اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در قم طی ماه محرم اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در قم طی ماه محرم اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در قم طی ماه محرم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در قم طی ماه محرم اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در قم طی ماه محرم اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در قم طی ماه محرم اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در قم طی ماه محرم اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در قم طی ماه محرم

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در قم طی ماه محرم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۳۲ بقعه متبرکه شهر قم و شش بقعه اطراف شهر طی ماه محرم امسال خبر داد.

[factimage()] /_Shared/_Sites/Site(14)/Gozaresh Tasviri/IMAGE635495879494584186.jpg [imagetitle()] [factimageend()] به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين شوزب شيري در نشست خبري با خبرنگاران و اصحاب رسانه كه به مناسبت آغاز ماه محرم برگزار شد اظهار كرد: سازمان اوقاف در حقيقت دستگاه امام حسين (ع) بوده و به همين دليل در آستانه ماه محرم و صفر، برنامه‌هاي متنوعي در بقاع متبركه تدارك ديده شده است.
وي افزود: پيامبر اكرم (ص) مي‌فرمايند امام حسين (ع) آنچنان كه در زمين شناخته شده، بزرگ‌تر از آن در افلاك شناخته مي‌شود.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم با بيان اينكه در راستاي اجراي نيت واقفان، برنامه‌هاي گوناگوني داريم خاطرنشان كرد: اعزام مبلغ ديني به سراسر كشور از جمله اين برنامه‌هاست كه بيشتر روحانيون هم به عنوان سفيران و مبلغان دين، از قم اعزام مي‌شوند؛ در قم حدود ۸۰ نفر مبلغ به بقاع متبركه و روستا‌ها اعزام مي‌شوند و اعزام از قم به سراسر كشور هم حدود هزار نفر خواهد بود.
وي ادامه داد: در جوار تمام بقاع متبركه و آستان مقدس امامزادگان هم كه در مناطق شهري و روستايي واقع شده‌اند برنامه‌هايي خواهيم داشت.
شيري با اشاره به تدبيري كه واقفان براي هزينه درآمد اوقاف در‌‌ همان محل داشته‌اند خاطرنشان كرد: روضه‌خواني و برپايي مجالس عزاداري براي اهل بيت (ع) از جمله نيت‌ها به شمار مي‌رود.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم با بيان اينكه امام حسين (ع) در روز دوم ماه محرم به كربلا وارد شدند گفت: سعي داريم در اين زمينه جريان‌سازي و مناسبت‌سازي دقيقي داشته باشيم؛ اباعبدالله (ع) در‌‌ همان روز خطبه‌اي خواندند و اقداماتي انجام دادند كه از آن جمله مي‌توان به خريد كامل سرزمين كربلا و وقف آن بر زوار و مجاورينش اشاره كرد.
وي افزود: امام حسين (ع) پس از خريد كربلا حد و حدودي براي اين سرزمين تعيين فرمودند؛ در حالات امام علي (ع) آمده كه همين اقدام را در نجف اشرف انجام دادند، بايد پيام‌هاي اين كار‌ها را درك و تبيين كرد.
شيري گفت: طرح بصيرت عاشورايي در قم و در ۳۲ بقعه متبركه و در شش بقعه متبركه خارج از شهر اجرايي خواهد شد.


| شناسه مطلب: 48900




قم محرم



مطالب مرتبط

نظرات کاربران