عملیات بازگشت حجاج تا ۱۵ محرم ادامه خواهد یافت عملیات بازگشت حجاج تا ۱۵ محرم ادامه خواهد یافت عملیات بازگشت حجاج تا ۱۵ محرم ادامه خواهد یافت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عملیات بازگشت حجاج تا ۱۵ محرم ادامه خواهد یافت عملیات بازگشت حجاج تا ۱۵ محرم ادامه خواهد یافت عملیات بازگشت حجاج تا ۱۵ محرم ادامه خواهد یافت عملیات بازگشت حجاج تا ۱۵ محرم ادامه خواهد یافت عملیات بازگشت حجاج تا ۱۵ محرم ادامه خواهد یافت

عملیات بازگشت حجاج تا ۱۵ محرم ادامه خواهد یافت

ابوالعری مدیر فرودگاه جده تاکید کرد برنامه خروج حجاج و بازگشت آن‌ها به کشور‌هایشان از طریق فرودگاه جده تا ۱۵ محرم الحرام آتی ادامه خواهد یافت.

اولين نشست مقدماتي براي موسم حج سال آينده
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از خبرگزاري عربستان، اولين نشست آمادگي براي موسم حج سال ۱۴۳۶ هجري قمري به رياست بندر حجار وزير حج عربستان با حضور مقامات مسئول برگزار شد كه طي آن شركت كنندگان در اين نشست، گزارش‌هايي را بررسي كردند كه مربوط به وضع خدمات در مشاعر مقدسه و راههاي توسعه آن بود كه شامل چادرهاي حجاج، برق، آب، فاضلات، تهويه ونظافت بود.
با توجه به دستور ملك عبدالله براي آماده كردن راهبردي براي حج و عمره و زيارت تا ۲۵ سال آينده در ساييه افزايش چشمگير تعداد حجاج و عمره گزاران، نشستي در اين زمينه با حضور معاونان وزارت و كميته مسئول پيگيري مطالعه اين طرح راهبردي به رياست بندر حجار برگزار شد.
خبر ديگر اينكه مدير فرودگاه جده اعلام كرد طي روز پنجشنبه گذشته، ۱۵۸ پرواز براي انتقال ۴۷ هزار و ۵۲۹ حاجي به كشورهاي مختلف از فرودگاه بين المللي ملك عبدالعزيز انجام شد.
عمليات بازگشت حجاج تا ۱۵ محرم ادامه خواهد يافت
ابوالعري مدير فرودگاه جده تاكيد كرد برنامه خروج حجاج و بازگشت آن‌ها به كشور‌هايشان از طريق فرودگاه جده تا ۱۵ محرم الحرام آتي ادامه خواهد يافت.
وي افزود تعداد كل حجاج خارج شده پس از اداي مناسك حج به بيش از ۵۰ درصد حجاجي كه از طريق فرودگاه جده وارد شده بودند، رسيده است به طوري كه تا كنون بيش از ۴۴۰ هزار حاجي با هزار و ۵۴۴ پرواز به كشور‌هايشان بازگشته‌اند.
وي افزود حجاج مصري تا چهارشنبه گذشته در صدر بيشترين تعداد حجاجي قرار داشتند كه از عربستان خارج شدند به طوري كه تعداد آن‌ها به ۳۲ هزار و ۶۶۴ نفر رسيد و پس از آن‌ها حجاج پاكستان به تعداد ۲۹ هزار و ۲۹۶ و حجاج تركيه به تعداد ۲۷۷ هزار و ۲۰۶ نفر، حجاج اندونزي به تعداد ۲۳ هزار و ۲۹۳، حجاج هند به تعداد ۱۴ هزار و ۴۲ نفر و كل حجاج كشورهاي ديگر كه تا روز چهارشنبه گذشته از طريق فرودگاه جده خارج شدند به ۳۱۳ هزار و ۸۱۸ نفر مي‌رسد.


| شناسه مطلب: 48774




حج تمتع حج۹۳ آمار



مطالب مرتبط

نظرات کاربران