معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف: 

سوگواره بصیرت عاشورایی در۳۲۵۰بقعه متبرکه معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف: 

سوگواره بصیرت عاشورایی در۳۲۵۰بقعه متبرکه معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف: 

سوگواره بصیرت عاشورایی در۳۲۵۰بقعه متبرکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف: 

سوگواره بصیرت عاشورایی در۳۲۵۰بقعه متبرکه معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف: 

سوگواره بصیرت عاشورایی در۳۲۵۰بقعه متبرکه معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف: 

سوگواره بصیرت عاشورایی در۳۲۵۰بقعه متبرکه معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف: 

سوگواره بصیرت عاشورایی در۳۲۵۰بقعه متبرکه معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف: 

سوگواره بصیرت عاشورایی در۳۲۵۰بقعه متبرکه
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف:

سوگواره بصیرت عاشورایی در۳۲۵۰بقعه متبرکه

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای منسجم نیات موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) گفت: این سوگواره امسال از اول محرم در ۳۲۵۰ بقعه متبرکه کشور آغاز می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام احمد شرفخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه در نشست خبري با حضور خبرنگاران با بيان اين‌كه طرح سوگواره بصيرت عاشورايي در بقاع متبركه، مساجد، حسينيه‌ها و تكايا سراسر كشور از اول محرم تا آخر ماه صفر برگزار مي‌شود، اظهارداشت: اين طرح با هدف اجراي منسجم نيات واقفان مرتبط با موضوع روضه خواني، تعزيه داري و اطعام عزاداران حسيني كه بيشترين درصد موقوفات كشور را شامل مي‌شوند، برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به اهداف برگزاري اين طرح افزود: ارتقاي سطح بصيرتي و معارفي جوانان، اقامه عزاي امام حسين (ع) با نگاه اقامه شعائر اسلامي، تبيين درس‌ها و عبرت‌هاي عاشورا و تحقق قطب فرهنگي شدن امامزادگان در ۳۲۵۰ امامزاده و بقعه متبركه كشور برگزار مي‌شود.
حجت الاسلام شرفخاني با اشاره به ويژه برنامه‌هاي پيش بيني شده براي اين سوگواره گفت: در روز دوم محرم مصادف با ۵ آبان تجمع بيش از ۵ هزار نفري عزارداران حسيني در امامزادگان شاخص مراكز استان‌ها با شعار «لبيك يا حسين» برگزار مي‌شود كه اين تجمع۲ ساعت مانده به غروب و اذان مغرب همزمان با ورود كاروان امام حسين (ع) به كربلا آغاز مي‌شود.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه ادامه داد: اين تجمع لبيك عملي عزاداران حسيني با آرمان‌هاي بزرگ قيام امام حسين (ع) است و در اين مراسم قرائت قرآن توسط قاريان برجسته، سخنراني سخنرانان شاخص و مديحه سرايي برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به دومين برنامه پيش بيني شده در سوگواره بصيرت عاشورايي افزود: اين برنامه ويژه روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني است كه با حضور دسته جات عزاداري برگزار مي‌شود و در روز عاشورا مصادف با ۱۳ آبان، روز استكبار ستيزي نيز مراسم ويژه‌اي با شعار «هيهات منا الذّله» برگزار مي‌شود.
حجت الاسلام شرفخاني با بيان اين‌كه در روز ۱۲ محرم همايش رهروان زينبي با شعار «لبيك يا زينب» ويژه بانوان برگزار مي‌شود، تصريح كرد: اين روز مصادف با حركت كاروان اسرا و حضرت زينب (س) از كربلا به كوفه است كه اين همايش ويژه بانوان و با نگاه الگو گيري آنان از سيره حضرت زينب (س) برگزار مي‌شود.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به برگزاري نمايشگاه «سبك زندگي حسيني» در دو هزار امامزاده كشور افزود: اين نمايشگاه بصورت تابلوهاي موضوعي برپا مي‌شود و همچنين نمايشگاههاي حجمي تبيين عاشورا و قيام امام حسين (ع) نيز در امامزادگان برگزار مي‌شود.
وي ادامه داد: نمايش‌هاي آئيني تعزيه و مرثيه خواني همراه با سخنراني و عزاداري با ابزارهاي هنري در امامزادگان برگزار مي‌شود.
حجت الاسلام شرفخاني با اشاره به چاپ كتاب «سبك زندگي حسيني» در ۲۰۰هزار شمارگان، از برگزاري مسابقه‌اي با همين نام خبرداد و افزود: اين كتاب در امامزادگان كشور توزيع مي‌شود و همچنين فايل PDF آن بر روي سايت معاونت فرهنگي سازمان اوقاف و امورخيريه به نشاني www. mfso. ir با قابليت دانلود قرار گرفته است كه در پايان اين كتاب ۳۰ سوال طراحي شده كه علاقه مندان مي‌توانند تا ۱۷ آذرماه پاسخنامه‌هاي آن را ارسال كنند تا از جوايز آن شامل؛ كمك هزينه سفر عمره مفرده، كمك هزينه سفر كربلا، كمك هزينه سفر مشهد، قلم گوياي قرآني و بسته‌هاي فرهنگي برخوردار شوند.
۱۰ هزار مبلغ در ايام محرم به سراسر كشور اعزام مي‌شود
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به برگزاري سوگواره بصيرت عاشورايي در ۳۲۵۰ بقعه متبركه كشور گفت: ۱۰ هزار مبلغ از سوي اوقاف در ايام محرم به سراسر كشور اعزام مي‌شود.
حجت الاسلام و المسلمين احمد شرفخاني، معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه صبح امروز سه شنبه ۲۹ مهرماه در نشست خبري با حضور خبرنگاران اظهارداشت: يكي از برنامه‌هاي سازمان اوقاف در طرح بصيرت عاشورايي اعزام مبلغ و حضور روحانيون به مساجد، حسينيه‌ها و مناطق محروم است كه در سالهاي قبل نيز اجرا مي‌شده است و امسال از حوزه علميه قم، خراسان رضوي، اصفهان و ساير حوزه‌هاي علميه كشور هم انجام مي‌پذيرد.
حجت الاسلام شرفخاني برپايي خيمه‌هاي معرفت را روش تبليغي جديد سازمان اوقاف در مناسبت‌هاي مختلف برشمرد و گفت: اين خيمه‌ها در طرح سوگواره بصيرت عاشورايي در سطح بقاع متبركه كشور با حضور كار‌شناسان و روحانيون برگزار مي‌شود كه شامل غرفه‌هايي از قبيل؛ گفتمان ديني، پاسخ به مسائل شرعي، مشاوره كودك و نوجوان، ايستگاه همه واقف باشيم، تبيلغ و ترويج سبك زندگي حسيني و تبيلغ چند رسانه‌اي است.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به چاپ كتاب‌هايي ويژه مبلغان به عنوان ره توشه مبلغان افزود: كتاب «سوژه‌هاي سخن» در ۱۰ هزار نسخه و كتاب «سبك زندگي حسيني» با هدف آشنايي مبلغان با آموزه‌هاي حسيني به چاپ رسيده است تا روحانيون از مطالب آن‌ها در سخنراني‌هاي خود استفاده كنند.
وي با اشاره جوايز پيش بيني شده در خيمه‌هاي معرفت افزود: كتاب‌هاي «دختر بايد خانم باشد»، «انار وحي»، «اردوهاي ما» و «هميشه با تو هستم» بازچاپ شده است و پرچم‌ها و سربندهاي «لبيك يا حسين» و «هيهات منا الذّله» براي هديه به كودكان و نوجوانان آماده شده است.
حجت الاسلام شرفخاني با بيان اين‌كه امسال براي نخستين بار در يكي از امامزادگان شاخص استان تهران احيا شب عاشورا برگزار خواهد شد، گفت: در اين مراسم قرائت قرآن، اعمال مختلف ذكر شده براي اين شب در مفاتيح الجنان و... برگزار مي‌شود كه در آينده محل آن اطلاع رساني خواهد شد.
معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اين‌كه برنامه‌هاي متعددي در دهه دوم محرم نيز در امامزادگان پيش بيني شده است، افزود: امسال برنامه‌هاي ويژه‌اي براي شام غريبان در امامزادگان پيش بيني شده و ختم قرآن نيز در اين شب در نظر گرفته شده است.
وي در پايان با بيان اين‌كه به مبلغان و مداحاني كه در اين ايام در امامزادگان حضور خواهند يافت توصيه شده از بيان واژگان غير مستدل پرهيز كنند، خاطرنشان كرد: سرفصل اصلي مقتل خواني‌ها و سخنراني‌هاي مبلغان در ايام ماه محرم براساس مقتل لهوف خواهد بود.


| شناسه مطلب: 48903




محرم اوقاف



نظرات کاربران