جزئیات جدید از اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات جزئیات جدید از اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات جزئیات جدید از اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جزئیات جدید از اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات جزئیات جدید از اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات جزئیات جدید از اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات جزئیات جدید از اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات جزئیات جدید از اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات

جزئیات جدید از اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آغاز اعزام ۵۰۰۰ دانش‌آموز به عتبات عالیات از آبان ماه خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،‌ حميدرضا كفاش معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينكه تأثيرگذاري زيارت اباعبدالله و حضرت علي (ع) بسيار زياد است، افزود: مذاكراتي در خصوص اعزام دانش‌آموزان به عتبات عاليات انجام و يك كار گروه تشكيل شد و تفاهم‌نامه‌اي نيز تنظيم شد.
وي با بيان اينكه در قرارداد اوليه پنج هزار دانش‌آموز به عتبات عاليات مشرف مي‌شوند گفت: دانش‌آموزان دختر با مادران و دانش‌آموزان پسر با پدران خود و در قالب كاروان‌ها به اين سفر زيارتي مي‌روند.
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: كربلاي معلي و نجف اشرف مقصد اين مسافران خواهد بود.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه اعزام ۵ هزار دانش‌آموز را براي سال اول در اين تفاهم‌نامه پيش‌بيني كرديم، گفت: شرط نخست وجود آرامش است و تا زماني كه آرامش وجود نداشته باشد، اين كار انجام نمي‌شود.
كفاش با بيان اينكه اجراي اين تفاهم‌نامه از آبان ماه است، خاطرنشان كرد: اميدواريم تا آبان كه نخستين حركت است، آرامش بيشتري حاكم شود.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش و پرورش افزود: تمهيد مقدماتي در اين تفاهم نامه انجام شده است كه دختران با مادر اعزام شده و پسران هم با پدر اعزام شوند؛ حج و زيارت هم اعلام كرد سهميه‌ها را اضافه مي‌كنيم.
وي به تسهيلاتي كه براي اعزام اين دسته از دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، اشاره كرد و گفت: معرفي براي دريافت وام از نمونه تسهيلات است.
كفاش با اشاره به اينكه پنج ماه در سال براي اين اعزام‌ها در نظر گرفته شده است تا به درس دانش‌آموزان لطمه نخورد، تصريح كرد: زمان‌هايي كه امتحانات دانش‌آموزان است را جدا كرديم؛ ماه‌هاي آبان، آذر، اسفند، فروردين و ارديبهشت انتخاب شده‌اند و در تفاهم‌نامه آمده است.


| شناسه مطلب: 48892




عتبات دانش آموزان



نظرات کاربران