفر از دانشگاهيان سراسر كشور با همكاري بعثه و سازمان حج و زيارت به سرزمين وحي اعزام شدند.
وي افزود: ستاد عمره اقدام به برگزاري نظرسنجي در سه مقطع قبل، حين و بعد از سفر بين عمره گزاران دانشجو نمود. در سوالاتي كه در نظر سنجي بعد از سفر از دانشجويان پرسيده شد ۹۲درصد نسبت به مدير كاروان، ۹۱ درصد نسبت به روحاني كاروان و ۸۵ درصد از فرصت‌هاي معنوي سفر ابراز رضايت داشتند.
وي در خصوص برنامه‌هاي فرهنگي زائرين دانشجو گفت: برنامه‌هاي فرهنگي عمره در سه مقطع قبل، حين و بعد از سفر با ارسال بسته‌هاي فرهنگي براي زائرين دانشجو پيش بيني شده است.
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در خصوص برنامه‌هاي فرهنگي بعد از سفر گفت: به منظور تداوم ارتباط با دانشجويان و براي حفظ معنويت سفر عمره، اقدامات زيادي صورت گرفته است. در اين راستا، همايش از بهشت تا بهشت با حضور۳۲۰۰ نفر از دانشگاهيان عمره گزار ۹۳ شهريور ماه در مشهد مقدس برگزار شد.
رئيس ستاد عمره در خصوص اعزام دانشجويان به عتبات گفت: ثبت نام دانشگاهيان متقاضي اعزام به عتبات از ۲۰ مهرماه در سايت لبيك آغاز شده و تا ۲۶ مهرماه ادامه خواهد داشت و در اين دوره ۴۲۰۰ نفر از دانشگاهيان سراسر كشور به عتبات عاليات اعزام مي‌شوند.
حجت الاسلام فقيهي در خصوص سهميه عمره دانشگاهيان در سال جاري گفت: با پيگيري‌هاي ستاد عمره از سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري ۱۷۵۰۰ سهميه به ستاد اعلام شد كه در اين مرحله ۱۵ هزار نفر از دانشجويان و ۲۵۰۰ هزار نفر از اساتيد به سرزمين وحي اعزام خواهند شد.
وي افزود: ثبت نام دانشجويان براي عمره، از روز يك شنبه ۲۷ مهر لغايت ۱۰ آبان ماه در سايت لبيك به نشاني www.labbayk.ir در سه گروه اساتيد، دانشجويان پسر مجرد و متاهلين آغاز خواهد شد و قرعه كشي بعد از عاشوراي حسيني به صورت اينترنتي انجام و زائرين اصلي و ذخيره اعلام خواهند شد.
رئيس ستاد عمره دانشگاهيان به تفاوت اصلي عمره دانشگاهيان در سال جاري با سال‌هاي قبل اشاره كرد و گفت: دانشجويان اصلي و ذخيره‌اي كه در قرعه كشي انتخاب مي‌شوند، بايد دوره‌هاي آموزش مجازي را طي كنند و در صورت موفقيت در اين دوره‌ها، مجاز به اعزام به سرزمين وحي خواهند بود.
فقيهي در خصوص زمان اعزام دانشگاهيان به عمره گفت: پيشنهاد ما اين است كه اعزام‌ها از اسفند ماه آغاز و تا پايان ارديبهشت ماه ادامه داشته باشد كه اين زمان هنوز قطعي نشده است. همچنين قيمت نهايي عمره امسال هنوز مشخص نشده است و بعد از قيمت گذاري سازمان حج به زائرين اطلاع رساني خواهد شد.
رئيس ستاد عمره در خصوص ارائه تسهيلات به زائرين دانشجو گفت: با انعقاد تفاهم نامه ستاد با بانك تجارت مقرر شد به دانشگاهيان اعزامي به عمره و عتبات ۱ ميليون تومان وام قرض الحسنه تعلق بگيرد.
فقيهي در خصوص اعزام دختران به عمره گفت: هنوز مشكل اعزام دختران مجرد به عمره حل نشده است و فقط متاهلين به عمره اعزام خواهند شد.
وي افزود: دانشجويان متاهل كه اخيرا ازدواج كرده‌اند در قرعه كشي داراي اولويت هستند.
رئيس ستاد عمره در سوالي در خصوص افزايش سهميه عمره گفت: باتوجه به اينكه ۶ ميليون نفر از مردم در نوبت اعزام به عمره هستند امكان اخذ سهميه بيشتر از سازمان حج وجود ندارد و در حال حاضر بيشترين سهميه بدون نوبت در اختيار دانشجويان است.
فقيهي گفت: دانشگاهيان در كل دوران تحصيل و تدريس فقط يكبار مي‌توانند از سهميه عمره دانشگاهيان استفاده كنند. همچنين دانشجوياني كه در دوره مجردي به عمره اعزام شده‌اند امكان اعزام به صورت متاهلي را نخواهند داشت.




نظرات کاربران