سفر شبانه حجاج از مکه به مدینه ممنوع شد سفر شبانه حجاج از مکه به مدینه ممنوع شد سفر شبانه حجاج از مکه به مدینه ممنوع شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سفر شبانه حجاج از مکه به مدینه ممنوع شد سفر شبانه حجاج از مکه به مدینه ممنوع شد سفر شبانه حجاج از مکه به مدینه ممنوع شد سفر شبانه حجاج از مکه به مدینه ممنوع شد سفر شبانه حجاج از مکه به مدینه ممنوع شد

سفر شبانه حجاج از مکه به مدینه ممنوع شد

یک رسانه سعودی مانع اصلی در برابر انجام پروازهای شبانه حجاج را اعلام کرد.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از الوطن، زمانهاي پرواز‌ها مانع سفر شبانه حجاج مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، وزارت حج عربستان تاكيد كرد: اجراي تصميم منع سفر حجاج با اتوبوس‌ها ميان مكه مكرمه و مدينه منوره پس از ساعت ۱۱ شب پيش از موسم حج اجرا شده است.در حالي كه وزارت حج با موانعي در برابر اجراي آن پس از موسم حج روبرو مي‌شود كه مهم‌ترين آن زمانهاي پرواز برخي حجاج در فرودگاه بين المللي جده يا فرودگاه بين المللي مدينه منوره است.
اين وزارت خاطر نشان كرد: اجراي اين تصميم از حج ۲۰۰۸ موفقيت زيادي در كاهش حوادث و سوانح رانندگي در بزرگراه‌ها داشته است. بر اساس اين تصميم رانندگان از سفر و انتقال حجاج پس از ساعت ۱۱ شب منع شده‌اند تا زمان كافي براي استراحت داشته باشند.
محمد البيجاوي رييس اداره حج مدينه منوره به الوطن گفت: تصميم منع سفر شبانه همچنان اجرا مي‌شود و تمام اتوبوسهايي كه حجاج را منتقل مي‌كنند بايد تحت نظارت شركت حمل و نقل عمومي باشد و بر اساس دستورات مربوط به نقل حجاج عمل كنند.
به گفته وي، ۲۰ شركت با داشتن حدود ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس به جابجايي حجاج مي‌پردازند.
وي افزود با اين حال وزارت حج بر اتوبوس‌ها و تمام تحركات آن‌ها نظارت دارد و گاهي ممكن است اتوبوسي با نقص و مشكل روبرو شود كه شركت مورد نظر علاوه بر اينكه جريمه مي‌شود، موظف به جايگزيني اتوبوس مي‌شود.


| شناسه مطلب: 48869




حج تمتع مكه مدينه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران