معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد: 

برگزاری۷۵۰ ویژه برنامه در محرم از سوی حرم رضوی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد: 

برگزاری۷۵۰ ویژه برنامه در محرم از سوی حرم رضوی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد: 

برگزاری۷۵۰ ویژه برنامه در محرم از سوی حرم رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد: 

برگزاری۷۵۰ ویژه برنامه در محرم از سوی حرم رضوی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد: 

برگزاری۷۵۰ ویژه برنامه در محرم از سوی حرم رضوی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد: 

برگزاری۷۵۰ ویژه برنامه در محرم از سوی حرم رضوی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد: 

برگزاری۷۵۰ ویژه برنامه در محرم از سوی حرم رضوی معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد: 

برگزاری۷۵۰ ویژه برنامه در محرم از سوی حرم رضوی
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد:

برگزاری۷۵۰ ویژه برنامه در محرم از سوی حرم رضوی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری بیش از ۷۵۰ ویژه برنامه طی «دهه اول ماه محرم» در حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام سيد جلال حسيني در نشست خبري كه با حضور اصحاب رسانه و جرايد برگزار شد به تشريح برنامه‌هاي تبليغي، ‌ مذهبي حرم مطهر رضوي در دهه اول محرم پرداخت.
وي محور اصلي برنامه‌هاي فرهنگي، تبليغي و مذهبي دهه اول محرم درحرم مطهر رضوي را تبيين «سبك زندگي رضوي با تكيه بر احياء شعائر اسلامي» معرفي كرد.
حسيني، معرفي اسلام ناب محمدي در مقابل اسلام انحرافي و جريانهاي تكفيري در قالب برنامه‌هاي «شكوه ايثار»، تعميق معارف و بينش ديني با تكيه بر احياء واجب فراموش شده امر به معروف و نهي از منكر، ارائه الگوي رفتاري اهل بيت (ع) بويژه براي نسل جوان در سايه تبيين شخصيت‌هاي حاضر در واقعه عاشورا وارائه الگوي مكتب ولايت و امامت به عنوان تنها راه حل مشكلات جامعه بشري را از رويكردهاي اصلي اين برنامه‌ها ذكر كرد.
برگزاري ۲۸۵ سخنراني و بيان معارف با عنوان در محضر سفينة النجاه دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي از برگزاري ۲۳۰ ويژه برنامه سخنراني و بيان احكام براي عموم زائران و ۵۵ ويژه برنامه سخنراني و بيان احكام ويژه خواهران در اين ايام خبر داد.
وي «نقش ولايت و رهبري در واقعه كربلا»، «بررسي گونه‌هاي برخورد با نهضت عاشورا و انتظار»، «زيبايي‌هاي عاشورا»، «علل جاودانگي نهضت عاشورا»، «ريزش‌ها و رويش‌ها در واقعه كربلا»، «بررسي پيامدهاي عاشورا»، «عاشورا تجلي اخلاق و ادب» و «عاشورا و نيازهاي امروز» را از موضوعات مطرح شده در اين سخنراني‌ها ذكر كرد.
حسيني بيان داشت: اين ويژه برنامه‌ها براي زائران حريم رضوي با سخنراني حضرات آيات، سيد احمد علم الهدي، كازروني و حجج اسلام و المسلمين رئيسي، عبد خدايي، مهدوي ارفع، طباطبايي و اسلامي فر و خانم‌ها مير حسيني، نيلچي‌زاده، اله دادي، سيد كاشي در اماكن متبركه رضوي برگزار مي‌شود.
مرثيه سرايي و عزاداري در ۲۱۵ ويژه برنامه «دررثاي ثارالله» معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي، گفت: مرثيه سرايي و عزاداري مداحان و ذاكران اهل بيت (ع) در ۲۱۵ ويژه برنامه با عنوان «در رثاي ثارالله» با مرثيه سرايي آقايان، هادي الهي، احمد واعظي، سعيد قانع، رضا قانع، سيد ناصر كهربايي و... اجرا مي‌شود.
وي افزود: مرثيه سرايي و عزاداري مداحان و ذاكران اهل بيت (ع) در۶ شهر و روستاي موقوفه شامل شهرستانهاي دامغان، درگز، سرخس و... انجام مي‌شود.
معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي همچنين گفت: در ايام دهه اول محرم، همه روزه زيارت عاشورا و ادعيه كميل، ندبه و توسل در رواق‌هاي امام خميني (ره) و دارالحجه توسط مداحان برجسته كشوري قرائت مي‌شود.
حسيني گفت: ويژه برنامه عزاداري و سوگواري شب شام غريبان حسيني، ويژه خدام با حركت كاروان خدام به سمت حرم مطهر رضوي از ديگر برنامه‌هاي اين ايام است كه با مرثيه‌سرايي و عزاداري آقايان، علي ملائكه، ابوطالب خالق‌پور و علي خوشچهره برگزار مي‌شود.
حسيني برگزاري مراسم خطبه خواني شب عاشوراي حسيني را از ديگر برنامه‌هاي ويژه اين ايام ذكر كرد و افزود: اين مراسم ساعت ۱۸: ۳۰ همزمان با شب عاشوراي حسيني به همراه نوحه خواني و شمع گرداني خدام توسط آقاي موحد بر پا مي‌شود.
وي بيان داشت: قرائت زيارت حضرت ابوالفضل (س) توسط آقاي محمد عطاپور در روز تاسوعاي حسيني و قرائت زيارت عاشورا بطور كامل توسط آقايان، محمدعطاپور، خالق‌پور، عارف و علي ملائكه و قرائت زيارت ناحيه مقدسه توسط حجت الاسلام اسلامي فر در روز عاشوراي حسيني از برنامه‌هايي است كه در رواق امام خميني (ره) حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود.
برگزاري باشكوه‌ترين محفل شيرخوارگان حسيني در جهان اسلام دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي ابراز داشت: در مراسم محفل شيرخوارگان حسيني، حجت الاسلام و المسلمين مهدوي ارفع به ايراد سخن مي‌پردازند و احمد واعظي مرثيه سرايي اين مراسم را بر عهده دارند.
وي زمان برگزاري اين محفل را ۹ آبان جاري ذكر كرد و افزود: محفل شير خوارگان حسيني از ساعت ۱۳ تا ۱۶ در صحن جامع رضوي حرم مطهر برگزار مي‌شود.
حسيني همچنين از برگزاري ويژه برنامه گراميداشت ياد و خاطره شهداي حرم مطهر رضوي در ايام دهه اول محرم خبر داد وي اظهار داشت: اين مراسم با مرثيه‌سرايي آقاي ابوطالب خالق‌پور در ۱۳ آبان جاري از ساعت ۱۵ در رواق دارالهدايه حرم مطهر رضوي بر پا مي‌شود.
ختم ۱۰ دور قرآن در دارالقرآن الكريم حرم مطهر رضوي معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي عنوان كرد: قرآن در دهه محرم از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و تلاش ما بر اين است كه با تاسي به سنت امام حسين (ع) در برنامه‌هاي عزاداري و سوگواري، برنامه‌هاي قرآني نيز مورد توجه قرار گيرد.
وي ختم روزانه قرآن كريم در دارالقرآن الكريم حرم مطهر رضوي را از فعاليت‌هاي قرآني در اين ايام ذكر كرد و افزود: در دهه محرم ۱۰ دور قرآن توسط زائران ختم و به پيشگاه اباعبدالله الحسين (ع) هديه مي‌شود. حسيني گفت: توجه به پيوند ناگسستني قرآن و عترت در برنامه‌هاي تبليغي حرم مطهر رضوي با برگزاري محافل انس با قرآن در شنبه، سه شنبه و جمعه‌ها بعد از نماز مغرب و عشا و محفل ختم قرآن كريم هر روز دو نوبت و محفل قرآني ويژه خواهران در دارالقرآن الكريم انجام مي‌شود.
برپايي ۲۰۰ حلقه معرفت در ايام دهه محرم دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي، بيان داشت: در اين ايام ۲۰۰ حلقه معرفت در مدرسه پريزاد و رواق‌هاي امام خميني (ره) دار الحجه و دارالاجابه حرم مطهر رضوي با موضوعات «پرسش و پاسخ پيرامون شبهات عزاداري» و «امر به معروف و نهي از منكر» انجام مي‌شود.
وي «فقه و زندگي (زمزم احكام)» «فيض حضور»، «مناجات شبانه»، «همنوا با كاروان» و «شوق وصال» را از موضوعات مطروحه در اين حلقه‌ها ذكر كرد.
حسيني افزود: برگزاري نشست‌ تخصصي «زيبا‌شناسي حماسه عاشورا» ويژه انديشمندان و فرهيختگان با موضوعات، «بررسي رفتار‌شناسي امام حسين (ع) با ياران و دشمنان» و «بررسي موضوع امر به معروف و نهي از منكر» در بنياد پژوهش‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي را از ديگر فعاليت‌هاي اداره پاسخگويي به سوالات ديني آستان قدس رضوي در ايام محرم است.
ارسال نشريه به ۲۵ هزار مخاطب نورالهدي در تمام نقاط كشور حسيني از ارسال ۲۵ نشريه و پيام تسليت به مخاطبان نورالهدي خبر داد و عنوان كرد: در دهه محرم به كودكان و نوجوانان زائري كه قبلا به حرم ثامن الحجج (ع) مشرف شده‌اند، نشريه، پيامك و ايميل مناسبتي و جوايز فصلي براي مشتركان اين طرح در سراسر كشور ارسال مي‌شود.
ادامه اظهار داشت: پخش مستقيم برنامه‌هاي فرهنگي، مذهبي حرم مطهر رضوي از طريق اتاق‌هاي گفت‌و‌گوي اينترنتي (رضوي تاك) و سايت رضوي تي وي، اطلاع رساني كليه برنامه‌هاي محوري از تلويزيونهاي پهن پيكر در صحن‌هاي اماكن متبركه و ارسال محتواي ديجيتال از طريق ۱۷ پايگاه ارسال راديويي و بلوتوث را از ديگر فعاليت‌هايي است كه در اين ايام صورت مي‌گيرد.
برگزاري بيش از ۵۰ سخنراني ويژه زائران غير ايراني معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي، افزود: در اين ايام برنامه‌هاي گسترده‌اي ويژه زائران غير ايراني حرم امام رضا (ع) تدارك ديده شده است كه برگزاري ۵۰ سخنراني ويژه زائران عرب، اردو و آذري زبان از جمله آنهاست.
وي تصريح كرد: سخنراني عرب و اردو زبانان هر روز بعد از نماز ظهر و هر شب بعد از مغرب و عشاء در رواق‌هاي دارالمرحمه و كوثر حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود.
حسيني برگزاري مسابقات، كلاس‌هاي آموزشي ويژه كودكان عرب زبان و كلاس‌هاي سيره حسيني ويژه اردوزبانان را از ديگر برنامه‌هاي تدارك ديده شده ويژه اين گروه از زائران ذكر كرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران