عکس سِلفی در مکه و مدینه+گزارش تصویری عکس سِلفی در مکه و مدینه+گزارش تصویری عکس سِلفی در مکه و مدینه+گزارش تصویری بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عکس سِلفی در مکه و مدینه+گزارش تصویری عکس سِلفی در مکه و مدینه+گزارش تصویری عکس سِلفی در مکه و مدینه+گزارش تصویری عکس سِلفی در مکه و مدینه+گزارش تصویری عکس سِلفی در مکه و مدینه+گزارش تصویری

عکس سِلفی در مکه و مدینه+گزارش تصویری

پدیده عکس سلفی که هر روز فراگیرتر می‌شود، میان حجاج ایرانی و غیرایرانی نیز کاملا شایع و رایج است.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني حج، در بسياري از نقاط حرمين‌شريفين نظير مطاف (كعبه)، روضه‌منوره حرم‌نبوي و مقابل قبرستان شريف بقيع، شما مي‌توانيد حجاجي را ببيند كه يك يا چند نفره در حال گرفتن اين گونه تصاوير هستند.
شبكه‌هاي اجتماعي مجازي هم اين امكان را براي زائران فراهم آورده است تا به سرعت اين‌گونه تصاوير را براي ديگران مخابره كرده و آن‌ها را در جريان اوضاع و احوال خود قرار بدهند.
تا چند سال پيش به‌شدت از عكس‌برداري زائران در اماكن مقدس مكه و مدينه جلوگيري مي‌شد.
امسال روزنامه السفير گزارشي را منتشر كرد كه در آن از قول علي جمعه مفتي سابق مصر آمده بود: «اينكه يك حاجي از خودش در حين انجام مراسم عكس بگيرد يك نوع خودنمايي و تبرج بوده و مورد رضايت خداوند نيست».
به دنبال او، شيخ صالح بن فوزان الفوزان عضو هيأت علماي عربستان سعودي نيز تصوير گرفتن را ممنوع دانست و خواستار شكسته‌شدن دوربين‌هاي همراه حجاجي شد كه اقدام به چنين كاري مي‌كنند.
هر چند تا امروز معمولا ماموران سعودي به تذكرات شفاهي در اين مورد بسنده كرده‌اند، اما ممكن است با شدت‌گرفتن فتاوي مذكور در سال‌هاي آينده، رفتار آن‌ها نيز تغيير يابد.


| شناسه مطلب: 48801




مكه مدينه



نظرات کاربران